Ik zoek een vervanger van mijn huidige mobiel, de Xiaomi 11T Pro.
De achterkant is zwaar beschadigd, hij begint al oud te worden, de accu houdt het niet meer zo lang vol en ik moet regelmatig prutsen met de vingerafdrukscanner om herkent te worden. Teveel kleine irritaties, dus tijd voor een nieuwe.
Gezien Xiaomi en Samsung net hun nieuwe topmodellen hebben uitgebracht, zit ik daar naar te kijken.
Mijn shortlist:
De Samsung heeft als voordeel een pennetje. Handig bij kleine dingen selecteren. Maar geen idee of ik dat veel ga gebruiken.
Ik heb ook een oudere tablet. Samsung heeft wel wat extra functionaliteit bij meerdere apparaten van hun, maar is dat iets dat een echte toevoeging is?
De Xiaomi heeft een betere camera, waar ik soms gebruik van maak. Maar het is wel een Chinees toestel en ik heb geen idee in hoeverre de standaard Google Android functies beperkt worden.
En hoewel de pricewatch een goede tool is om te vergelijken, zijn er helaas door kortingsacties lagere prijzen te verkrijgen dan wat je daar als "laagste prijs" ziet.
Heeft er iemand nog andere bronnen om deze toestellen voor een lagere prijs te krijgen?
Nog tips qua functionaliteit om te bepalen welk toestel de betere keus is?
De achterkant is zwaar beschadigd, hij begint al oud te worden, de accu houdt het niet meer zo lang vol en ik moet regelmatig prutsen met de vingerafdrukscanner om herkent te worden. Teveel kleine irritaties, dus tijd voor een nieuwe.
Gezien Xiaomi en Samsung net hun nieuwe topmodellen hebben uitgebracht, zit ik daar naar te kijken.
Mijn shortlist:
![]() | Samsung Galaxy S25 Ultra, 256GB opslag Zwart |
De vorige versie van Samsungs topmodel. Deze lijkt nog redelijk bij te zijn. Echter, de prijs is met €1000 vrij hoog en heeft geen korting of een prijsdaling in tegenstelling tot zijn opvolger. Dus dat verschil is minimaal. | |
![]() | Samsung Galaxy S26 Ultra, 12GB ram, 512GB opslag Zwart |
Samsungs nieuwe topmodel. Ik vond het wel een beetje teleurstellend dat er nauwelijks vernieuwingen in zaten ten opzichte van de vorige versie, voornamelijk dezelfde camera. Voordeel is wel, dat deze nu kortingen krijgt en dus goedkoper dan de adviesprijs te krijgen is. De lage prijs die ik langs zie komen in de andere topics ga ik niet halen. En mijn huidige mobiel levert €0 op, dus geen inruilkorting voor mij. Als ik verleng, dan zou ik iets van €1000 voor de telefoon moeten betalen (plus mijn abbo wordt €1,50 duurder). Ik moet nog even goed kijken, want via Belsimpel of direct bij Odido zit een klein verschil (en vervelender: nieuwe klanten lijken €100 extra korting te krijgen, dan verlengen). | |
![]() | Xiaomi 15 Ultra, 16GB ram, 512GB opslag Zwart |
Helaas even duur als de 17 Ultra. Dus geen goede optie. | |
![]() | Xiaomi 17 Ultra, 512GB opslag Zwart |
Het nieuwe topmodel van Xiaomi. Deze bevat veel verbeteringen tov mijn huidige toestel. En ook de camera is flink beter. Die losse Photopraphy kit lijkt me ook wel leuk. Echter, die krijg je alleen als je bij Xiaomi zelf besteld als kado, maar daar is het toestel wel duurder (de €1499,90 adviesprijs) dan bij verlengen via Belsimpel. Daar kom ik op €1080 uit (plus mijn abbo wordt €1,50 duurder). Hij is niet direct bij Odido te verkrijgen. | |
| pw vergelijking | |
Ik heb ook een oudere tablet. Samsung heeft wel wat extra functionaliteit bij meerdere apparaten van hun, maar is dat iets dat een echte toevoeging is?
De Xiaomi heeft een betere camera, waar ik soms gebruik van maak. Maar het is wel een Chinees toestel en ik heb geen idee in hoeverre de standaard Google Android functies beperkt worden.
En hoewel de pricewatch een goede tool is om te vergelijken, zijn er helaas door kortingsacties lagere prijzen te verkrijgen dan wat je daar als "laagste prijs" ziet.
Heeft er iemand nog andere bronnen om deze toestellen voor een lagere prijs te krijgen?
Nog tips qua functionaliteit om te bepalen welk toestel de betere keus is?
let the past be the past.