Offerte check

Pagina: 1
Acties:
  • 1.200 views

Vraag

• RaVeer
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 07-03 09:51
Goedendag,

Ik heb een offerte gekregen voor het vernieuwen van het dak. Ik heb niet zo heel veel ervaring met klussen en verbouwen, en ben bang dat ik dingen over het hoofd zie of mogelijk wordt afgezet. Daarom leek het mij handig te kijken of anderen met meer ervaring hier gedachten over hebben. Het leek een prettig bedrijf.
Het gaat om deze offerte:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ook ben ik benieuwd wat er nog op deze offerte vermeld zal moeten worden om in aanmerking te komen voor subsidie? Wij willen de dakisolatie opvoeren voor subsidie, en later nog een warmtepomp plaatsen als het dak gereed is. Maar hiervoor moeten een aantal dingen op de offerte staan begreep ik. (moet eerlijk zeggen dat ik de subsidie aanvraag best een ingewikkeld proces vind, dus tips zijn welkom).

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Een offerte = Geen offerte.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
Als ik mij goed herinner moet er voor subsidie duidelijk vermeld worden welk materiaal er gebruikt wordt met een bijbehorende meldcode. Maak ook fotos van het materiaal en het plaatsen. Dat kun je indienen bij je subsidieaanvraag.

Daarnaast zou ik zeker meer offertes aanvragen. Of het een realistisch bedrag is of niet, ik vind het enorm veel geld.

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03 17:12

Fe2O3

Ja das roest

Heb je ook een specificatie?

Ik krijg altijd jeuk van die offertes/rekeningen waar ze gebruik van eigen materialen opzetten. Die steiger bijv.

En nog meer jeuk als arbeid en materialen niet gesplists zijn.

Dum de dum

• Snaba
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:54
Voor de subsidieaanvraag moet je een factuur uploaden. Offerte is niet relevant. Wat er op de factuur moet staan is het materiaal, isolatiedikte en Rd-waarde (minimaal 3,5). Een meldcode hoeft er niet op te staan, dit moet tijdens de aanvraag ingevuld worden.

Overige documenten die je nodig bent:
- betaalbewijs/bankafschrift
- minimaal 1 foto van de uitvoering

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-03 17:51
Lijkt me aardig aan de prijs eerlijk gezegd... Ter referentie, vorig jaar samen met de buurman onze daken laten doen, dat was gecombineerd ook zo`n 85m² met vergelijkbare werkzaamheden; we waren in totaal € 21.000 kwijt samen.
2 kanttekeningen: we hebben de zonnepanelen zelf gedaan en de isolatie en de nieuwe daklaag konden over de oude heen, dus dat scheelt wel iets qua prijs (maar niet nagenoeg de helft).

Met een hamer past alles... - PVOutput

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:05
Fe2O3 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:44:
Heb je ook een specificatie?

Ik krijg altijd jeuk van die offertes/rekeningen waar ze gebruik van eigen materialen opzetten. Die steiger bijv.

En nog meer jeuk als arbeid en materialen niet gesplists zijn.
Dus als ze een steiger huren mogen ze m berekenen en als ze zelf de investering hebben gedaan voor een eigen steiger mogen ze daar geen geld voor rekenen?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:12
Makrolon schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:02:
[...]

Dus als ze een steiger huren mogen ze m berekenen en als ze zelf de investering hebben gedaan voor een eigen steiger mogen ze daar geen geld voor rekenen?
Een dakdekker heeft steigers nodig om te kunnen werken. Net als een boormachine. Die boormachine staat toch ook niet op de offerte? Voor de consument zou het niet uit moeten maken of hij die boormachine huurt of gekocht heeft.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:14
t14wo schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:23:
[...]

Een dakdekker heeft steigers nodig om te kunnen werken. Net als een boormachine. Die boormachine staat toch ook niet op de offerte? Voor de consument zou het niet uit moeten maken of hij die boormachine huurt of gekocht heeft.
Bij de betere garages heb je ook gereedschapskosten dus zo vreemd is het niet

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:30
[...]

Onzin. Steigers kosten duizenden euros. Ik vind t juist handig om dingen goed uitgesplitst op een offerte te zien. Het is logisch dat een steiger zodanig duur is dat je daar per dag gebruik bijv 100 euro voor rekent. Heel wat anders dan een boormachine van 200 euro die je 3 jaar lang (500-700 werkdagen) dus 20 cent per dag gebruikt.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:12
[...]

Het is heel gebruikelijk om gebruik van een steiger te factureren.
Het kost tijd om deze op te bouwen en af te breken. Naast dat de steiger zelf geld kost.

Tevens is het lang niet altijd zo dat een aannemer / klusbedrijf zelf zo graag een steiger wil gebruiken, maar dat het door strengere wet en regelgeving rondom veiligheid noodzakelijk is. Die kosten ga je als klant natuurlijk betalen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:12
Fr33z schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:43:
[...]

Onzin. Steigers kosten duizenden euros. Ik vind t juist handig om dingen goed uitgesplitst op een offerte te zien. Het is logisch dat een steiger zodanig duur is dat je daar per dag gebruik bijv 100 euro voor rekent. Heel wat anders dan een boormachine van 200 euro die je 3 jaar lang (500-700 werkdagen) dus 20 cent per dag gebruikt.
De bus waarmee hij komt is nog duurder. Ik zie geen voorrijkosten, geen gebruik klusbus en geen dieselkosten. ;)

Ben het niet met je oneens hoor. Uitgesplitst is op zich fijn. Maaf heg kan bij dit soort posten ook de schijn wekken dat er goed over nagedacht is omdat er veel offerteregels staan. Regels voor gebruikte materialen en arbeidskosten opgesplitst is veel belangrijker. En arbeid voor opbouwen vd steiger is dan wel weer logisch.

Die paar honder voor de huur steiger op een offerte van 39k… tja, dat gaat het gerschil niet maken.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 01:56

mjl

Ugh

t14wo schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:03:
[...]

De bus waarmee hij komt is nog duurder. Ik zie geen voorrijkosten, geen gebruik klusbus en geen dieselkosten. ;)

Ben het niet met je oneens hoor. Uitgesplitst is op zich fijn. Maaf heg kan bij dit soort posten ook de schijn wekken dat er goed over nagedacht is omdat er veel offerteregels staan. Regels voor gebruikte materialen en arbeidskosten opgesplitst is veel belangrijker. En arbeid voor opbouwen vd steiger is dan wel weer logisch.

Die paar honder voor de huur steiger op een offerte van 39k… tja, dat gaat het gerschil niet maken.
Zo een bus heeft elke klusser/aannemer, die zit in het uurtarief verwerkt. Vaak zie je een brandstof toeslag als je ver uit de buurt van de aannemer woont.

Ik zie weinig gespecificeerd van wat er wel onder de kosten valt: materiaal inclusief, maar prijs wijzigingen onder voorbehoud? Tegen welke prijs is de offerte opgemaakt, wat als de materialen goedkoper worden? Welke materialen worden gebruikt, isolatie waarde, type materiaal, merk.

Het staat deels in de offerte maar veel detail ook niet. Ook de CV werkzaamheden zijn exclusief maar ik neem aan dat de aannemer dat wel regelt? Dan kan die daar ook de kosten al voor op de offerte zetten. Nu betaal je dik geld en heb je geen idee wat er nog bij komt.

Overigens ‘geen garantie op bestaande installaties’ is kort door de bocht. Als het goed is is de aannemer verzekerd tegen schade, dus als ze een zonnepaneel valt valt dat gewoon onder zijn dekking.

-------

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 11:46
Mijn hemel, vraag je om advies op een offerte krijg je een hele brij aan discussies over een stijger….

Anyway enige juiste advies wat voorbij kwam is zorg voor meerdere offertes.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

- ik vind het voor dit bedrag veel te summier. Welke materialen gebruiken ze? Voorbeeld de lichtkoepel, die heb je voor 100 euro van plexiglas tot 1000 euro+.
- cv werkzaamheden wil je niet door een dakdekker laten doen.
- pv panelen zijn blijkbaar oud, als je door een panelenboer nieuwe laat leggen kun je daar 1800 euro afhalen, zorg dat de panelen leverancier 1 dag voor werkzaamheden eraf haalt en 1 dag na werkzaamheden er weer nieuwe op legt. Bonus als ze de stijger van de dakdekker mogen gebruiken, dan krijg je weer honderden euros korting op de pv panelen (= onderhandelen> afspreken voordat je je handtekening zet).
- betalingstermijn ik zou voorstellen 10% vooraf en minimaal 10% achteraf , verder wat bedoelen ze met 'conform werkzaamheden '? Dat is (ook) te summier. Worst case heb je 95% betaalt als ze net de pir erop hebben gelegd...

Al met al vind ik het een veel te summiere offerte, zoiets verwacht je bij het vervangen van een kozijn van 1500 euro, niet een compleet dak van 40k.

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 08-03-2026 09:43 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.