Uitgebreide H2O setup, hier geraak ik ff niet uit!

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-CPU1: Athlon 750 @ 1000MHz (Waterblok met 10mm opening).
-CPU2: Celeron 800 @ 1064MHz (Danger den... dunno opening).
-Heavy radiator: 270mm op 92mm (14mm opening).
-Heavy metalen waterbak: 350mm op 15mm (btw waterwetter).

Setup is 3 desktops op elkaar. Athlon staat vanboven, Celeron daar onder & een oude desktop daaronder voor water.

Hoe zou ik men pompen setup doen? Heb geen idee hoe zo'n waterkoeling reageert op hoogte en diameter openingen.

-Serieel, eerst celeron dan athlon? Maar wat als de danger den opening kleiner is? Bye doorvoer...

-Splitten, één naar celeron en één naar athlon. Late same komen voor radiator. Maar hoe zit het met de weerstand, gaat athlon niet veeeeel water krijgen en celeron weinig? Hangt af van dangerden opening & reactie van de pomp op hoogte verschil van... 15 cm (verwaarloosbaar zeker?)

-2 Pompen en late samen komen voor de radiator. Is dit niet gevaarlijk... meer druk op radiator en andere onderdelen. Zoals je 2 rijvakken auto's op 1 wil krijgen.

Bijkomende tips van pomp eigenschappen ofzo... ook welkom, maar zou hier wel graag ff wijs uit raken.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Omdat je verschillende -edit- klerezooi, douw op een knoppie, wordt bericht gepost en verbreekt daarna de verbinding.....

Omdat je verschillende doorstroomopeningen hebt, (de Dangerden is zowieso geen 10mm) zou ik idd twee pompen nemen. Of je dan de waterstromen kan samenvoegen in de radiator weet ik niet 123. Het kan zijn dat het ene pompje na het blok meer druk overhoudt dan het andere, waardoor de ander alsnog weer ongunstig wordt beinvloed. Het is maar wat je wilt: Als je extreem wilt overclocken, dan zou ik het niet doen, en twee aparte radiators halen, gaat het meer om het geluid, dan zou ik er geen punt van maken.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Als je blokken verschillende openingen hebben kun je waarschijnlijk paralelle aansluiting wel vergeten; water zal de weg van de minste tegenstand volgen en zal dus voor het grootste gedeelte alleen door het blok gaan met de grootste openingen.

Imho moet het gewoon serieel kunnen ... ikzelf heb ook 3 blokken en een radiator in mijn setup en dat werkt prima!

Ik neem aan dat je het hele zootje eerst even buiten je case test; dan kan je toch gewoon de doorvoorsnelheid meten?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Krijg helemaal het hik, wil ik mijn post nog een keer editen, krijg ik alleen de inhoud van de eerste keer te zien.... Bugje?

maar wat ik nog wilde toevoegen: Als je niet tot het uiterste wilt, kan je idd ook gewoon serieeel pompen. Scheelt je een pompje, dus geluid, en scheelt je slangen, splitters en ander gezeur.

• poing
  • Niet online
Mja valt misschien wel es te proberen, geen idee hoe warm men water uit die celeron zou komen voor hij in de athlon stroomt. Celeron wordt zoizo minder warm maar mag het ook niet verwaarlozen, tenslotte zit ik 264MHz en 0.15 volt boven specs.

Verwijderd

Gewoon de blokken in serie zetten. Het verschil tussen 400L/uur of 800L/uur is bijzonder klein, dus dat je flow wat dempt, ach...
De opwarming van het water in de waterblokken is ook verwaarloosbaar. Dan praten we over tienden van een graad. (reken maar uit)

Neem eventueel een wat dikker pompje, zoals een Sicce Idra (1300L/uur). Die levert voldoende druk om een acceptabele doorstroming te halen.

• poing
  • Niet online
thx! Had ik ook al gedacht, heeft hier iemand een danger den? Heb op de site gezien dat er meerdere modellen zijn volgens diameter opening.
Pagina: 1