Oliedruk te laag waarschuwing na rijden op snelweg.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:22
Hallo Tweakers,

Mijn auto (Peugeot 207 uit 2007 1.4) heeft onlangs een beurt gehad bij de garage. Ik heb hierbij de koppakking laten vervangen en ook gelijk de distributieriem nadat ik zag dat de olie terechtkwam bij het koelvloeistof.

Nadat ik de auto heb opgehaald bij de garage leek alles prima te zijn want hij liep erg soepel ook op de snelweg waar ik toen 120km/h heb gereden 20 min lang om te kijken of er geen andere problemen waren.

Op de snelweg was dit niet het geval, maar eenmaal na de afrit op de snelweg toen ik bij de stoplichten stil stond begon het dashboard te piepen met een stop teken en rood olie symbool met de tekst "oliedruk te laag".

Ik heb de auto af laten koelen en de pijlstok gecheckt en deze leek prima te zijn.

Met mijn goedkope bluetooth obd2 scanner stonden er 2 warnings op pending, namelijk p0012 en p0011. Dit zou mogelijk met camshaft position te maken kunnen hebben volgens de scanner, maar ik weet niet ofdat dit hier do oorzaak van de oliedruk kan zijn?

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:19
Heb je al contact gehad met de garage? Je auto heeft een beurt gehad en nu komen er problemen. Zou dan vragen of zij er naar kunnen kijken.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31

Reinier

\o/

Een peilstok werkt beter dan een pijlstok.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 22:52
bekend verhaal... Even gas geven en dan de olie druk te laag, of lig melding olie druk.

Hier koelkanalen verstopt met iets van ketelsteen. Dit na een " motor aan de kook"
Dus deze laten reinigen, en alles laten vlakken, kop was gelukkig niet krom.

Zo gezegd zo gedaan...
Ging een krap half jaar goed..
Met warme motor, keurig minimaal een half uur gereden, een stukje wat sneller gereden (130) normaal 100.
Dag erna , olie lampje branden, oliedruk bedrading gecontroleerd, prima in orde, olie sensor vervangen, probleem bleef.

Uiteindelijk ding los gehaald, en bleken de lagers aan gort. Auto total los. Vermoeden is dat het spul al op het laatste liep, en ik hem vermoord heb met een half uur 130 rijden.

Hoop niet dat het gelijkenissen heeft met jouw auto.
bij 210k reparatie, bij 220k dood.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.