Alpha Testers Gezocht Nexus MVP: Privacy-first social app

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

• AegisSystems
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 10-03 21:40
Hallo mede-Tweakers,

Na een flinke tijd in stilte bouwen (en een paar nachten doorhalen), ben ik op het punt gekomen dat ik externe ogen nodig heb. Ik erger me al jaren aan de huidige staat van social media: de constante data-honger en het gebrek aan echte veiligheid, vooral voor jongeren.

Daarom ben ik begonnen met de bouw van Nexus. De stack is React Native (frontend) met een Node.js / MongoDB backend.

Wat is Nexus?
Het is een sociaal platform met twee absolute kernpijlers:

Harde Leeftijd isolatie: De database scheidt gebruikers strikt (onder 14, 14-17 en 18+ zitten in hun eigen veilige bubbel). Vreemden of volwassenen kunnen simpelweg niet in de tijdlijn of chats van minderjarigen komen.

Zero Data Verkoop & Standaard Beveiliging: Geen gepersonaliseerde advertenties, geen tracking. De basis is nu netjes beveiligd via industriestandaarden (JWT sessies, bcrypt, Helmet en Rate Limiting op de server).

Waarom ik jullie hulp nodig heb (Verwachtingsmanagement):
We zitten nu in de MVP (Fase 1). De absolute basis staat: de feed, de chat, de camera en de logica achter de leeftijdsisolatie.

Wat er nog niet in zit: De hardcore end-to-end encryptie (E2EE) en geavanceerde privacy-kluizen voor volwassenen. Ik wil namelijk eerst dat het fundament en de flow 100% rock solid zijn voordat ik die complexe cryptografie ga inbouwen. (Bovendien houden we die extreme veiligheidsvarianten en onkraakbare chats bewust volledig gescheiden van de applicatie voor minderjarigen, puur voor hun eigen bescherming).

De Test (Max 100 plekken):
Google Play staat voor deze gesloten Alpha op dit moment exact 100 testers toe. Ik zoek mensen die de app willen proberen, willen proberen te breken, en ongezouten technische feedback willen geven op de architectuur, UI en mogelijke bugs.

Hoe kom je erin?
Omdat het een gesloten test is via de Google Play Console, is er een tussenstap nodig:

Meld je aan via de Google Groep (dit is je toegangssleutel): 👉 https://groups.google.com/g/nexus-pioneers

In de groep vind je direct het welkomstbericht met de Play Store downloadlink en de Uitnodigingscode om de app binnen te komen. (Let op: het duurt soms 5 tot 10 minuten voordat de Play Store je lidmaatschap herkent).

Ik hoor heel graag jullie feedback. Brand het af waar nodig, help me bouwen waar het kan!

Groet,
De Developer van Nexus

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Lees de info op de onderstaande Tweakers site even door.
@AegisSystems
Het begint in elk geval met toestemming vragen,
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1731185

[ Voor 19% gewijzigd door jack zomer op 10-03-2026 08:09 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi. Dit valt onder werving en dat staan we in Softwareontwikkeling niet toe. Zie Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.