Vraag

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:41

Wish

ingwell

Topicstarter
Het wordt tijd voor mij om eens serieuzer te kijken naar mijn geluidservaring. Voordat we beginnen, enkele jaren geleden heb ik het Sonos ecosysteem de deur gewezen, nog voor de app wijziging. Dat is in mijn huis geen keuze. Dan nu over naar de huidige situatie:

Op dit moment heb ik een gemixed ecosysteem, bestaand uit LG (tv, soundbar) en Google Home. Op deze apparaten gebruik ik alleen maar streamingdiensten, zowel visueel als audio. Daarbij raak ik geïrriteerd als ik bijvoorbeeld Spotify probeer te casten naar de door mij ingestelde groepen. Dat gaat nooit vlekkeloos en lukt soms helemaal niet.

Het kan zijn dat ik opnieuw de groepen moet instellen om het beter te krijgen, maar ook het wat magere geluid uit de Google home speaker valt me steeds meer tegen.

Wat heb ik nu:
TV: uitvoering: LG OLED C2 42" (donkerzilveren voet) Zwart
Soundbar + subwoofer: uitvoering: LG SL8YG
Draadloze achter speakers die met bovenstaande soundbar connected zijn: uitvoering: LG SPK8 (Zwart)

En wat eerste generatie Google Home speakers die als paar gekoppeld zijn. Deze zijn dus niet de meest recente versie.

Ik zoek een?
One system to rule them all. Eigenlijk getriggerd door deze post over een Eversolo Play. Maar deze wordt het 'm niet omdat dat een actieve aansturing kent en eigenlijk separaat wordt gezet van streaming speakers (en niet lip-sync-issue free lijkt te werken met de TV).

Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Dit wordt een beetje zoeken. De TV blijft en ik denk de soundbar ook. Maar wat ik zoek is denk ik(!) andere wireless speakers waarover ik zowel het geluid van de TV als casting (bijvoorbeeld vanuit Spotify) vanaf mijn mobiele telefoon kan aansturen.

Het setje achter speakers van LG kan er dan ook uit - het geluid is wat dun, wat ik ook wel snap als ik naar het formaat kijk. Mits ik dan wel daar wat andere speakers kan inzetten die naadloos samenwerken met de soundbar / tv.

Wat is je budget?
Goed geluid is onbetaalbaar toch :) ? Maar serieus, ik ben op die leeftijd dat mijn audiofiele gedrag wat achterhaald begint te worden. Afhankelijk van de componenten zeg max ~€1500.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hier loop ik dus vast. Heb ik een soort van streaming receiver nodig of ook andere speakers? Ik lijk niet goed te snappen hoe bijvoorbeeld een uitvoering: Denon Home 250 Wit zou kunnen passen.

Dat triggert wel - mijn home automation bestaat voornamelijk uit Google en bijvoorbeeld Hue. Of Alexa nou meteen de weg is voor mij, denk het niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Tja, ik heb dus voornamelijk een hulpvraag om richting. Doelstelling is uiteindelijk een "dikker" geluid voor zowel de TV in combinatie met de soundbar en eenvoudig aan te sturen vanuit Spotify. Zoiets? En ik ben ook bereid te kijken naar alternatieven waarbij de soundbar eruit gaat. De TV is te nieuw om die ter discussie te stellen (alhoewel ik nooit meer voor WebOS zou gaan)

Last minute toevoeging - ik heb ook een Nvidea Shield die ik prettig vind om te gebruiken: uitvoering: Nvidia Shield TV (2019) 8GB

[ Voor 3% gewijzigd door Wish op 09-03-2026 12:29 ]

No drama

Alle reacties

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-03 16:47
Geluid is zo onderhevig aan smaak en talloze factoren als bijvoorbeeld akoestiek.
Ik zou zeggen ga naar een gerenommeerde hifi winkel in de buurt, leg de situatie uit en laat je adviseren.
Luister naar een aantal opties en soms hebben ze zelfs wel een model wat je thuis mag proberen.
Zelf heb ik op het moment een Samsung q990 systeem waar ik zeer over te spreken ben voor een soundbar maar het zal nooit een goede set "full-size" speakers vervangen.