• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb een probleem: mijn Samsung A52 telefoon vraagt (o.a. bij Degiro-app) om 5 cijferige pincode (als alternatief bij vingerafdruk of gezichtsherkenning).

Nu vraagt hij bijna dagelijks een 4 cijferige pincode, die ken ik goed.
Ik heb één andere 5cijferige pincode. Die gebruik ik o.a. voor digid. Andere heb ik niet, behalve de inlogWindowspincode, maar die werkt ook niet.

Maar geen van beide werkt. Van wie/welk_programma/instantie/systeem komt de vraag?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ken de app van De Giro niet, maar als je het hebt met die app, dan zou ik dus zeggen om De Giro even te contacteren.

• Bruin Poeper
  • Niet online
Tsja, ik kan nog inloggen bij Degiro met vingerafdruk. Maar men lijkt te denken dat ik iets heb wat een 5 cijferige code vraagt. Misschien een authentificator app? Dat spul gebruik ik niet, want ik snap die dingen niet.
Ik meen dat degene die om authentificatie vraagt zelf voor een systeem moet zorgen. Mijn indruk is dat dat ook gebeurt. Ik snap echt niet waarom ik een tussen app voor authentificatie zou moeten hebben. En ik vreeg me af of die universeel is, vrees dat Android, Samsung, Microsoft daar elke hun eigen ideeën bij hebben. Ik begin er niet aan.
Ik doe alles via Firefox, die onthoudt keurig mijn wachtwoorden.
Een vage aanwjzing dat het kan van Firefox(android) komen, want de suggestie is dat ik Firefox open (daar staan mijn wachtwoorden). Maar vreemd dat er nu een 5 cijferige pincode wordt gevraagd: kan me niet herinneren dat Firefox 'onder pincode staat' of ooit gezet is.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
DEGIRO heeft zijn eigen 5-cijferige pincode. Die is niet gelinkt aan een authenticator, maar echt van de app zelf. Weet je zeker dat je het niet een keer hebt ingesteld?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Bruin Poeper schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:16:
Tsja, ik kan nog inloggen bij Degiro met vingerafdruk. Maar men lijkt te denken dat ik iets heb wat een 5 cijferige code vraagt. Misschien een authentificator app? Dat spul gebruik ik niet, want ik snap die dingen niet.
Wat snap je er niet aan? Met alleen een wachtwoord kan iedereen overal inloggen op je account. Daarentegen staat een authenticator app alleen op jouw telefoon, dus is de extra laag beveiliging dat iemand ook toegang tot jouw fysiek toestel moet hebben.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Bruin Poeper
  • Niet online
@g0tanks
Dat verheldert de zaak een beetje. Nou moet ik uitzoeken wat ik daar ooit voor ingevuld zou kunnen hebben.

{En ik wil perse niet discusiëren over authentificatorapp. Ik heb smoel, vingerafdruk, wachtwoorden, emailadressen, namen. Telefoon-windows combinaties. Dat vind ik meer dan genoeg dan daar overheen nog allerlei app-varianten}.

[ Voor 49% gewijzigd door Bruin Poeper op 06-03-2026 18:28 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:07
Als ik het internet mag geloven zit er een knop “ik ben mijn pincode vergeten” onderaan op het scherm waar je de code moet invoeren.

• Bruin Poeper
  • Niet online
@hcQd
Degiro vraagt een 5 cijferige toegangscode. Als ik die vergeten ben krijg ik een SMS voor 6 cijfers. Dan kan ik inloggen met mijn vingerafdruk. Zoals gewoonlijk.
Maar het "alternatief" 5 cijferige pincode blijft bestaan (gepresenteerd worden). Steeds de route met SMS van 6 cijfers. Er bestaat bij Degiro geen 5 cijferige pincode volgens mij: dat is een dwaalspoor,

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:57
Bruin Poeper schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:42:
[...] Er bestaat bij Degiro geen 5 cijferige pincode volgens mij: dat is een dwaalspoor,
Ik weet niet wat jij hebt ingesteld natuurlijk, maar in het algemeen werkt DeGiro wel degelijk met 5-cijferige pincodes. Op beide van mijn accounts bij DeGiro heb ik dat.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:31

m-vw

Dus?

Bruin Poeper schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:42:
@hcQd
Degiro vraagt een 5 cijferige toegangscode. Als ik die vergeten ben krijg ik een SMS voor 6 cijfers. Dan kan ik inloggen met mijn vingerafdruk. Zoals gewoonlijk.
Maar het "alternatief" 5 cijferige pincode blijft bestaan (gepresenteerd worden). Steeds de route met SMS van 6 cijfers. Er bestaat bij Degiro geen 5 cijferige pincode volgens mij: dat is een dwaalspoor,
Hier zit je echt verkeerd.
De DeGiro app zelf werkt met een vijfcijferige pincode.
Pagina: 1