Vraag

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41
Wie heeft er ervaring met het inruilen van z'n toestel welke coating problemen heeft?

Ik heb een Samsung Galaxy S24+ waarvan de coating problemen heeft. Het scherm heeft geen krassen maar dus wel coating beschadigingen. Deze beschadigingen zijn niet voelbaar maar wel zichtbaar wanneer je met scherm-uit onder een lamp spiegelt. Deze beschadigingen zijn niet zichtbaar met scherm-aan.

Als ik m'n telefoon ter inruil aanbiedt bij bv KPN dan gaat dit via Recommerce. Ter beoordeling wordt me gevraagd of het scherm krassen heeft. Ik krijg de keuze uit de volgende opties:

1) als nieuw => geen deuken en/of zichtbare krassen
2) gebruikt => oppervlakkige krasjes en/of stootschade
3) beschadigd => duidelijk zichtbare krassen en/of stootschade, gebarsten scherm

Geen van deze vragen gaat in op coatingproblemen.

Samsung inruil laat je je toestel weer met andere vragen beoordelen. Ook hier geen enkele verwijzing naar coating problemen.

Iemand tips? Welke optie zou ik moeten kiezen igv Recommerce? Ik neig zelf naar optie 2 - gebruikt.

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Upp3rd0G schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:56:
Deze beschadigingen zijn niet voelbaar maar wel zichtbaar
Upp3rd0G schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:56:
Deze beschadigingen zijn niet zichtbaar met scherm-aan.
dat klinkt als optie 3. beschadigd

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Upp3rd0G
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:41
Iemand anders hier nog ervaringen mee?

Nogmaals: de coating problemen zijn alleen zichtbaar wanneer je het scherm uit zet en de telefoon onder een felle lamp beweegt en vervolgens onder een specifieke hoek kijkt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor mij zou dat ook een twee zijn. Hoewel technisch een coating probleem natuurlijk geen oppervlakkige schade is, is het praktisch wel zoiets met hoe jij het beschrijft. En ja je kan zeggen het is beschadigd, dus 3. Maar een oppervlakkig krasje is ook een beschadiging en is ook geen 3.

Met een 3 heb je het echt over iets heel anders als een scherm wat je onder een bepaalde hoek onder de lamp ziet dat het wat schade heeft.