als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar er staat db
Bedoel je daarmee soms database?
Zo ja dan moet je misschien die database even updaten
Zo nee dan weet ik het niet.
Bedoel je daarmee soms database?
Zo ja dan moet je misschien die database even updaten
Zo nee dan weet ik het niet.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Hier doet hij het gewoon goed, voor zover ik kan zien:
En nee, het heeft geen zin om dit te controleren...ik zit achter een masquereading-bak die geen open poorten heeft, dus wannabee-crackers verwijs ik door naar 127.0.0.1...
[edit: overigens draai ik 2.4.9, dus helemaal perfect is hij het niet te weten gekomen. En mijn firewall laat verkeer op localhost door, vandaar dat die poorten alleen closed zijn]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| odysseus:/home/odysseus/mep# nmap -O localhost Starting nmap V. 2.54BETA28 ( www.insecure.org/nmap/ ) Interesting ports on localhost (127.0.0.1): (The 1542 ports scanned but not shown below are in state: closed) Port State Service 21/tcp open ftp 23/tcp open telnet 80/tcp open http 113/tcp open auth 2401/tcp open cvspserver 6000/tcp open X11 Remote operating system guess: Linux Kernel 2.4.0 - 2.4.5 (X86) Uptime 0.090 days (since Thu Sep 20 14:56:53 2001) Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 1 second odysseus:/home/odysseus/mep# |
En nee, het heeft geen zin om dit te controleren...ik zit achter een masquereading-bak die geen open poorten heeft, dus wannabee-crackers verwijs ik door naar 127.0.0.1...
[edit: overigens draai ik 2.4.9, dus helemaal perfect is hij het niet te weten gekomen. En mijn firewall laat verkeer op localhost door, vandaar dat die poorten alleen closed zijn]
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
ik bedoel inderdaad database... en bij mij is de output dus:
das voor een kernel 2.2.19
en inderdaad, ik moet de database opdaten, maar hoe???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Starting nmap V. 2.12 by Fyodor (fyodor@dhp.com, www.insecure.org/nmap/)
Interesting ports on localhost (127.0.0.1):
Port State Protocol Service
22 open tcp ssh
53 open tcp domain
80 open tcp http
111 open tcp sunrpc
139 open tcp netbios-ssn
443 open tcp https
TCP Sequence Prediction: Class=random positive increments
Difficulty=2069767 (Good luck!)
No OS matches for host (see http://www.insecure.org/cgi-bin/nmap-submit.cgi).
TCP/IP fingerprint:
TSeq(Class=RI%gcd=1X%SI=1F9506)
TSeq(Class=RI%gcd=1X%SI=1F9503)
TSeq(Class=RI%gcd=1X%SI=1F9507)
T1(Resp=Y%DF=Y%W=7F53%ACK=S++%Flags=AS%Ops=MENNTNW)
T2(Resp=N)
T3(Resp=Y%DF=Y%W=7F53%ACK=S++%Flags=AS%Ops=MENNTNW)
T4(Resp=Y%DF=N%W=0%ACK=O%Flags=R%Ops=)
T5(Resp=Y%DF=N%W=0%ACK=S++%Flags=AR%Ops=)
T6(Resp=Y%DF=N%W=0%ACK=O%Flags=R%Ops=)
T7(Resp=Y%DF=N%W=0%ACK=S%Flags=AR%Ops=)
PU(Resp=Y%DF=N%TOS=C0%IPLEN=164%RIPTL=148%RID=E%RIPCK=E%UCK=E%ULEN=134%DAT=E)
Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 8 seconds |
das voor een kernel 2.2.19
en inderdaad, ik moet de database opdaten, maar hoe???
De database is niet het probleem, het probleem is jouw oude versie van nmap:
de wel werkende:
de wel werkende:
Die van jouwStarting nmap V. 2.54BETA28 ( www.insecure.org/nmap/ )
Debian potato heeft echt super oude versies van alles dus misschien een idee om ipv stable eens unstable in de sources.list te zetten en apt-update te doen..Starting nmap V. 2.12 by Fyodor (fyodor@dhp.com, www.insecure.org/nmap/)
Allereerst is het niet 'apt-update' maar 'apt-get update; apt-get upgrade'.Op donderdag 20 september 2001 18:35 schreef SiErRa het volgende:
Debian potato heeft echt super oude versies van alles dus misschien een idee om ipv stable eens unstable in de sources.list te zetten en apt-update te doen..
Maar dan update hij dus zijn hele systeem naar Debian unstable...
1. Niet echt een goed plan voor een server/gateway/whatever
2. Niet echt een goed plan als je niet precies weet wat je doet; Debian unstable is meestal wel in orde, maar soms doet het zijn naam eer aan en dan moet je bijvoorbeeld met bootdisks aan de slag om het te repareren.
Verder is het onnodig het hele systeem te updaten naar Unstable. Het is veel verstandiger om alleen nmap te installen en dan de config weer terug te zetten op potato.
En ook hier zou ik geen Unstable voor gebruiken, maar Testing.
Als je dat wil doen, dan verander je de woorden 'stable' of 'potato' in 'testing' resp. 'woody' in je /etc/sources.list, dan doe je "apt-get update; apt-get remove nmap; apt-get install nmap" (het is ook mogelijk dat "apt-get upgrade nmap" ook werkt in plaats van het te verwijderen en opnieuw installen, maar daar ben ik niet zeker van.
Dan (als nmap en depends zijn gedownload), 'testing'/'woody' terugveranderen in 'stable'/'potato', en weer "apt-get update" doen.
krijg ik dan niet die wazige libc van testing? daar heb ik de vorige keer ook onwijs veel problemen mee gehad
Waren daar probs mee dan?Op donderdag 20 september 2001 20:22 schreef vlabakje het volgende:
krijg ik dan niet die wazige libc van testing? daar heb ik de vorige keer ook onwijs veel problemen mee gehad
Maar dat zou nu op zich niet meer mogen gebeuren, want de base van Testing is frozen, dwz er wordt niks meer aan toegevoegd, alleen bugs eruit gehaald, zodat het over een aantal maanden de nieuwe Stable is.
Pagina: 1