Koelvriescombinatie uiterlijk deur niet vlak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:20
Een week geleden hebben we een prachtige Miele koel-vries combinatie laten plaatsen (vrijstaand) en het viel ons 's avonds op, dat aan de bovenkant van de deur, links en rechts zo'n tien centimeter vanaf de bovenrand, een lichte hobbel zit. Als je de deur opent zit het ter hoogte van de aanzet van het binnenwerk. Alsof het binnenwerk er iets te hard is ingezet waardoor de plaat iets naar buiten is gedrukt op twee punten. Als het licht er niet op valt zie je het niet, maar 's avonds als de lamp er op schijnt valt het gewoon op. Volgens Miele is dit het gevolg van het productieproces en zal het vervangen van de deur geen optie zijn. Moet dit geaccepteerd worden, of toch inzetten op vervanging van de deur? Je voelt het heel lichtjes als je er met de hand over heen gaat. Het zou er niet horen zou je zeggen. Graag jullie mening.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFIK8rhWoAa0f0SDwLum7TiU74U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdmOw7c9jZzwrS4vtjNi9eYT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84Qb-WKewd9eR7fNHJCLyyoZCIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnPp6DggSJ6jMZGKilJ4xgL0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR-rSDYKSlPAw_mzhb4PBaTHzGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8CTHomCQxDwoCzdusTzsrDG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Jeff5 op 09-03-2026 21:20 ]

Alle reacties

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:10
Ik zo denken dat het tijdens transport gebeurd is en laten vervangen. Dat vervangen niets zou oplossen zou ik alleen geloven als het bij andere koelkasten ook zo is. Ik zou eerst eens bij fysieke winkel kijken zoals Coolblue of MM waar ze het zelfde model hebben staan.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• Jeff5
Dank je wel voor je reactie. Probleem is, dat deze uitvoering nergens in een winkel te bekijken valt. We hebben Liebherr kasten bekeken en op basis van de informatie op het internet een vergelijk gemaakt met de Miele. Onze keuze viel uiteindelijk op de Miele doordat de zijkanten heel strak zijn uitgevoerd, totaal geen hobbels die je wel meer ziet bij andere merken.

• Jeff5
Op een foto van de koelkast zie je ook gewoon een strakke deur en niet zoals de kast zoals die bij ons is bezorgd. Daar ga je toch ook niet vanuit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1JVllaOnbfDd1K5YOkr6YVq8tk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tpjzJtypDWPfNBfqt7xeUJoc.avif?f=fotoalbum_large

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24

TeeDee

CQB 241

Jeff5 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:51:
Op een foto van de koelkast zie je ook gewoon een strakke deur en niet zoals de kast zoals die bij ons is bezorgd. Daar ga je toch ook niet vanuit. [Afbeelding]
Je begrijpt toch wel dat dit een product foto is of zelfs een 3d render. Daar zullen geen deukjes in zitten.

Gewoon even een lomp idee: heb je al geprobeerd om het eea zelf terug te duwen? Vanuit de leverancier gaat het je niet lukken als ik het zo lees.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Jeff5
Natuurlijk begrijp ik dat, maar je gaat er toch vanuit dat een deur helemaal vlak is? Daar kijk je tegen aan. Nee, terug duwen is niet mogelijk.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Retour en ander type kiezen dus, Miele heeft al aangegeven dat dit zo hoort.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
Jeff5 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:59:
Natuurlijk begrijp ik dat, maar je gaat er toch vanuit dat een deur helemaal vlak is? Daar kijk je tegen aan. Nee, terug duwen is niet mogelijk.
Je zegt het feitelijk zelf al: jouw verwachting is dat de deur vlak is zonder bobbels. Dat lijkt mij ook normaal als je op de productfoto's afgaat. (Daarnaast kan ik je melden dat de Liebherr en Bosch RVS-afgewerkte koelkasten waar ik ervaring mee heb, dit niet hebben.) Dat Miele zegt dat dit zo hoort en feitelijk niet te repareren is, scheelt je wat stappen.

Waar heb je de koelkast gekocht, bij Miele zelf of een andere winkel? Indien dat laatste zou ik aangeven dat het product niet voldoet aan je verwachtingen, je je daarom beroept op Artikel 7:17 BW (conformiteit), en de koelkast wil omruilen voor een ander merk.

Als je aan Miele vastzit wordt het wat anders. Misschien hebben ze een ander model waar dit euvel niet of minder op zou moeten treden, waardoor je op basis van non-conformiteit alsnog kan vragen voor omruil. Maar ik snap goed als je daar minder vertrouwen in hebt. Dan zou je je kunnen beroepen op de bedenktijd volgens de WKOA. Echter is een week gebruik wat lastiger te verantwoorden als het gaat om het 'niet meer dan noodzakelijk om het product te beoordelen'. Bovendien ben je zelf verantwoordelijk voor het retourneren. Dat zal je dus verzendkosten opleveren (formaat, gewicht etc), een zeker risico (aansprakelijkheid) en mogelijk een inhouding omdat het product minder waard is geworden in de tijd dat je het normaal hebt gebruikt.

Kortom, in overleg met de verkoper!

• Jeff5
Dank je wel voor het uitvoerige antwoord, de genomen moeite.
Wij hebben met veel zorg deze koelkast uitgekozen in een winkel en het met name gehad over een strak uiterlijk. Dit vinden wij, omdat de koelkast in beeld staat, belangrijk en mede daarom was de keuze op Miele gevallen. We hebben de koelkast expres niet in gebruik genomen. Zaterdag geleverd en maandag teruggegaan naar de winkel. We moesten een mail sturen met foto's en die zijn doorgestuurd naar Miele. In afwachting van het antwoord hebben we de koelkast dus niet gebruikt. Nu een week later, nadat meerdere mensen bij ons op bezoek zijn geweest en die unaniem waren in hun mening, hebben we het idee dat we meer informatie willen. De kast is dus nog steeds niet gebruikt. Wij zouden graag willen dat er iemand naar komt kijken of dat wij een soortgelijke kast kunnen bekijken om ons te laten overtuigen dat het bij alle kasten het geval is of niet. Vervelende is dat dit type niet in een winkel "live" te bekijken is, zelfs niet bij Miele.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-03 14:54
Jeff5 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:14:
Dank je wel voor het uitvoerige antwoord, de genomen moeite.
Wij hebben met veel zorg deze koelkast uitgekozen in een winkel en het met name gehad over een strak uiterlijk. Dit vinden wij, omdat de koelkast in beeld staat, belangrijk en mede daarom was de keuze op Miele gevallen. We hebben de koelkast expres niet in gebruik genomen. Zaterdag geleverd en maandag teruggegaan naar de winkel. We moesten een mail sturen met foto's en die zijn doorgestuurd naar Miele. In afwachting van het antwoord hebben we de koelkast dus niet gebruikt. Nu een week later, nadat meerdere mensen bij ons op bezoek zijn geweest en die unaniem waren in hun mening, hebben we het idee dat we meer informatie willen. De kast is dus nog steeds in gebruikt. Wij zouden graag willen dat er iemand naar komt kijken of dat wij een soortgelijke kast kunnen bekijken om ons te laten overtuigen dat het bij alle kasten het geval is of niet. Vervelende is dat dit type niet in een winkel "live" te bekijken is, zelfs niet bij Miele.
Je steekt hem verkeerd in door meer informatie te willen.
Natuurlijk is een deuk in je deur niet normaal. Je wilt de koelkast retour doen en een koelkast zonder bulten/deuken in je keuken hebben.

• Jeff5
Je hebt gelijk. Als een merk zoveel aandacht besteedt aan oa de zijkant die echt super strak is, dan vind ik het vreemd dat dat merk, in dit geval Miele, akkoord gaat met twee hobbels aan de voorkant en zich beroept op het gegeven dat het bij het productieproces hoort. Maar goed, ik koop niet alle dagen een koelkast en dan ga je twijfelen of dit normaal is of niet. Dat is het punt.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het is gewoon een Liebherr met een ander naampje er op.
A.d.h.v. de hoogte en inhoud kan je precies de zelfde bij Liebherr bestellen.
Bijvoorbeeld de Liebherr CNsdb 5223 met energielabel B
vs Miele KFN 4377 CD met energielabel C

En dan is die zonder deuken.
Kijk maar eens "live" naar de Liebherr 😉

[ Voor 30% gewijzigd door DJMaze op 10-03-2026 19:00 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1