Vorig jaar ben ik (na tig Android telefoons/tablets en windows pc's) begonnen met het switchen naar Apple devices. Begonnen met een iPad 2025 en later een iPhone 17 Pro en een MacBook Air M4. Mijn voornaamste redenen daarvoor waren de kwaliteit/look en feel/doordachtheid van de apparaten, updatebeleid, lange levensduur. Ook het 'beperkte aanbod' van Apple spreekt me wel aan. Je hebt geen keuzestress aan tig verschillende types waarvan de verschillen onduidelijk zijn. En omdat daardoor veel mensen hetzelfde apparaat gebruiken zullen er niet snel gekke bugs zijn die alleen jij ervaart en waar geen oplossing voor te vinden is
Dat gezegd hebbende.. ik hoor ook veel dat als je meerdere devices van Apple hebt, dat het 'zo lekker integreert'. Daarnaar ben ik nog wel een beetje zoekende
Ik verwachtte 'magie' zoals dat als ik mijn iPhone naast de nieuwe MacBook leg dat ie automatisch de wallpaper instelt zoals op mijn iPhone en al mijn accounts al heeft ingesteld, maar zo'n feest was het niet en dat moest gewoon handmatig de eerste keer
Of dingen als dat ik met mijn iPhone in de buurt kom dat de MacBook ontgrendelt. Lijkt ook niet mogelijk.
Verder zag ik laatst wel dat als ik de telefoon op de speaker wil zetten dat de MacBook er dan ook bij staat als output apparaat. Dat werkte wel goed. Dat is eigenlijk een van de enige dingen die ik tot nu toe gezien heb waarvan ik dacht, dat is handig dat ik alles van Apple heb. En ik las dat je tekst kunt copy pasten tussen je iPhone en Mac. Wel leuke gimmick, maar heb ik nog niet nodig gehad.
Toch ben ik nog wel benieuwd wat nog meer de grote voordelen zijn van alle devices binnen het Apple ecosysteem die goed met elkaar integreren? Begrijp me niet verkeerd, ik ben super tevreden met de apparaten die ik nu heb, maar ik kan nog niet echt vinden hoe alles nu opeens super goed met elkaar integreert, vergeleken met dat ik bijvoorbeeld een MacBook en een Android telefoon of Windows PC heb
Dat gezegd hebbende.. ik hoor ook veel dat als je meerdere devices van Apple hebt, dat het 'zo lekker integreert'. Daarnaar ben ik nog wel een beetje zoekende
Verder zag ik laatst wel dat als ik de telefoon op de speaker wil zetten dat de MacBook er dan ook bij staat als output apparaat. Dat werkte wel goed. Dat is eigenlijk een van de enige dingen die ik tot nu toe gezien heb waarvan ik dacht, dat is handig dat ik alles van Apple heb. En ik las dat je tekst kunt copy pasten tussen je iPhone en Mac. Wel leuke gimmick, maar heb ik nog niet nodig gehad.
Toch ben ik nog wel benieuwd wat nog meer de grote voordelen zijn van alle devices binnen het Apple ecosysteem die goed met elkaar integreren? Begrijp me niet verkeerd, ik ben super tevreden met de apparaten die ik nu heb, maar ik kan nog niet echt vinden hoe alles nu opeens super goed met elkaar integreert, vergeleken met dat ik bijvoorbeeld een MacBook en een Android telefoon of Windows PC heb