Toon posts:

problemen met thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een thuisnetwerk (duh) met beide winME. Het netwerk werkt in principe, op 1 ding na en dat is internet sharing. Server en host zijn verbonden mbv een crosslink utp kabel. Nou heb ik echt van alles geprobeerd (zelfs een butt-programma van tucows }:O waar mijn pc niet meer mee wilde opstarten) maar ik krijg het niet voor elkaar. Het vreemde is ook, dat het voorheen geen enkel probleem was, maar ik heb op beide systemen een keer de HD geformat en alles er opnieuw opgezet en sinds dien.......nada

ow ja, 1 ding heb ik nog niet geprobeerd en dat is netwerkomgeving deinstalleren en opnieuw installeren, maar ik weet niet precies hoe ik dat deinstalleer

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan je vanaf pc1 pc2 wel pingen en wat zijn je ip gegevens???
heb je winroute/sygate/wingate/ics al geprobeert???

Verwijderd

Kan je helemaal niet meer inetten? Misschien DHCP release van je netwerkkaart de oplossing en anders WinRoute es proberen

Suc6

Deinstallatie van je netwerk: gewoon al je protocollen weggooien. Probeer es een release van je NIC

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk werkt gewoon prima verder, ik kan bestanden delen en ook heen en weer pingen......geen probleem, alleen ics krijg ik niet voor elkaar

Verwijderd

Lijkt op DHCP die nie goed staat wordt namelijk gekoppeld aan je MAC adres en dus zal je eerst moeten releasen voordat er opnieuw een ip aan je NIC kan worden toegekend (anders werkt je inet niet) Dat verklaart meteen waarom het intern wel werkt maar extern niet.

Suc6

BTW Geen tijd voor ander werk?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 14:01 schreef InSaNe400 het volgende:
Lijkt op DHCP die nie goed staat wordt namelijk gekoppeld aan je MAC adres en dus zal je eerst moeten releasen voordat er opnieuw een ip aan je NIC kan worden toegekend (anders werkt je inet niet) Dat verklaart meteen waarom het intern wel werkt maar extern niet.

Suc6

BTW Geen tijd voor ander werk?
Euhm, kun je dat misschien even zodanig vertellen dat ik het ook begrijp :?

BTW is maar een bij baantje hoor :)

Verwijderd

http://www.dhcp-handbook.com/dhcp_faq.html

Daar kan je alles over DHCP vinden.

Komt er op neer dat je ip adres aan je MAC adres van je netwerkkaart (hardwarematige adres van je NIC zeg maar) wordt gekoppeld door Chello. Zodra deze gekoppeld is werkt je inet alleen nog met deze kaart totdat je het ip adres en MAC adres van elkaar aftrekt dmv een release.
Heb je settings van je inet nic wel helemaal correct staan want na schone installatie van Windows en geen veranderingen van kabels zou het in principe moeten werken.
Verder kan je ff de search gebruiken want denk dat dit probleem niet alleen bij jou speelt/speelde en dat er wel een oplossing te vinden in.

Mijn advies is zowiezo WinRoute te gebruiken voor je sharing activities en goed de readme te lezen en settings goed te zetten.

Suc6

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik kan een ding nog steeds niet opmaken uit het verhaal.. Kun je vanaf die ene pc nou wel of niet internetten..

Als je namelijk wel kunt internetten vanaf 1 pc, maar het dus niet kunt sharen, dan heeft dat niks met dat hele dhcp-verhaal te maken..

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dus wel op het internet met mijn "server"pc
(daar zit ik nu ook achter ondertussen :) )
Pagina: 1