Vraag

• kasper_vh
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09-03 23:11
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een tablet waar ik goed op kan tekenen, ik ben alleen totaal niet thuis in de wereld van tablets. Ook weet ik niet welk programma ik hiervoor nodig heb. Eigenlijk is mijn enige eis voor deze tablet dat ik een tekenprogramma erop kan gebruiken dat er bij voorkeur bijgeleverd wordt en dat ik spellen erop kan spelen. Mijn budget is €500 maar liever natuurlijk lager.

Is er in deze prijzencategorie iets te vinden wat hieraan voldoet?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Apple is hier meestal het beste voor :)

Wat wil je voor tekeningen maken? Want als het niet heel hoge kwaliteit hoeft kan je prima android pakken van +- 400 euro.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:41
Persoonlijk ben ik geen fan van Apple producten. Wij gebruikte hier heel lang de Samsung S6 Lite, waarvan nu ook een S10 Lite bestaat, waarop je zou kunnen tekenen met bijvoorbeeld Clip Studio. Dat programma bestaat ook op Windows waardoor je eventueel je tekeningen van de tablet later nog op de PC kan verder bewerken. Deze android tablets zijn ondertussen ook vrij goedkoop. Wellicht vind je het leuk om daar eens mee te beginnen. Dan kun je later altijd nog wat duurders kopen. Mijn vrouw heeft een jaar geleden een 24 inch XP-Pen tekenscherm gekocht nadat zij meerdere jaren op de S6 Lite had getekend. Zo een groot scherm is natuurlijk nog even wat fijner om op te tekenen maar uiteraard ook veel duurder (die was geloof ik 800 euro).

GTA VI - All aboard the hype train!!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:34
Tablets om op te tekenen moeten ook de tekenpennetjes naar wens ondersteunen. Dus dat is ook een punt om rekening mee te houden en te ontdekken wat fijn in de hand ligt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een aankoopadviestopic opent, krijg je een template te zien met een aantal vooraf ingevulde vragen. Die dien je te beantwoorden, zodat we je gericht kunnen helpen. Op deze manier is het lastig, want we hebben nu geen idee van je voorkeuren en wat je precies wil gaan gebruiken.

Begin eens in de Pricewatch, zoek een aantal modellen op die binnen je budget passen, en kijk of ze de software kunnen draaien die je wil gaan gebruiken. Lees dan ook vooral de reviews, en als je dan nog vragen hebt, open dan een vraagtopic, waarbij je de template invult en gerichte vragen stelt. Dan kunnen we je van passend advies voorzien.

Voor nu doe ik dit topic op slot, maar als je nog vragen hebt, stuur dan gerust een DM.

Dit topic is gesloten.