probleem met rc5-ip.cons.

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59
Via de searchfunctie kwam ik er niet uit, misschien dat iemand het weet.....

ik heb ppstats draaien (http://scaresoft.dyndns.org), maar heb het probleem dat er regelmatig met verschillende ipadressen uit een bepaalde reeks wordt geflusht (213.17.*.*).
Nu heb ik begrepen dat je met rc5-ip.cons ip-reeksen kan opgeven, alleen dit lukt mij niet.

Wie heeft er meer info ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Dat moet je gewoon met striplog doen :)

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Dat kan niet met ppstats. je kan wel striplog draaien. dus jammer genoeg fout begrepen voor ppstats.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• theezeefje
wat is dan de functie van rc5-ip.cons ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• stappel_
met ip-cons kan je wel ipnummers samenvoegen zodat alle informatie uit een ip reeks samen komt op de byhosts pagina. (mits je in de .ini file ConsHosts=1 zet) maar in jou geval zie ik dat je namen van personen/machines gebruikt in de byhost sectie. Dat is een truc waarvoor ppstats eigenlijk niet bedoeld is.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

• theezeefje
standaard zet ie alles toch al bij elkaar ?
heel vaak krijg je verschillende ipnamen op dezelfde rank bij byhost, bijv. *dyn*.com21.casema.net
dan is die file toch niet nodig ??
of zit ik nu het nodige door elkaar te halen ?

• stappel_
Hij kan alles bij elkaar zetten zoals je beschrijft. maar we hadden het hier over de rc5-ip.cons file, of te wel over ip nummers en niet over domeinnamen. stel dat je wil dat er geen ip->naam conversie plaats vindt, dan krijg je alleen maar ipnummers. en die zou je kunnen samenvoegen met de rc5-ip.cons file.

• theezeefje
Ik begin hem door te krijge :)

tnx !

weet jij hoe ik in linux de tijd goed kan zetten ?? :)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 22:53

NightBird

DPC-Crew Coding
Op donderdag 20 september 2001 16:46 schreef stappel_ het volgende:
Hij kan alles bij elkaar zetten zoals je beschrijft. maar we hadden het hier over de rc5-ip.cons file, of te wel over ip nummers en niet over domeinnamen. stel dat je wil dat er geen ip->naam conversie plaats vindt, dan krijg je alleen maar ipnummers. en die zou je kunnen samenvoegen met de rc5-ip.cons file.
Ik heb ppstats een heel klein beetje aangepast, waardoor hij eerst kijkt of een ip samengevoegd moet worden, en daarna pas of die een hostname heeft. Meteen ook maar even de functie erbij gemaakt dat je nicks aan ip/host-ranges kan koppelen.. :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Pagina: 1