Toon posts:

videokaart upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n systeem in de komende 2 maanden upgraden met een nieuwe videokaart nl. een Gforce2 GTS PRO ( welk merk weet ik nog niet :? ) en een nieuw moederbord + processor ( MSI K7t turbo + athlon 1.4 Ghz )

Mijn huidige setup is :
ASUS P5A ( Ali Alladin V chipset )
AMD K6-2 400 Mhz
384 Mb SDRAM
MAXTOR 30 Gb Hdd
IBM 8 Gb Hdd
ADAPTEC AHA-2940 PCI SCSI Controller
PLEXTOR 40x SCSI CDROM
PLEXTOR 4x2x20x SCSI RECORDER
DIAMOND MONSTER FUSION 16Mb PCI ( banshee chipset )
IIYAMA Vision Master Pro 400
SB Live! value

Ik wil nu eerst m'n videokaart upgraden want dat ding is nu echt te oud ( bijna 3 jaar geloof ik ), en heb nu ( nog ;( ) geen geld om m'n moederbord + cpu te upgraden. Ik weet wel dat dat ik een Gforce 2 GTS Pro wil maar welk merk weet ik nog niet. |:(
Zodra ik m'n nieuwe moederbord+processor heb ga ik ga m'n oude moederbord+processor overbouwen in een andere kast samen met de videokaart, scsi-kaart, brander, cdrom en 8 Gb HDD de rest sluit ik aan op 't nieuwe spul, ik wil met deze bak aan de gang met linux : firewall / apache / brandbak / graas }:O bak etc.

Ik ben veel bezig met photoshop, illustrator, flash en een beetje 3DS-max.
Spelletjes waag ik me niet meer aan want daar is deze bak ( vooral de videokaart :r ) echt te traag voor ( max payne draaide nog net hakkelend, met alle extra's uit op de laagste resolutie :( ) maar spellen spelen wil ik in de toekomst dus wel weer gaan doen.

Ik heb de volgende vragen :
1) Ik vroeg me af welke merken hun Gforce 2 GTS Pro standaard leveren met heatsink op 't geheugen en een goede koeler hebben ( 't liefst koop ik nl. alles in 1 keer ) of welke kaarten goed te tweaken zijn ( d.m.v. een gts cooling setje ) ?

2) Klinkt dit logisch? ( eerst videokaart upgraden en dan de rest of is het verstandig om eerst m'n moederbord + processor te upgraden) Ik wacht nu al meer dan een jaar met upgraden.

M.b.v. de search heb ik al gezocht maar daar kom ik ook niet echt verder mee, vandaar dit topic. Alvast bedankt voor jullie advies en suggesties *D

Verwijderd

BTW
ik zie dat je een p! bord gebruikt..
zit daar wel een agp poort op?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 13:50 schreef the-gothic het volgende:
BTW
ik zie dat je een p! bord gebruikt..
zit daar wel een agp poort op?
zeker wel

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik heb een Asus Geforce2 GTS...deze kost nu zo'n Fl. 250,- piek en is maar een fractie minder snel dan een Pro-kaart... (die toch al gauw 200 a 300 piek meer kosten) Dus die raad ik echt aan!

En zeg nou zelf...wat maakt het uit of je nou een framerate hebt van 80 of van 70??? 30/35 is toch genoeg! :Y)

Qua moederbord en processor zit je goed met een Epox 8K7A met Athlon 1,4...samen zo'n Fl. 750,-

Dus in principe ben je voor Fl.1000,- klaar... :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 15:02

DJT

Heb je al een ATi kaartje overwogen? Naar men zegt heeft die betere beeldkwaliteit dan de GF2 en is minimaal even snel in 3D applicaties... Ik zou het wel weten!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op donderdag 20 september 2001 14:00 schreef DJT het volgende:
Heb je al een ATi kaartje overwogen? Naar men zegt heeft die betere beeldkwaliteit dan de GF2 en is minimaal even snel in 3D applicaties... Ik zou het wel weten!
De 2D beeldkwaliteit van de Geforce is voldoende als je niet hoger gaat zitten dan 1280x1024...
Op 1600x1200 wordt alles wel wat wazig. Dus voor 17 inch. monitoren is Geforce prima...

En ik kan me geen test herinneren waar welke Ati kaart dan ook sneller is dan de GTS...

Bewijzen graag....cijferzzzzz >:)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
ok, sorry ben niet duidelijk genoeg geweest, 'k wil sowieso 64 Mb DDR geheugen, en de pro is toch echt wel beter, er zitten ook meer extra's op tv-out enz. of heb ik dit verkeerd?

Framerate van 30/35 is inderdaad genoeg maar 'k ben de lage resoluties nu ook behoorlijk zat :r , ik zat nu meer te denken aan 1280 * 1024 met 32 bit kleuren. :9~
Ik heb het wel overwogen (meerdere benchmarks/reviews gelezen) maar uiteindelijk toch maar voor de Geforce gekozen

• Mooody

Mooody

elmoody

Op donderdag 20 september 2001 14:06 schreef TVL het volgende:
ok, sorry ben niet duidelijk genoeg geweest, 'k wil sowieso 64 Mb DDR geheugen, en de pro is toch echt wel beter, er zitten ook meer extra's op tv-out enz. of heb ik dit verkeerd?

Framerate van 30/35 is inderdaad genoeg maar 'k ben de lage resoluties nu ook behoorlijk zat :r , ik zat nu meer te denken aan 1280 * 1024 met 32 bit kleuren. :9~
[..]

Ik heb het wel overwogen (meerdere benchmarks/reviews gelezen) maar uiteindelijk toch maar voor de Geforce gekozen
ja ik snap als je iets op het oog hebt, je dat ook wil kopen...
ik had ook liever een geforce2 ultra...maar je betaalt je uiteindelijk scheelt aan een kaart die over een paar maand weer onderaan het rijtje is terug te vinden...
Daarom snap ik ook niet goed waarom mensen in godsnaam een geforce3 van over de 1000 piek kopen...

Maarja...ik ben ik maar... :Z

• Mooody

Mooody

elmoody

en een geforce kan prima draaien op 1268x1024 hoor!
doe het zelf ook...alles goed duidelijk!
ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan de monitor
ik heb een samsung syncmaster 700 IFT...ook een aanrader! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, kaart kan ik over een paar maand weer onderaan 't rijtje terugvinden maar dat heb je altijd wel, 't veroudert toch allemaal veels te snel.
Komt er gewoon op neer, dat ik op dit moment een geforce 3 veeeeels te duur vind, en dan een stapje lager ga zitten en dan kom ik bij de geforce 2 GTS Pro terecht, een prima kaart (wat ik ermee wil doen dan). Ik kan wel weer gaan wachten tot de GF3 weer goedkoper wordt, maar dan blijf ik bezig. Ik ben 't wachten nl. meer dan zat :(

En over de 2d-kwaliteit 1152x864 vind ik hoog genoeg, hoger als dat vind ik gewoon "overkill" niet nodig dus.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Neem een Gainward of een Leadtek, die zijn allebeide snel, goed te overklokken, goed gekoeld en prettig geprijsd!

Verwijderd

Topicstarter
Welke bedoel je precies dan? Ze varieren in prijs van 425,- tot 800,- ik zat zelf te denken aan maximaal 500/600 piek

Verwijderd

Topicstarter
niemand andere suggesties?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je wilde toch een PRO?
Dus een Gainward Cardexpert GeForce 2 PRO of een Leadtek variant..

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op donderdag 20 september 2001 14:06 schreef Moody het volgende:
En ik kan me geen test herinneren waar welke Ati kaart dan ook sneller is dan de GTS...
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.net/images/reviews/000178-27.gif

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

3d Mark 2001 is de enige D3D test waarbij de ATI inderdaad sneller is. Het is weliswaar een klein verschil maar toch. Koop een Leadtek Gf2Pro voor 350 gulden!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op donderdag 20 september 2001 18:13 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

[afbeelding]
tjonge...1 testje dan :)
niet dat ik zo'n grote geforce-fan ben, maar die ati radeon 64 kost toch wel 2 keer zo veel als het gts-dingetje...
:7 ik win 8-)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

ben ik blij dat ik een geforce 3 heb >:)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op donderdag 20 september 2001 18:13 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

[afbeelding]
wacht maar als de patch uit is voor 3dkwark2001, die patch die de kyro2 een eerlijk bench mogelijkheid geeft!

Verwijderd

Topicstarter
pfffffff, he he eindelijk eens goed nieuws *D
Ik weet nu eindelijk welke kaart ik ga kopen, net ff review van de titantium serie gelezen, en heb nu besloten die Ti 200 :9~ te kopen zodra deze te krijgen is in NL.

Maar ik wil nog steeds weten waar je zo'n gts cooling setje kunt kopen en of die bestaan. Ik had er es van gehoord maar weet 't dus niet zeker :? of gewoon ff bij conrad van die heatsinks voor 't geheugen kopen ofzo?

Verwijderd

Het bord wat je voorstelt zou ik niet nemen... Een dezer dagen gooit MSI een plankje op de markt met de nieuwste chipset de 266A. Super snel!! Je bent wel TRABI (DDR) RAM nodig. TRABI (DDR) RAM is niet veel duurder dan SDRAM.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 20 september 2001 13:47 schreef TVL het volgende:
Ik ben veel bezig met photoshop, illustrator, flash en een beetje 3DS-max.
.......maar spellen spelen wil ik in de toekomst dus wel weer gaan doen.
Hoor ik daar ATi?

Waarom kickt iedereen zo op snelheid? Een videokaart is wel wat meer dan alleen maar snelheid. Da's lekkere drivers, mogelijkheden, kwaliteit en een groot stukje charisma.

De ATi heeft over het algemeen een betere 2d kwaliteit, uitzonderingen daargelaten. Met een ATi weet je in ieder geval zeker, dat de 2D wel goed zit. Verder is de 3D snel zat voor huidige games.

De extra snelheid die een GF2 je geeft, gaat echt niet het verschil geven tussen speelbaarheid en niet-speelbaarheid van toekomstige spellen vergeleken met de Radeon..

FPS geilers dus, om puur voor snelheid voor een GF2 te gaan. Het prijsverschil is al een veel beter argument om toch de GF2 te nemen.

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Op maandag 01 oktober 2001 22:02 schreef TVL het volgende:
pfffffff, he he eindelijk eens goed nieuws *D
Ik weet nu eindelijk welke kaart ik ga kopen, net ff review van de titantium serie gelezen, en heb nu besloten die Ti 200 :9~ te kopen zodra deze te krijgen is in NL.

Maar ik wil nog steeds weten waar je zo'n gts cooling setje kunt kopen en of die bestaan. Ik had er es van gehoord maar weet 't dus niet zeker :? of gewoon ff bij conrad van die heatsinks voor 't geheugen kopen ofzo?
Leadtek Titanium 200 64 mb ddr TV-out = fl. 863,--
Leadtek Geforce 2 Pro 64mb TV-out = fl. 419,--

Toch wel een verschilletje!!!!

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op donderdag 20 september 2001 14:06 schreef TVL het volgende:
volgens mij toch een beetje verkeerd :)

tv-out kan op elke kaart
ddr is standaard op de gts, pro en ultra
zover ik heb gezien maakt 32 tpv 64 mb niet uit bij resoluties < 1024*768 (note met spellen, met 3d mark scheelt het wel) maar zoveel tests daarover heb ik ook niet gezien

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

de ati heeft veel beteren 3d kwalietijd met spellen
ook al ondersteunt hij directx 8 niet helemaal
de geforce ondersteunt niet eens directx 7 maar directx 6.1
als je het verschil heb gezien tussen de ati en de geforce

dan kiesje echt wel voor de ati

aja met max payne ondersteunt hij alles wat er in te stellen is dus volgens mij ook directx 8 helemaal ik zie geen fouten in het spel zoals texturen fouten, pixelschader, enz

Verwijderd

Be wise...buy voodoo...

:) B-)

nee, niet doen hoor. 't Zijn extreem goeie kaarten maar als je er nu geen hebt...NIET kopen... geen fatsoenlijke driver support meer... Veel succes met je nVidia product... ;) ik hoop alleen wel voor je dat ze drivers blijven uitbrengen... ze hebben laatst een 'klein' bedrijf overgenomen maar die supporten ze ook niet... nou maar hopen dat nVidia niet OPEENS besluit hun oudere producten niet meeer te ondersteunen... je moet maar ff een GeForce 3 kopen hoor... al die ouwe zooi... die supporten we lekker niet...

IS VERRY OFFTOPIC maar een gefrustreerde VooDoo'er moet toch wat heej? :D

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb het topic wat vluchtig doorgelezen maar de optie's die iedereen aangeeft zijn absoluut goed. Maar het is complete onzin om met zo'n k6-2 geval ( ik heb er zelf ook nog eentje ) een geforce2 erin te zetten :) echt zonde van je geld dan. Die k6-2 zijn echt bagger traag. Dus denk dat je beter gewoon eerst es ander mobo+cpu+geheugen kan aanschaffen en die kaart die je nu hebt doet het daar ook nog perfect op :)

T zou zonde zijn om een nieuwe vid kaart te kopen terwijl je proc een hele groote bottleneck is. Maar als je nieuwe Mobo/cpu/mem koopt je vid kaart een bottlenck is, en je dus geen 200 fps in ut haalt maar wel een kick-ass systeem hebt. Dus kort gezegd of een heel snel systeem met mindere fps dan een kaart die up to date is ( GF2 ) of een langzaam systeem en nog steeds kut fps. :) en zo'n kaart die je nu hebt is niks mis mee hoor :)

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Op maandag 01 oktober 2001 23:56 schreef barrel het volgende:
Ik heb het topic wat vluchtig doorgelezen maar de optie's die iedereen aangeeft zijn absoluut goed. Maar het is complete onzin om met zo'n k6-2 geval ( ik heb er zelf ook nog eentje ) een geforce2 erin te zetten :) echt zonde van je geld dan. Die k6-2 zijn echt bagger traag. Dus denk dat je beter gewoon eerst es ander mobo+cpu+geheugen kan aanschaffen en die kaart die je nu hebt doet het daar ook nog perfect op :)

T zou zonde zijn om een nieuwe vid kaart te kopen terwijl je proc een hele groote bottleneck is. Maar als je nieuwe Mobo/cpu/mem koopt je vid kaart een bottlenck is, en je dus geen 200 fps in ut haalt maar wel een kick-ass systeem hebt. Dus kort gezegd of een heel snel systeem met mindere fps dan een kaart die up to date is ( GF2 ) of een langzaam systeem en nog steeds kut fps. :) en zo'n kaart die je nu hebt is niks mis mee hoor :)
Het is ook de bedoeling dat hij in zeer korte tijd ook mobo etc. vervangt. Alleen wil ie nu een Nieuwe grafische kaart. Lees de eerste post maar eens goed ;)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Verwijderd

IK heb een Chaintech Geforce 2 Pro 64 MB ddr aangeschat voor fl 371,- echt een goede kaart!!!

Verwijderd

Topicstarter
klausewitz schreef het volgende:
Het bord wat je voorstelt zou ik niet nemen... Een dezer dagen gooit MSI een plankje op de markt met de nieuwste chipset de 266A. Super snel!! Je bent wel TRABI (DDR) RAM nodig. TRABI (DDR) RAM is niet veel duurder dan SDRAM.
Heb je helemaal gelijk aan, op dat moederbord wacht ik dus ook nog, weet iemand of dit bord (de MSI K7T Pro2 bedoelt klausewitz geloof ik) de Athlon MP ondersteunt?
Paddo schreef het volgende:
[..]

Leadtek Titanium 200 64 mb ddr TV-out = fl. 863,--
Leadtek Geforce 2 Pro 64mb TV-out = fl. 419,--

Toch wel een verschilletje!!!!
Het is wel een behoorlijk verschil geef ik toe, maar 'k heb net de reviews :9~ gelezen, en als ik die benchmarks zie denk ik dat deze kaart wel wat langer meegaat :). Ik ben zelf ook niet zo'n persoon die over 1 jaar weer |:( gaat upgraden naar weer iets beters, eerder pas over 2/3 jaar. ( zoveel geld heb ik er trouwens ook niet voor over )
Op maandag 01 oktober 2001 23:42 schreef Didymus het volgende:
[..]
je moet maar ff een GeForce 3 kopen hoor... al die ouwe zooi... die supporten we lekker niet...

IS VERRY OFFTOPIC maar een gefrustreerde VooDoo'er moet toch wat heej? :D
Support voor me huidige videokaart hoef ik sowieso niet meer op te rekenen nee, kaart is daar ook veels te oud voor dus dat is ook wel weer begrijpelijk. Toen ik 'm kocht was 't een goede kaart en heb er tot dusver ook erg veel plezier van gehad. Ik zeg niet dat 't een slechte kaart is, vind ik trouwens nog steeds niet :), maar als je de huidige prestaties en benchmarks ziet, en dan de resultaten van deze kaart ziet dan snap je wel wat ik bedoel. Hij is gewoon verouderd (net als de rest van me systeem :( )
barrel schreef het volgende:
Dus kort gezegd of een heel snel systeem met mindere fps dan een kaart die up to date is ( GF2 ) of een langzaam systeem en nog steeds kut fps. :) en zo'n kaart die je nu hebt is niks mis mee hoor :)
Heb je helemaal gelijk in, maar als ik me videokaart/Mobo/cpu/mem upgrade dan koop ik wat 't eerst in NL verkrijgbaar is, en zoveel tijd zal er niet tussenzitten als die Gforce 3 Ti 200 en die MSI K7T pro2 gereleased worden. Ik zal nu toch nog iets langer moeten wachten :(, maar dan kan ik meteen ff doorsparen en alles dan in 1 keer kopen.

Geduld is een schone zaak. *D

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op donderdag 20 september 2001 20:24 schreef Moody het volgende:
tjonge...1 testje dan :)
niet dat ik zo'n grote geforce-fan ben, maar die ati radeon 64 kost toch wel 2 keer zo veel als het gts-dingetje...
:7 ik win 8-)
2x zoveel?
Een GTS kost 400,- en een Radeon 560,-
Is geen verdubbeling hoor ;-)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Pagina: 1