Smoothwall en iprouting

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:03

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie
Het 'Orange' netwerk staat kennisnet op, met een 213.34.67.### ip range netwerk.
Het 'Green' netwerk staat 192.168.0.###

Op het green netwerk staan 2 webservers die van buiten af berijkbaar moeten zijn.
Een server van Kennisnet op het Orange netwerk stuurt zijn request naar 213.34.67.226:80 en voor de andere webserver naar 213.34.67.228:80.

Smoothwall moet dit oppikken van het Orange netwerk en het sturen naar het green netwerk naar ip 192.168.0.253:80 en 192.168.0.252:80 naar de andere webserver.

Hoe doe ik dit? Want in smoothwall 0.9.9 staat bij DMZ pinholes wel bron ip en bestemmings ip maar ik dat bron ip slaat op de machine die de request verstuurd en bestemming ip het ip waarvoor de request is, en niet hoe hij moet worden doorgestuurd???

Wie o wie helpt mij???

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Een beetje laat maar misschien lees je het topic nog...

Dit probleem had ik ook zo ongeveer. De eerste fout die je gemaakt hebt, is dat je internet verbinding op je RED netwerk moet zitten. Ik had dus RED en GREEN. Wat wil nu het geval... Van buitenaf is het GROENE netwerk dus niet te benaderen. Als je IP forwarding wilt gebruiken, zal je dit dus moeten doen in een ORANJE netwerk. Het moet er dus alsvolgd uit zien:

RED - je internet verbinding
ORANGE - je web/ftp/watdanook servers (public netwerk)
GREEN - je eigen pivate netwerk

Niet dat ik dit al voor elkaar gekregen heb... Het PC'tje wat ik gebruik vind drie netwerkkaarten blijkbaar niet zo fijn. Twee krijg ik nog wel aan de gang maar met drie begint smoothwall kuren te vertonen. IRQ fouten enzo.
Even voor de duidelijkheid: Ik heb mijn server dus in een apart netwerkje zitten. Dus met een CROSS-cable naar de smoothwall toe.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Eat right. Stay fit. Die anyway.