Toon posts:

Toch (te) warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds twee weken een Abit KT7E met daarop een K7 1.33 GHz geplakt. Ik draai Win98 en heb van de week toch even de Via Hardware Monitor ver. 2.04 software geinstalled, gewoon benieuwd wat het was. Zag ik dus dat de proc. rond de 60 graden liep en system rond de 32gr. Ik dus snel in de bios zien ,zelfde verhaal daar. Heb ik dus gelijk Motherboard Monitor en Hardware Sensors Monitor door de Chello kabel getrokken. Die laatste twee geven allebei zo\'n 32gr voor de proc. en 23 gr. voor m\'n Abit zandplaat.
:?
Ben ik nou verder gek aan het worden? Ik begin het me af te vragen... Maar question is dus: heeft iemand hier een verklaring voor + eventueel advies wat ik het beste kan doen ?

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 23:12
ik zou maar gewoon op je bios vertrouwen

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Inderdaad.. Misschien de verkeerde sensoren ingesteld in mbm.. (via heeft geloof ik 3 sensoren, waarschijnlijk heb jij nou juist niet de proc-sensor gebruikt!)

Maar 32 graden voor een 1333 haal je gewoon niet.. Tenminste, niet met normale luchtkoeling! (overigens is 60 ook wat hoog.. Dat moet wat koeler kunnen)

Verwijderd

Bij mij draait m'n 1333 op 50-51 graden. Overclocked naar 1500 op 55. Mijn vinger meet handwarm/lauw. Ik vraag me dus af of die thermister onder proc wel kosher is.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Waar meet je vinger handwarm/lauw? De vinnen van je koeler zijn nooit net zo warm als de core van je cpu (dat kan alleen met perfect hitteverspreidend materiaal en dat hebben we nog niet!)

JE koelbloek zal dus een graadje of 40 zijn en dit valt inderdaad wel mee om aan te voelen.
A.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal eens met het spul naar m'n plankenboer
}:O
Pagina: 1