Vraag

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ben ruim 6 jaar tevreden gebruiker geweest van de Huawei P30 pro. Dit toestel heeft me zowel qua accu als qua andere specs nooit in de steek gelaten. Ik zoek een vervanger die ook weer ~6 jaar mee kan.

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
~ 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Generieke smartphone taken, familiekiekjes, android auto

Wat heb je zelf al gevonden?
Twijfel op dit moment tussen de POCO F8 ultra en de Honor magic 7 pro. 1e is wat nieuwer, 2e is echt high-end van vorig jaar.

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag jullie mening welk toestel het meest geschikt zou zijn voor de komende ~6 jaar. Beide toestellen zijn relatief voordelig via Aliexpress te krijgen, moet ik nog ergens op letten als ik de toestellen daar koop?

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 05-03-2026 16:32 ]

Alle reacties

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:30
De Honor Magic 7 Pro krijgt 7 jaar Android updates en beveiligingsupdates terwijl de Poco F8 Ultra 4 Android updates krijgt en 6 jaar lang beveiligingsupdates. Beide telefoons voldoen aan je eisen. De Poco F8 Ultra heeft een nieuwere SoC en een grotere accu. Camera's lijken vergelijkbaar te zijn. Al lijkt de selfiecamera een stuk beter te zijn van de Honor Magic 7 Pro.

Via AliExpress kopen is natuurlijk een risico. Het kan zijn dat je geen garantie krijgt. Daar moet je zeker rekening mee houden

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23
Honor is een aftakking van Huawei, nadat die niet meer mochten van de VS. Dus denk dat je daar de beste opvolging vindt.

Poco is veel hardware voor weinig, maar af en toe lees je wel problemen daardoor met functionaliteit die niet goed werkt of mist, wat ook niet opgelost wordt. Dus daar zou ik wegblijven. Je kunt wel moederbedrijf Xiaomi overwegen, hun high end toestellen doen het goed op camera gebied.

Wat AliExpress betreft, let op of het van buiten de EU komt of niet vanwege import heffingen. Ook dat het een Europees model is vanwege ondersteuning van de juiste banden.