Hoe 30 meter overbruggen tussen digitale meter en huisaccu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TomE
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:51
Mijn vraag
onze digitale meter (Landis+Gyr E360) staat in een gemeenschappelijke kelder op ongeveer 30 meter afstand. Ik overweeg om een stekkerbatterij aan te schaffen (de ROI zou voor onze situatie gunstig zijn) maar dan moet ik wel een goede verbinding hebben. Hoe doe ik dat best?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Wifi router zo dicht mogelijk geplaatst maar bij de digitale meter 0 ontvangst.
- er is geen stopcontact in de buurt van de meter waar ik kan op aftakken voor een actieve P1-splitter (zonder versterking heb ik hier terug gevonden dat het signaal nooit de afstand kan overbruggen)
- ik kan "gemakkelijk" een kabel trekken tot aan de digitale meter

Mij lijkt de 'gemakkelijkste' manier om een voedingskabel en een RJ12 kabel tot aan de meter te trekken, stopcontact bij te plaatsen en een P1 versterker te plaatsen.

Maar misschien mis ik gemakkelijkere opties? Bestaat er een passieve P1 naar ethernet?
Alle hulp is welkom :)

Alle reacties

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:34

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Deze p1 ethernetmodule gebruiken:

https://www.zuidwijk.com/product/p1-reader-ethernet/

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een extra meter plaatsen op de plek waar de elektra je woning binnenkomt?

• TomE
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:51
Die ethernetmodule lijkt mij wel een valabele optie. Zeker als een ik batterij vindt die ik rechtstreeks kan aansluiten zonder dat er een internetverbinding nodig is.

Een extra meter plaatsen is ook een optie, maar dan uiteraard met CT-klemmen. De huidige kast zit echter al propvol, dus als ik dit kan vermijden dan zal ik het ook doen.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Marstek venus kan je bedienen via modbus tcp/ip
Een ethernet kabel naar de batterij zodat hij op je netwerk zit.
En plaats een kwh meter waar de stroom je huis ingaat als sturing voor de marstek(s). Minimaal data refresh van 5s
Kast propvol dan een uitbreidkastje ernaast van 11x33 (abb)
Dan kan je ook nieuwe groepen maken voor de batterij(en)

AUijtdehaag in "Beste thuisbatterij oplossing voor max. 5K?"

[ Voor 36% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-03-2026 02:06 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek