'WhatsApp krijgt Plus-abonnement met voor veel mensen…

Pagina: 1
Acties:

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Artikel: nieuws: 'WhatsApp krijgt Plus-abonnement met voor veel mensen nutteloze extra...
Auteur: @arnoudwokke

De titel staat tussen aanhalingstekens, maar is het echt een citaat? Anders wellicht beter om het 2e aanhalingsteken na abonnement te zetten.

Andere optie: de aanhalingstekens sluiten voor "voor veel mensen nutteloze" en weer openen voor "extra functies".

Als het wel een citaat is, even ergens aangeven wie je citeert?

Ik snap dat het bedoeld is omdat het een gerucht is. Maar het lijkt nu een beetje alsof je iemand in de mond legt dat die functies nutteloos zijn, terwijl dat volgens mij jouw eigen conclusie is. (Waar ik me op zich prima in kan vinden, eigenlijk is heel WhatsApp nutteloos :+ )

iRacing Profiel

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:32

3_s

*knip* Graag constructieve feedback en niet dit soort sneren.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 06-03-2026 12:54 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Wild Chocolate Aanhalingstekens in de titels geven aan dat het om geruchten gaat.

• Oliebolleke
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16-03 17:56
Knip. Dit topic is bedoeld voor feedback richting de redactie. Iets 'onzin' noemen zonder verdere reden voegt daaraan niets toe.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 06-03-2026 06:45 ]

Verwijderd

Ik vermoed dat de titel de nieuwe schrijfstijl is waar over is gepubliceerd? Opzich is dat een smaak dingetje. Niet voor mij maar als het Tweakers in de lucht houdt moeten jullie het maar doen, uiteindelijk is dat helaas de richting waarin 'journalistiek' zich heeft bewogen.

Wel vind ik dat, ongeacht schrijfstijl, deze titel objectief slecht is. Er wordt alleen in de titel genoemd dat het 'voor veel mensen nutteloos' is, maar daarna is de enige verwijzing naar dat punt de advertenties omdat 'niemand op de status pagina komt'.

Prima, maar hoe zit het met die andere functies. Die worden wel benoemd, maar nergens onderbouwing waarom ze voor veel mensen nutteloos zijn (of zelfs, wat zijn 'veel' mensen). Als er wordt genoemd dat iets voor veel mensen nutteloos is lijkt wat onderbouwing me wel op zijn plaats, voor nu voelt het meer als 'de sociale bubbel van de auteur gebruikt het niet, dus dan zal wel niemand het gebruiken'.

Een meer informele stijl is prima, maar hier gaat het volgens mij ten kostte van alle journalistiek. Het is nu totaal onduidelijk of je een artikel aanklikt wat nieuws is, of zoals dit: een opinie stuk.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2026 08:32 . Reden: spelfoutje eerste zin ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
sypie schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:55:
@Wild Chocolate Aanhalingstekens in de titels geven aan dat het om geruchten gaat.
Dat snap ik, mijn punt is dat "nutteloze" geen onderdeel is van het gerucht, maar voor zover ik nu kan beoordelen een waarde oordeel door @arnoudwokke. Ik vind het daarom (nog steeds) raar om dat binnen de aanhalingstekens te zetten.

iRacing Profiel

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar zie ook een ander recent artikel:
Zakelijke M365-gebruikers zijn jaar langer verlost van verplichte nieuwe Outlook
Ik mag het C-woord niet gebruiken, maar ik vind het wel daar op neerkomen.
Pagina: 1