Ik ben al een tijdje aan het researchen en ga inmiddels richting de definitieve build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het belangrijkste is het editen en renderen van korte video's. Ik gebruik de multicamfunctie van Adobe Premiere Pro. De video's zijn in 1080p 50 fps en duren ongeveer 10 minuten dus het is ook geen rocket science. Gamen op 1440p is een leuke bijkomstigheid.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen € 2.000 en 2.500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alles behalve de PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik probeer een goed en snel systeem te bouwen, zonder te overdrijven. Ik ben vooral op zoek naar aandachtspunten: waar moet ik letten, past alles bij elkaar? Ik wil liever niet weer een totaal andere build...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de componenten van Gigabyte er mooi uitzien en wil graag AM5 gebruiken. Ervaringen of aandachtspunten over dit mobo en deze gpu zijn welkom! Water cooling heeft de voorkeur. Ander merk AIO mag ook. Werken het display en RGB dan wel goed samen met de andere componenten?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
• Passen deze componenten goed bij elkaar?
• Lian Li levert ook voedingen met USB-hub. Is dat nodig?
• Kan ik de 9700X eventueel upgraden naar 9900X met deze voeding?
• Ik heb een willekeurige geheugenset gepakt. Aanbevelingen zijn welkom.
• Hoe werkt het RGB-spul? Heb ik een aparte controller nodig? Kun je de kleuren van de GPU en RAM ook beheren zodat alles op elkaar is afgestemd?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het belangrijkste is het editen en renderen van korte video's. Ik gebruik de multicamfunctie van Adobe Premiere Pro. De video's zijn in 1080p 50 fps en duren ongeveer 10 minuten dus het is ook geen rocket science. Gamen op 1440p is een leuke bijkomstigheid.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen € 2.000 en 2.500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alles behalve de PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik probeer een goed en snel systeem te bouwen, zonder te overdrijven. Ik ben vooral op zoek naar aandachtspunten: waar moet ik letten, past alles bij elkaar? Ik wil liever niet weer een totaal andere build...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind de componenten van Gigabyte er mooi uitzien en wil graag AM5 gebruiken. Ervaringen of aandachtspunten over dit mobo en deze gpu zijn welkom! Water cooling heeft de voorkeur. Ander merk AIO mag ook. Werken het display en RGB dan wel goed samen met de andere componenten?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
• Passen deze componenten goed bij elkaar?
• Lian Li levert ook voedingen met USB-hub. Is dat nodig?
• Kan ik de 9700X eventueel upgraden naar 9900X met deze voeding?
• Ik heb een willekeurige geheugenset gepakt. Aanbevelingen zijn welkom.
• Hoe werkt het RGB-spul? Heb ik een aparte controller nodig? Kun je de kleuren van de GPU en RAM ook beheren zodat alles op elkaar is afgestemd?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX V2 | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G | € 1.029,90 | € 1.029,90 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 217 INF Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Waterkoeling | Lian Li HydroShift II LCD-S 360 CL Zwart | € 168,90 | € 168,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BBEAK2-32 | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Voedingen | Lian Li Edge Gold 850W Zwart, geen USB-hub | € 106,54 | € 106,54 |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 270,- | € 270,- |
| Totaal | € 2.532,24 | |||
:strip_exif()/f/image/XoAfh3OjbjqzR8mwev02MhlR.png?f=user_large)