Stampede 2026 - ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ey DPC-ers,

In 2025 is er geen stampede geweest en de indruk bestaat dat velen die niet hebben gemist. Tot nu toe zijn er ook nog niet echt veel vragen binnengekomen om dit jaar een stampede te organiseren.

Het lijstje met projecten waar we dagelijks stats van posten wordt zo wat met het jaar korter. We hebben op dit moment alleen nog maar WCG, RC5-72, Folding@Home, Rosetta@Home en PrimeGrid over. Gaan we hieruit kiezen dan valt Rosetta@Home , gezien het hele magere werkaanbod, af. WCG draait, sinds de overgang, nog steeds met beetje met vallen en opstaan, ze hebben het daar in Canada nog niet echt helemaal onder controle...

De vraag is dus willen we een stampede doen dit jaar? Zo ja, uit welke projecten gaan we kiezen? Zijn er "onbekende" projecten die het waard zijn om er een stampede op te houden? Zo ja welke?

En ook belangrijk: hebben we nog een statsbakker in de DPC-kudde? (A-Jay heeft afgelopen jaar al aangegeven het niet meer te willen doen?

Kortom, vragen, vragen, vragen...

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik ben mijn eigen stampede aan't doen :D maar voor mij speelt het geen rol.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:51

BlueTooth76

Let the sun shine!

Op zich wil ik wel een maandje meedoen weer.
Welk project het wordt maakt me niet zoveel uit, als er maar voldoende werk is.

Kijk je naar "nuttig" dan is Folding mss de beste kandidaat omdat er altijd werk is en je zowel CPU's als GPU's kan inzetten.

Maar het kan ook leuk zijn om het project met een kleinere DPC userbase te steunen zodat we echt wat zien in de stats als we de stal openzetten.

[ Voor 56% gewijzigd door BlueTooth76 op 10-03-2026 10:21 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:23
Ik doe ook weer mee, lijkt me leuk weer
Project maakt inderdaad niet zo veel uit

Check dit en help mee!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-03 17:25
Ik doe ook graag weer mee, maar het zal niet heel veel voorstellen.
Mijn nieuwe PC heeft geen aparte GPU meer, dus het wordt CPU-only.
Project maakt mij niet uit.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Allereerst: @KuuKe wat is er met je usericon gebeurd?! :o

Het was mij vorig jaar wel opgevallen dat er geen stampede was, wat ik eigenlijk wel jammer vond. Ik had alleen toen een hoop andere dingen aan mijn hoofd (en helaas nu nog steeds) waardoor ik er toen hier niet over begonnen was.

Stampedes zijn altijd wel leuk, maar ik snap ook wel de afweging die nu gemaakt wordt: bijzonder weinig (geschikte) projecten en ook geen stampedestatsbakker. Ik zou het jammer vinden als blijkt dat 2024 de (aller)laatste stampede te zijn geweest. Primaire taak is dan het vinden van een statsbakker hiervoor, want zonder stampstats (slechts de reguliere stats) is het ook niet een echte stampede, hoeveel animo er ook moge zijn. ;(

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 22:58

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Bij mezelf merk ik dat de interesse langzaam weggezakt is over de jaren. :$

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik wil de stats wel overnemen als ik van @A-Jay zijn stats script krijg :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:49

JJ White

Prutser Eerste Klas

Ik doe altijd graag mee voor de leuk, maar ik snap dat het een keer stopt als er geen animo is. Ik denk wel dat het goed zou zijn om publiciteit te krijgen op de voorpagina om nieuwe mensen te betrekken. De laatste jaren is er alleen een post geweest op het subforum waar niemand het toevallig gaat zien. Ik heb zelf ook een reminder in de agenda moeten zetten om het forum te bekijken, omdat er geen andere manier is om erachter te komen of er een stampede is.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat er meer interesse is in het meedoen aan de stampede nu het overschot aan zelf opgewekte zonnestroom weinig meer waard is, waardoor veel mensen gratis zouden kunnen grazen als de zon schijnt. Een slimme stekker en een opstart scriptje is alles wat er nodig is om dit te automatiseren.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:56
@KuuKe Misschien een korte beschrijving toevoegen aan de OP wat een stampede is en waarom jullie het willen doen? Heb zelf over de jaren heen wel eens een topic voorbij zien komen maar weet eigenlijk nog steeds niet wat het exact is en daarom ook weinig tot geen interesse.

Ik heb +/- 15 jaar geleden m'n pc wel eens ingezet voor taken om te helpen zoeken naar E.T. Is dat (behalve het project) vergelijkbaar?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36
Ik kom er vaak altijd net te laat achter maar probeer wel dan alsnog aan te sluiten, ik heb niet een hele specifieke voorkeur.

Er zijn ook nog best wat andere (stabiele) projecten waar DPC niet echt vertegenwoordigd is die mogelijk een optie zijn?

SRBase https://srbase.my-firewall.org/sr5/ CPU/GPU, gevarieerd en configureerbaar type taken
Minecraft@Home https://minecraftathome.com/minecrafthome/ CPU/GPU, grappig doel
NumberFields@Home https://numberfields.asu.edu/NumberFields/, CPU
Amicable Numbers https://sech.me/boinc/Amicable/ CPU/GPU
SiDock@Home https://www.sidock.si/sidock/ CPU, ben wel enigszins terughoudend door Russische roots.

Stabiel qua werk aanbod maar geeft wel regelmatig berekeningsfouten (reset lost dat vaak op).
LODA https://boinc.loda-lang.org/loda/ CPU

RC5 valt hoe dan ook grotendeels af voor mij door gebrek aan 64bits OpenCL client.
BetelgeuseFive schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:25:
Mijn nieuwe PC heeft geen aparte GPU meer, dus het wordt CPU-only.
Beetje moderne iGPU ondersteund OpenCL wat voor best een aantal projecten beschikbaar is (zelfde voor veel ARM geintegreerde/gecombineerde GPU's)

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 11-03-2026 14:19 ]

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

JJ White schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:52:

[...]

Ik denk wel dat het goed zou zijn om publiciteit te krijgen op de voorpagina om nieuwe mensen te betrekken. De laatste jaren is er alleen een post geweest op het subforum waar niemand het toevallig gaat zien. Ik heb zelf ook een reminder in de agenda moeten zetten om het forum te bekijken, omdat er geen andere manier is om erachter te komen of er een stampede is.

[...]
Heb bij 2 edities ruim op tijd een mail gestuurd naar de redactie van de voorpagina maar daar wordt helemaal niets mee gedaan, terwijl het in voorgaande jaren wel regelmatig de voorpagina haalde.

En dat is jammer.

Het is een "evenement" op het eigen platform en het kan juist de betrokkenheid van gebruikers bij Tweakers verhogen.

Ik ga daar dus ook geen tijd meer in steken, als de wil er niet is bij de redactie.

[ Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 13-03-2026 10:44 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:18
Zelf vind ik het wel leuk om weer aan een stampede mee te doen.
Heb de laatste paar gemist of pas laat meegedaan omdat ik dacht dat het een maand later was en dus te laat op het forum keek.

Het maakt mij verder ook niet uit waar het is als er maar werk te doen is, waarbij de voorkeur voor iets "nuttigs" is(liever folding@home dan RC5-72). Het meest frustrerende is als je tijdens een stampede niks te doen hebt.

10kWp | 64kWh, 13,5kw victron ess | 2019 E-tron 50

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@DukeBox ik heb een mail naar dnet gestuurd met de vraag of ze een x64 opencl client willen maken, maar of er reactie opkomt = ????

• DukeBox
@Damic daar word al jaren om gevraagd, net als een modernere cuda en normLe client.

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DukeBox schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:42:
@Damic daar word al jaren om gevraagd, net als een modernere cuda en normLe client.
Ja maar nu hebben ze misschien een reden om toch een x64 opencl client te maken vermits nvidia support voor x32 heeft gestopt. De cuda en normle kun je op je buik schrijven, daar komt geen meer van want geen ontwikkelaar dat dat wil onderhouden :D

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Damic schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:58:
[...]

Ja maar nu hebben ze misschien een reden om toch een x64 opencl client te maken vermits nvidia support voor x32 heeft gestopt. De cuda en normle kun je op je buik schrijven, daar komt geen meer van want geen ontwikkelaar dat dat wil onderhouden :D
Zou Claude daar niet iets mee kunnen?

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:11

Tao

DPC DE_KOMETEN

bassiexp schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:17:
Zelf vind ik het wel leuk om weer aan een stampede mee te doen.
Heb de laatste paar gemist of pas laat meegedaan omdat ik dacht dat het een maand later was en dus te laat op het forum keek.

Het maakt mij verder ook niet uit waar het is als er maar werk te doen is, waarbij de voorkeur voor iets "nuttigs" is(liever folding@home dan RC5-72). Het meest frustrerende is als je tijdens een stampede niks te doen hebt.
Same here: voorkeur voor nuttig zijn (b.v. WCG, Folding, minder bekende projecten?) en voldoende werk + stats (WCG levert/leverde niet altijd werk en/of stats, vandaar dat wij tweeën overgestapt zijn naar Folding).

Diablo3

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nopheros schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:06:
[...]
Ik heb +/- 15 jaar geleden m'n pc wel eens ingezet voor taken om te helpen zoeken naar E.T. Is dat (behalve het project) vergelijkbaar?
Dat zal Seti@Home zijn geweest, dat is inderdaad een distributed computing project vergelijkbaar met degenen die in de startpost genoemd staan. Alleen het doel van het rekenwerk is iedere keer anders :)

Verder is een 'Stampede' in dit geval een kudde aanstormende Dutch Power Cows :P
Mensen springen een maand lang bij in een distributed computing project waar DPC actief is, om ons team in die periode een zo groot mogelijke boost te geven in de statistieken. Het zal niet voor het eerst zijn dat een project door de toegenomen belangstelling uit het werk liep of te maken kreeg met rokende servers, dus we moeten in de overweging ook zeker meenemen of we verwachten dat een project ons aan kan.

🖥️ | 🚗

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

BlueTooth76 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:43:
[...]

Zou Claude daar niet iets mee kunnen?
Zou het niet weten, maar zou wel eens kunnen. }:O }:O }:O }:O

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:12
Ik wil best mee doen met een Stampede, maar het liefst wel in een 'koude' maand en niet als het 20-25C buiten is. Met 1000-1200W wordt het anders een sauna in mijn kantoortje :+ .

• DukeBox
VictordeHolland schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:49:
Ik wil best mee doen met een Stampede, maar het liefst wel in een 'koude' maand ..
Nadeel is dat er dan vaak wel duurdere (geen gratis zonne-) energie is.

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:11

Tao

DPC DE_KOMETEN

DukeBox schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:43:
[...]

Nadeel is dat er dan vaak wel duurdere (geen gratis zonne-) energie is.
Wel als je zonnepanelen hebt :)
Plus: dit is het laatste jaar waarin je mag salderen...
Een stukje op de frontpage mag m.i. niet ontbreken bij deze goede traditie. *O*

Diablo3

• DukeBox
Tao schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:57:
Wel als je zonnepanelen hebt :)
Dat bedoelde ik ook, maar in die maanden brengt het bij de meeste mensen niet veel op. Het zijn ook juist de maanden dat je het salderings verschil opmaakt.
Voor mij in ieder geval geen optie.

• Bramadam0
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:39
Ik ben er niet heel actief meer mee bezig, maar met een stampede zou ik zeker volop mee doen.
Pagina: 1