Bij de aankoop van mijn woning, 20 jaar geleden was er in de schuur al een door een Installatiebureau geplaatste onderverdeelkast van halyester met hoofdschakelaar 3x lichtgroepen en 2 x 400V groepen alles met schroefzekeringen. De afstand is ca 25-30 meter. Die kast is identiek als op dit plaatje:
/f/image/Mq1k05z2zADBYIN5VkRc9N6X.png?f=fotoalbum_large)
Echter, er zit geen Aardlekschakelaar in, vóór de 3 licht/wandcontactdozen circuits.
Nu moet ik er bij vermelden dat er oorspronkelijk, in de oude groepenkast geen hoofdschakelaar zat, maar in plaats daarvan een 300mA 3+1 aardlekschakelaar, dus daarmee kon de hele installatie spanningsvrij gemaakt worden. Deze is vervangen door een hoofdschakelaar en een nieuwe groepenkast, waarbij de afgaande leiding naar de schuur 5x4mm2 is beveiligd door een 4 polige zekeringsautomaat van 20A .
Maar de contact dozen in de schuur hebben dus geen ALS of alamat.
Mijn vraag is nu dus, hoe kan ik hier een als monteren voor de wcd/lichtgroepen dat zijn er dus 3, mag achter 1 ALS. Ik heb de uitgebreide brochure van Eaton gevonden. Die staat hier:
https://www.eaton.com/con...lyester-2020-02-nl-nl.pdf
Op pagina 30 staat 'mijn' kast, waarvan het eerste plaatje een detail is.
Op de volgende pagina 31 staat een identieke kast, maar mèt een 4 polige Aardlekschakelaar als/ipv hoofd schakelaar, maar die is dus in NL niet toegestaan...:zie de blauwe markering die ik er in gezet heb.
/f/image/NsQ4mun4TroyjlJln5lS66sb.png?f=fotoalbum_large)
...zie de opmerking in mijn blauwe markering.
Wat moet ik hiermee aan, ik kan geen ALS vinden die ik hierbij zou kunnen plaatsen; wat zijn mijn mogelijkheden?
Ik zou het graag willen updaten, maar ik ga hiervoor geen nieuwe kast plaatsen
Of zie ik iets over het hoofd misschien?
/f/image/Mq1k05z2zADBYIN5VkRc9N6X.png?f=fotoalbum_large)
Echter, er zit geen Aardlekschakelaar in, vóór de 3 licht/wandcontactdozen circuits.
Nu moet ik er bij vermelden dat er oorspronkelijk, in de oude groepenkast geen hoofdschakelaar zat, maar in plaats daarvan een 300mA 3+1 aardlekschakelaar, dus daarmee kon de hele installatie spanningsvrij gemaakt worden. Deze is vervangen door een hoofdschakelaar en een nieuwe groepenkast, waarbij de afgaande leiding naar de schuur 5x4mm2 is beveiligd door een 4 polige zekeringsautomaat van 20A .
Maar de contact dozen in de schuur hebben dus geen ALS of alamat.
Mijn vraag is nu dus, hoe kan ik hier een als monteren voor de wcd/lichtgroepen dat zijn er dus 3, mag achter 1 ALS. Ik heb de uitgebreide brochure van Eaton gevonden. Die staat hier:
https://www.eaton.com/con...lyester-2020-02-nl-nl.pdf
Op pagina 30 staat 'mijn' kast, waarvan het eerste plaatje een detail is.
Op de volgende pagina 31 staat een identieke kast, maar mèt een 4 polige Aardlekschakelaar als/ipv hoofd schakelaar, maar die is dus in NL niet toegestaan...:zie de blauwe markering die ik er in gezet heb.
/f/image/NsQ4mun4TroyjlJln5lS66sb.png?f=fotoalbum_large)
...zie de opmerking in mijn blauwe markering.
Wat moet ik hiermee aan, ik kan geen ALS vinden die ik hierbij zou kunnen plaatsen; wat zijn mijn mogelijkheden?
Ik zou het graag willen updaten, maar ik ga hiervoor geen nieuwe kast plaatsen
Of zie ik iets over het hoofd misschien?
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos