WhatsApp laat gebruikers hun live locatie delen in chat en…

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-03 09:33
Artikel: nieuws: WhatsApp laat gebruikers hun live locatie delen in chat en groepschat
Auteur: @JaspB

Naast alle reacties dat het al jarenlang kan bestaat ook de gelinkte pagina en de functionaliteit minstens sinds November 2022: https://web.archive.org/w...sapp.com/480865177351335/
Dus het nut van dat bericht ontgaat iedereen een beetje.

Edit: en zoals @Cadezo ook schreef Cadezo in 'WhatsApp laat gebruikers hun live locatie delen in chat en groepschat' was er in 2017 al een nieuwsbericht over: nieuws: WhatsApp laat gebruikers huidige locatie van chatdeelnemers in real t...

[ Voor 33% gewijzigd door DataGhost op 05-03-2026 13:32 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Op WABetaInfo is er ook niks nieuws over te vinden. Een FAQ is geen goede bron.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-03 11:02
Ik denk dat ik snap waarom het een nieuwsbericht is, want (ook) ik kreeg vandaag in WhatsApp een bericht van WhatsApp zelf dat deze functie er is.

Naar mijn weten bestaat dit ook al jaren, maar wellicht probeert WhatsApp die nu wat meer te pushen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

D4NG3R

kiwi

:)

https://blog.whatsapp.com/share-your-live-location

Dit is inderdaad al sinds oktober '17 een ding, de FAQ waar in het artikel naar gerefereerd wordt beschrijft ook niks nieuws.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-03 14:50

3raser

⚜️ Premium member

@JaspB Dat WhatsApp account geeft meldingen inderdaad, maar niet perse over nieuwe functies. :+

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:28

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Daar ging inderdaad iets mis in de communicatie, aangezet doordat WhatsApp hier zelf een bericht over stuurde. Dat had niet moeten gebeuren, we hebben het artikel offline gehaald.

Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-03 23:01
Ik vind dit artikel, die overigens inmiddels verwijderd is, wel heel erg duidelijk laat zien waar ik veel mede Tweakers al langer over zie klagen en dat is dat de kwaliteit op de website achteruit gaat. Laat ik beginnen dat dit toch wel een zeer bekende functie binnen Whatsapp is, maar oke het kan voorkomen dat iemand de functie nog niet kent. Maar er is ook niet langer dan 10 seconde onderzoek gedaan na het bericht. Een simpele zoektoch op Google had al kunnen voorkomen dat dit artikel live ging of zelfs een simpele zoektocht op Tweakers zelf. Als redacteur zijn dit toch wel erg simpele acties die je mag verwachten dat die gebeuren voor een Artikel live gaat. Desnoods een vraag aan AI had dit kunnen voorkomen.

Ik denk eigenlijk dat dit misschien nog wel de beste les is en zeker in een evaluatie een keer mee genomen mag worden. Dit was overduidelijk een fout, maar de vraag is hoeveel meer Artikelen worden online geplaatst zonder een gedegen onderzoek?

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-03 14:50

3raser

⚜️ Premium member

Niet helemaal hetzelfde, maar: nieuws: WhatsApp brengt advertenties ook in Europa uit
Dat account van WhatsApp die die meldingen toont moet je ook als advertenties zien. Het enige wat ze doen is WhatsApp promoten. Het is geen nieuwskanaal.

Blijkbaar wisten de redactieleden die dit artikel controleerden allemaal niet van het bestaan van die functie.

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-03 11:32

JaspB

Nieuwsredacteur
@DataGhost en @3raser Ja, dit was een beetje (erg) dom van mij: ik viel voor die melding van WhatsApp, denkende dat het (iets) nieuw(s) was. Niet dus.
Voortaan zal ik scherper zijn, beter checken (ook Tweakers' diepere archief dus)!
Dank voor de scherpe blik, jullie en anderen hier.
Pagina: 1