Volgens mij klopt Arnouds formulering in de titel. In de tekst geeft hij aan dat er meerdere prototypeversies bestaan, maar hier gaat het om de oudste. Van dat oudste prototype bestaat maar één exemplaar en dat heeft dit museum: het enige oudste prototype.
Als er meerdere versies bestaan kan er inderdaad een versie zijn waarvan er maar één exemplaar bestaat, maar zoals de titel nu geformuleerd is komt het gewoon heel vreemd over, omdat iets niet het oudste en het enige kan zijn, en zo klinkt het door de titel nu wel. Dan kun je beter stellen dat je het enige exemplaar hebt van het oudste prototype. Of dat je een uniek exemplaar hebt van het oudste prototype.Marger schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:58:
Volgens mij klopt Arnouds formulering in de titel. In de tekst geeft hij aan dat er meerdere prototypeversies bestaan, maar hier gaat het om de oudste. Van dat oudste prototype bestaat maar één exemplaar en dat heeft dit museum: het enige oudste prototype.
Ik snap dat titels kort en bondig moeten zijn, en wellicht is het mierenneuken maar toch
Na wat gegoochel met tekens heb ik 'exemplaar' in de titel gekregen. Dit zou de onduidelijkheid moeten verhelpen!