Dynamische energieprijzen: wie heeft er al mee bespaard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Revonergi
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:44
Ik zie de laatste maanden steeds meer vragen opduiken over dynamische energiecontracten, vooral nu de prijzen opnieuw beginnen te bewegen en veel mensen hun voorschotten willen verlagen.

Omdat ik dagelijks bezig ben met energie‑optimalisatie en contractvergelijkingen, deel ik graag wat ik in de praktijk zie bij gebruikers van dynamische tarieven. Misschien helpt het anderen om een beter beeld te krijgen.

Wat ik vooral merk in de praktijk:
Dynamische tarieven zijn vaak goedkoper voor mensen met een digitale meter.

Je betaalt enkel je werkelijke verbruikskost, geen hoge vaste voorschotten.

Sommige formules werken met referentiekortingen (5 € per persoon die klant wordt via jou), waardoor je maandelijkse kost kan dalen.

In bepaalde situaties kan je zo effectief richting 0 € voorschot gaan.

Waarom ik dit topic start:
Veel mensen twijfelen of een dynamisch contract bij hun profiel past.
Ik geef daarom vrijblijvend uitleg en maak desgewenst een persoonlijke simulatie op basis van je verbruik, zodat je exact ziet wat je zou betalen tegenover je huidige contract.

Wat ik kan aanbieden (gratis & zonder verplichting):
Vergelijking met je huidige leverancier

Uitleg over piek/dalprijzen en hoe je ze slim gebruikt

Berekening van je mogelijke besparing

Info over hoe referentiekortingen werken en of het voor jou interessant is

Als iemand graag meer info wil of een simulatie wil laten maken, stuur gerust een berichtje.
Ik deel alles transparant en zonder verkooppraatjes — gewoon eerlijke info zodat je zelf kunt beslissen.

📩 Contact (vrijblijvend):
WhatsApp: 0471 319 086
Mail: gunter.h@revonergi.be

Benieuwd naar jullie ervaringen en inzichten.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:28
Voorschot en kosten zijn totaal iets anders -.-

Dit is weer zon typische verkoper aan de deur, die je gouden bergen beloofd, en tegen de tijd dat de eindafrekening komt is ie verdwenen.

• Revonergi
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:44
Beste Ruud, ken je het energiecontract Ecofix , h eb je reeds uitleg gekregen over het contract en weet je hoe de korting werkt?
Zoniet stel ik voor U dat U eens luister hoe het in elkaar zit voor we commentaar geven. Ik ben hier om eerlijke info en transparante uitleg te geven, en niet om commentaar te krijgen die op niets gebaseerd is.

Ik werk reeds 15 jaar in de sector, en nog steeds > 95% van mijn klanten zijn en blijven klant, en geven me nog steeds referenties door. Ik veronderstel dat dit toch een teken is van vertrouwen. Dus ja, nog na 15 jaar heb ik nog steeds contact met mijn klanten.

[ Voor 27% gewijzigd door Revonergi op 07-03-2026 21:42 ]