Ik wil m'n systeem in de komende 2 maanden upgraden met een nieuwe videokaart nl. een Gforce2 GTS PRO ( welk merk weet ik nog niet
) en een nieuw moederbord + processor ( MSI K7t turbo + athlon 1.4 Ghz )
Mijn huidige setup is :
ASUS P5A ( Ali Alladin V chipset )
AMD K6-2 400 Mhz
384 Mb SDRAM
MAXTOR 30 Gb Hdd
IBM 8 Gb Hdd
ADAPTEC AHA-2940 PCI SCSI Controller
PLEXTOR 40x SCSI CDROM
PLEXTOR 4x2x20x SCSI RECORDER
DIAMOND MONSTER FUSION 16Mb PCI ( banshee chipset )
IIYAMA Vision Master Pro 400
SB Live! value
Ik wil nu eerst m'n videokaart upgraden want dat ding is nu echt te oud ( bijna 3 jaar geloof ik ), en heb nu ( nog
) geen geld om m'n moederbord + cpu te upgraden. Ik weet wel dat dat ik een Gforce 2 GTS Pro wil maar welk merk weet ik nog niet. 
Zodra ik m'n nieuwe moederbord+processor heb ga ik ga m'n oude moederbord+processor overbouwen in een andere kast samen met de videokaart, scsi-kaart, brander, cdrom en 8 Gb HDD de rest sluit ik aan op 't nieuwe spul, ik wil met deze bak aan de gang met linux : firewall / apache / brandbak / graas
bak etc.
Ik ben veel bezig met photoshop, illustrator, flash en een beetje 3DS-max.
Spelletjes waag ik me niet meer aan want daar is deze bak ( vooral de videokaart
) echt te traag voor ( max payne draaide nog net hakkelend, met alle extra's uit op de laagste resolutie
) maar spellen spelen wil ik in de toekomst dus wel weer gaan doen.
Ik heb de volgende vragen :
1) Ik vroeg me af welke merken hun Gforce 2 GTS Pro standaard leveren met heatsink op 't geheugen en een goede koeler hebben ( 't liefst koop ik nl. alles in 1 keer ) of welke kaarten goed te tweaken zijn ( d.m.v. een gts cooling setje ) ?
2) Klinkt dit logisch? ( eerst videokaart upgraden en dan de rest of is het verstandig om eerst m'n moederbord + processor te upgraden) Ik wacht nu al meer dan een jaar met upgraden.
M.b.v. de search heb ik al gezocht maar daar kom ik ook niet echt verder mee, vandaar dit topic. Alvast bedankt voor jullie advies en suggesties
Mijn huidige setup is :
ASUS P5A ( Ali Alladin V chipset )
AMD K6-2 400 Mhz
384 Mb SDRAM
MAXTOR 30 Gb Hdd
IBM 8 Gb Hdd
ADAPTEC AHA-2940 PCI SCSI Controller
PLEXTOR 40x SCSI CDROM
PLEXTOR 4x2x20x SCSI RECORDER
DIAMOND MONSTER FUSION 16Mb PCI ( banshee chipset )
IIYAMA Vision Master Pro 400
SB Live! value
Ik wil nu eerst m'n videokaart upgraden want dat ding is nu echt te oud ( bijna 3 jaar geloof ik ), en heb nu ( nog
Zodra ik m'n nieuwe moederbord+processor heb ga ik ga m'n oude moederbord+processor overbouwen in een andere kast samen met de videokaart, scsi-kaart, brander, cdrom en 8 Gb HDD de rest sluit ik aan op 't nieuwe spul, ik wil met deze bak aan de gang met linux : firewall / apache / brandbak / graas
Ik ben veel bezig met photoshop, illustrator, flash en een beetje 3DS-max.
Spelletjes waag ik me niet meer aan want daar is deze bak ( vooral de videokaart
Ik heb de volgende vragen :
1) Ik vroeg me af welke merken hun Gforce 2 GTS Pro standaard leveren met heatsink op 't geheugen en een goede koeler hebben ( 't liefst koop ik nl. alles in 1 keer ) of welke kaarten goed te tweaken zijn ( d.m.v. een gts cooling setje ) ?
2) Klinkt dit logisch? ( eerst videokaart upgraden en dan de rest of is het verstandig om eerst m'n moederbord + processor te upgraden) Ik wacht nu al meer dan een jaar met upgraden.
M.b.v. de search heb ik al gezocht maar daar kom ik ook niet echt verder mee, vandaar dit topic. Alvast bedankt voor jullie advies en suggesties