Google Drive gebruikt zonder bestanden 3GB aan data?

Pagina: 1
Acties:

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik krijg al tijden van Google te horen dat mijn opslag vol is. Aan alle kanten wordt me voor een paar euro een abbo aangeboden, maar ik wil dat absoluut niet. Ik ben al tijden over op Proton mail, en dit gmail adres is gewoon nog een reserveding. Nu krijg ik te horen dat ik zo'n 3, 25GB aan data gebruik in mijn Google Drive. Om dat te verwijderen heb ik dus alle bestanden eruit weggehaald. Er lijkt echter niks met die status van een volle opslag te gebeuren. Het verwijderen van die bestanden is al dagen geleden (inclusief het leegmaken van de prullenbak), dus het lijkt me ook geen caching issue. Ik heb ook alle mappen die mensen met mij gedeeld hebben verwijderd, dus dat kan het ook niet zijn. Als ik op "Ruimte Vrijmaken" klik, dan geeft hij ook geen suggesties van bestanden die verwijderd kunnen worden.

Weet iemand wat ik in hemelsnaam kan doen om Google ervan te overtuigen dat ik niks meer in m'n Google Drive heb? (en dat ik absoluut geen abbo wil)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwLaCVJanhspqoXgrcdxuMhnuIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mzbMrqoYe93fPX0tdfGEHzo6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWAPg5A03qEZ21dJR8gOXXJZodI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wEVXmWxwP0y1bzrLD3EwYn1M.png?f=fotoalbum_large

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:49
Heb je je prullenbak ook geleegd?

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:45

hamsteg

Species 5618

Heb jij een android telefoon met met gmail account? WhatsApp? Backups van zowel WhatsApp als van je telefoon worden daar opgeslagen.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Email telt ook mee tegenwoordig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kramer65
dirkus7 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:07:
Heb je je prullenbak ook geleegd?
Yes, die is leeg.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:50
gambieter schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:08:
Email telt ook mee tegenwoordig.
Dat is het rode deel van de balk, ts wil weten waar de bestanden zijn van het blauwe deel.

• kramer65
hamsteg schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:07:
Heb jij een android telefoon met met gmail account? WhatsApp? Backups van zowel WhatsApp als van je telefoon worden daar opgeslagen.
Die heb ik idd. Maar waar staan die whatsapp backups dan? En hoe kan ik die verwijderen? Waarom is Google Drive zo ontzettend ondoorzichtig? Waarom zegt hij dat er geen bestanden zijn die ruimte innemen, terwijl die er dus wel ergens zijn?

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:39
kramer65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Die heb ik idd. Maar waar staan die whatsapp backups dan? En hoe kan ik die verwijderen? Waarom is Google Drive zo ontzettend ondoorzichtig? Waarom zegt hij dat er geen bestanden zijn die ruimte innemen, terwijl die er dus wel ergens zijn?
Dit is sowieso het probleem. Mijn Google Drive is ook 93% zonder dat er zichtbare bestanden in de Google Drive staan.

edit: Ik kan het wel zien in het overzicht blijkbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfGxPe24nl8xe0qCARvUj2Hvmtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6FxzH66dPG5hsXdJocjaaJt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door dehardstyler op 09-03-2026 11:22 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:50
kramer65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:12:
Die heb ik idd. Maar waar staan die whatsapp backups dan?
Op het opslagscherm, rechtsboven op back-up klikken. Op je screenshot zie je die link niet omdat je rechts een stukje hebt afgeknipt.

• Gerolamo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Ik heb hetzelfde probleem, ben wel een deel wijzer geworden wat bij mij de oorzaak is.

Bij mij komt het van gedeelde drives af. Alles wat ik naar drives van anderen (welke folders gedeeld hebben/toegang verleend hebben) upload, wordt ook aan mijn capaciteit toegeschreven. Extreem irritant.

• kramer65
Gerolamo schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:25:
Ik heb hetzelfde probleem, ben wel een deel wijzer geworden wat bij mij de oorzaak is.

Bij mij komt het van gedeelde drives af. Alles wat ik naar drives van anderen (welke folders gedeeld hebben/toegang verleend hebben) upload, wordt ook aan mijn capaciteit toegeschreven. Extreem irritant.
Toen ik op * (sterretje) zocht vond ik ineens nog een paar mappen die met mij gedeeld waren. Geen idee of ik daar ooit zelf iets aan heb toegevoegd. Ik kan ze echter niet verwijderen. Ik kan ze selecteren en op Verwidjeren klikken, dan zegt hij linksonder dat ze verwijderd zijn, maar ze blijven er gewoon staan. Het zijn nota bene mappen die iemand ooit eens zakelijk met mij gedeeld heeft. Los van de rammelende security dat die mappen met een prive email adres van mij gedeeld zijn, werk ik daar ook al lang niet meer, dus ik heb er echt nul interesse in. Maar ik lijk ze dus ook niet te kunnen verwijderen. Enig idee wat ik daarmee kan?

• kramer65
dehardstyler schreef op maandag 9 maart 2026 @ 11:18:
[...]

Dit is sowieso het probleem. Mijn Google Drive is ook 93% zonder dat er zichtbare bestanden in de Google Drive staan.

edit: Ik kan het wel zien in het overzicht blijkbaar:

[Afbeelding]
Als ik jouw screenshot zo zie met Whatsapp expliciet benoemd, dan moet dat het dus bij mij ook niet zijn. Ik heb dat als ik me goed herinner jaren geleden ook uitgezet, omdat ik toen ook al gek werd van de grijpgrage handjes van Google. Het enige wat ik me dus kan indenken is dat het de gedeelde mappen zijn die ik niet kan verwijderen.

Ik begin echt bijna het idee te krijgen dat Google gewoon liegt. Dat ik helemaal niet zoveel opslag gebruik (in die gedeelde mappen die ik niet kan verwijderen vind ik ook echt maar een paar kb aan tekstbestandjes).

[ Voor 11% gewijzigd door kramer65 op 09-03-2026 14:13 ]

• dehardstyler
kramer65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:12:
[...]

Als ik jouw screenshot zo zie met Whatsapp expliciet benoemd, dan moet dat het dus bij mij ook niet zijn. Ik heb dat als ik me goed herinner jaren geleden ook uitgezet, omdat ik toen ook al gek werd van de grijpgrage handjes van Google. Het enige wat ik me dus kan indenken is dat het de gedeelde mappen zijn die ik niet kan verwijderen.

Ik begin echt bijna het idee te krijgen dat Google gewoon liegt. Dat ik helemaal niet zoveel opslag gebruik (in die gedeelde mappen die ik niet kan verwijderen vind ik ook echt maar een paar kb aan tekstbestandjes).
Komt om dat jij op PC kijkt. Maar nog steeds is het wel interessant, want ik krijg op de computer "Anders" te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q2T4I1EGKb309h2AJMKH_poB68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iW2eo4Gphcz5EXsAtpEk4Img.png?f=fotoalbum_large

In jou geval is er geen Anders. Heb je de mogelijkheid om in de Android app van Drive te kijken? (Ja zou allemaal niks uit moeten maken, maar doet het overduidelijk wel.)

• Gerolamo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
kramer65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:09:
[...]

Toen ik op * (sterretje) zocht vond ik ineens nog een paar mappen die met mij gedeeld waren. Geen idee of ik daar ooit zelf iets aan heb toegevoegd. Ik kan ze echter niet verwijderen. Ik kan ze selecteren en op Verwidjeren klikken, dan zegt hij linksonder dat ze verwijderd zijn, maar ze blijven er gewoon staan. Het zijn nota bene mappen die iemand ooit eens zakelijk met mij gedeeld heeft. Los van de rammelende security dat die mappen met een prive email adres van mij gedeeld zijn, werk ik daar ook al lang niet meer, dus ik heb er echt nul interesse in. Maar ik lijk ze dus ook niet te kunnen verwijderen. Enig idee wat ik daarmee kan?
Mij lukt het ook niet om er inderdaad iets mee te doen. Ik heb ook via de app versie geprobeerd en van alles maar niets helpt. Dus ik heb het maar opgegeven en in plaats daarvan een hele bult aan email verkeer verwijderd en heb denk ik nog maar 50 foto's online staan want meer past gewoon niet meer.

Bij mij betreft het meerdere GB's aan bestanden trouwens die ik destijds geupload heb en die ik dus niet meer kan gebruiken.

• kramer65
dehardstyler schreef op maandag 9 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Komt om dat jij op PC kijkt. Maar nog steeds is het wel interessant, want ik krijg op de computer "Anders" te zien:

[Afbeelding]

In jou geval is er geen Anders. Heb je de mogelijkheid om in de Android app van Drive te kijken? (Ja zou allemaal niks uit moeten maken, maar doet het overduidelijk wel.)
In mijn mobiele Google Drive app staat idd niks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MATlaD0tsMK_EBnhJGiajD7JV3s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r57yLeWED3zOe6OqG0zwMSo6.png?f=fotoalbum_large

• dehardstyler
kramer65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 17:25:
[...]

In mijn mobiele Google Drive app staat idd niks:

[Afbeelding]
Dan weet ik het ook niet meer. :P
Pagina: 1