Amerikaans gamemuseum heeft enige oudste prototype Ninten...

Pagina: 1
Acties:

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:28

SomerenV

It's something!

Topicstarter
nieuws: Amerikaans gamemuseum heeft enige oudste prototype Nintendo PlayStation @arnoudwokke

De titel is wat vreemd. Iets is het oudste óf het enige, lijkt mij. Als iets het oudste is, dan is het per definitie niet het enige en vice versa.

En: Een Amerikaanse gamemuseum heeft nu het oudste bekende prototype van die console in huis.

Moet dat niet 'een Amerikaans gamemuseum' zijn?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Volgens mij klopt Arnouds formulering in de titel. In de tekst geeft hij aan dat er meerdere prototypeversies bestaan, maar hier gaat het om de oudste. Van dat oudste prototype bestaat maar één exemplaar en dat heeft dit museum: het enige oudste prototype.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als het de enige is het toch sowieso de oudste? En ook gelijk de nieuwste...

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:28

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Marger schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:58:
Volgens mij klopt Arnouds formulering in de titel. In de tekst geeft hij aan dat er meerdere prototypeversies bestaan, maar hier gaat het om de oudste. Van dat oudste prototype bestaat maar één exemplaar en dat heeft dit museum: het enige oudste prototype.
Als er meerdere versies bestaan kan er inderdaad een versie zijn waarvan er maar één exemplaar bestaat, maar zoals de titel nu geformuleerd is komt het gewoon heel vreemd over, omdat iets niet het oudste en het enige kan zijn, en zo klinkt het door de titel nu wel. Dan kun je beter stellen dat je het enige exemplaar hebt van het oudste prototype. Of dat je een uniek exemplaar hebt van het oudste prototype.

Ik snap dat titels kort en bondig moeten zijn, en wellicht is het mierenneuken maar toch :P

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Na wat gegoochel met tekens heb ik 'exemplaar' in de titel gekregen. Dit zou de onduidelijkheid moeten verhelpen!