Dat is dus mijn vraag op school heeft mijn leraar er de hele tijd over maar ik weet dus niet wat het is.
Volgens mij een processor gebaseerd op het x86 systeem/principe/bouwmethode.
Kan het ook fout hebben hoor, dus pin me er niet op vast.
Kan het ook fout hebben hoor, dus pin me er niet op vast.
Verwijderd
vraag je leraar wat het is? toch niet zo moeilijk? doe het anders na de les als je het niet goed durft..........ja oke ik weet het ook niet maar ik hoeft het ook niet te weten maar ik had het wel aan de leraar gevraagt........
succes
llama
succes
llama
hij had het over een intel-compatible processor 
en misschien had je m in PMG moeten plaatsen
maar..imo bestaat het dus ook niet
en misschien had je m in PMG moeten plaatsen
maar..imo bestaat het dus ook niet
al gedaanOp donderdag 20 september 2001 13:52 schreef llama het volgende:
vraag je leraar wat het is? toch niet zo moeilijk? doe het anders na de les als je het niet goed durft..........ja oke ik weet het ook niet maar ik hoeft het ook niet te weten maar ik had het wel aan de leraar gevraagt........
succes
llama
en die blijft beweren dat het bestaat enzo
Dus vraag ik nou wat het dan wel is hij had het over amd. Dus zij ik dat ik een amd compateble had maar dat klopte ook weer niet.
Compatible.
En niet Intel-compatible, maar x86-compatible denk ik. En dat betekent: de processor kan x86-instructies uitvoeren.
Even wat voorbeeldjes:
Intel 386, 486 P1, P2, P3, P4.
AMD 386, 486, 586, K6, K7.
Cyrix 486, Pxxx+, M2
NextStep (heeft ooit wat uitgebracht geloof ik)
Winchip (ook zoiets vaags)
XT's (8088, 8086) hebben ook een x86 instructieset, maar die is nogal beperkt tov de huidige procs.
En niet Intel-compatible, maar x86-compatible denk ik. En dat betekent: de processor kan x86-instructies uitvoeren.
Even wat voorbeeldjes:
Cyrix 486, Pxxx+, M2
XT's (8088, 8086) hebben ook een x86 instructieset, maar die is nogal beperkt tov de huidige procs.
Siditamentis astuentis pactum.
Die zij dat het een AMD was maar dat is toch geen pentium compateble.Op donderdag 20 september 2001 13:52 schreef llama het volgende:
succes
llama
Kijk en dat zijden wij ook maar hij bleef volhameren dat het bestond dus wil ik weten wat het is. EN ik geloof mijn leraren altijd dus ja.Op donderdag 20 september 2001 13:55 schreef Varienaja het volgende:
Compatible.
Even wat voorbeeldjes:
Cyrix 486, Pxxx+, M2
Er zijn wel processors die compatible zijn met bepaalde Intel processors, maar niet met de Pentium 4 bijv., zover ik weet.
Dus eigenlijk moet je de term wat nader specificeren. Misschien heeft hij het over een Intel 386 compatible ofzo (ik weet niet of die wel bestonden trouwens)
Dus eigenlijk moet je de term wat nader specificeren. Misschien heeft hij het over een Intel 386 compatible ofzo (ik weet niet of die wel bestonden trouwens)
"Notes on Pentium and Compatible CPUs"Op donderdag 20 september 2001 13:59 schreef Bigfoot72 het volgende:
Er zijn wel processors die compatible zijn met bepaalde Intel processors, maar niet met de Pentium 4 bijv., zover ik weet.
hij had het over intel
intel had ook 486...als je van dat boek uitgaat waar het over msdos en windows 3.0 gaat...dan moet je denken aan de x86 tijd he
Verwijderd
In principe is elke chip die overweg kan met de IA-32 instructie-set een "intel-compatible" chip.
Is het dan ook een amd-compatible chipOp donderdag 20 september 2001 14:05 schreef DeepFreezer het volgende:
In principe is elke chip die overweg kan met de IA-32 instructie-set een "intel-compatible" chip.
Intel compatible is: een cpu die gebaseerd is op de architektuur van de intel cpu's. Ook wel x86 compatible genoemd.
De x86 is een door intel gehanteerde instructieset. (afgeleid aan de nn86 cpu series, vb; 8086,186,286,386,486,586(pentium),686(pentium pro/P2) etc)
Dit houd dus in dat alle instructies die gedefinieerd zijn voor x86 platform ondersteund worden door een Intel compatible processor.
Let op: er bestaan ook x86 compatible processors die extra extentie hebben zoals mmx, 3Dnow!, sse, sse2, etc. Die zijn dan intel compatible en hebben dan iets extra's. (geldt ook voor intel cpu's)
De x86 is een door intel gehanteerde instructieset. (afgeleid aan de nn86 cpu series, vb; 8086,186,286,386,486,586(pentium),686(pentium pro/P2) etc)
Dit houd dus in dat alle instructies die gedefinieerd zijn voor x86 platform ondersteund worden door een Intel compatible processor.
Let op: er bestaan ook x86 compatible processors die extra extentie hebben zoals mmx, 3Dnow!, sse, sse2, etc. Die zijn dan intel compatible en hebben dan iets extra's. (geldt ook voor intel cpu's)
Meh ...
Pagina: 1