Corsair Galleon 100 SD - Toetsenbord met 'gratis'…

Pagina: 1
Acties:

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-03 14:02
Artikel: review: Corsair Galleon 100 SD - Toetsenbord met 'gratis' Stream Deck
Auteur: @willemdemoor

De grafieken bij de testresultaten zijn misleidend. Er wordt gezegd "Gemiddelde gewicht in cN (hoger is beter)", maar dit is nog altijd behoorlijk subjectief (anders zouden er ook niet zoveel verschillende switches gebruikt worden op toetsenbord omdat er een unanieme winnaar zou zijn). Sommige mensen willen juist minder kracht hoeven uitoefenen, en ook als mensen liever "zwaardere" toetsen hebben wil dat niet zeggen dat "hoogste nummer = beste toets". Uiteindelijk heb je nog altijd een sweet spot te pakken die per persoon totaal verschilt.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik vind de term 'misleidend' nogal heftig, daarmee suggereer je dat het je opzettelijk op het verkeerde been zet.

Dat gezegd hebbende, in onze grafiektool hebben we twee opties: 'hoger is beter' of 'lager is beter'. Ik zou (net als jij geloof ik :) ) liever een neutrale term hebben. (Niet alleen voor switches, maar dit speelt bij meer grafieken. ) Maar het is kiezen tussen twee kwaden helaas. Ben het overigens helemaal met je eens dat er niet 'one size fits all' is voor keyboards / switches..

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-03 14:02
Ja ik kon even geen betere term verzinnen dan "misleidend", maar bedoel het inderdaad niet op een rot manier. Het komt er gewoon op neer dat hoger of lager totaal niks uitmaakt, zolang je maar weet wat de waarde is. :)