Seagate levert eerste harde schijven van 44TB

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-03 15:23
Artikel: nieuws: Seagate levert eerste harde schijven van 44TB
Auteur: @AverageNL
Er staat in de titel
Seagate levert eerste harde schijven van 44TB
In het artikel onderin staat
Deze nieuwe Mozaic-hdd's bestaan uit tien platters, ieder met een capaciteit van ruim 4TB, maar de fabrikant deelt verder geen specificaties. Het bedrijf zegt wel dat de opslagcapaciteit de komende jaren verder moet groeien. In de toekomst moet iedere platter 10TB kunnen opslaan, voor hdd's van 100TB per stuk.
Logischerwijs zou 10x 4TB niet 44TB maar 40TB moeten zijn. Tenzij de 'capaciteit van ruim 4TB' dus 4.4TB is.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-03 17:03

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat klopt dan allemaal gewoon, toch?

• japs.prins
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:03
Wel een mooi bericht maar wat wel de consequentie is dat de meisjes en jongetjes nog luier worden qua programmeren. Nu maken ze er al een zooitje van met codes kopieerden en plakken, met 44 TB gaat dan helemaal uit de hand lopen natuurlijk. Maar goed, dan neem je er gewoon 2 als je een Word documentje op wil slaan als gebruiker. Voor een gemiddeld Word document heb je nu (2026) al 5 MB nodig, waar exact hetzelfde in staat als in 1995 met dezelfde opmaak - toen (ze nog echt programmeerden) had je daar hooguit 1 diskette voor nodig, nu 6! Programmeurs kunnen er niets meer van en dan is 44 TB wel lekker. Zo kopieer je er gewoon lekker op los en noemt het programmeren, weet de baas veel...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Er staat 'ruim 4TB', wat blijkbaar 4,4TB betekent. Voor de duidelijkheid zou dit wat preciezer beschreven kunnen worden, maar door de 'ruim' is het niet per se fout :P
japs.prins schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:28:
Wel een mooi bericht maar wat wel de consequentie is dat de meisjes en jongetjes nog luier worden qua programmeren. Nu maken ze er al een zooitje van met codes kopieerden en plakken, met 44 TB gaat dan helemaal uit de hand lopen natuurlijk. Maar goed, dan neem je er gewoon 2 als je een Word documentje op wil slaan als gebruiker. Voor een gemiddeld Word document heb je nu (2026) al 5 MB nodig, waar exact hetzelfde in staat als in 1995 met dezelfde opmaak - toen (ze nog echt programmeerden) had je daar hooguit 1 diskette voor nodig, nu 6! Programmeurs kunnen er niets meer van en dan is 44 TB wel lekker. Zo kopieer je er gewoon lekker op los en noemt het programmeren, weet de baas veel...
Dit topic gaat over een mogelijke fout. Je bijdrage kan je beter als reactie op het nieuwsbericht zelf plaatsen, in plaats van in dit topic.

[ Voor 74% gewijzigd door Hahn op 07-03-2026 14:39 ]

The devil is in the details.

• japs.prins
@Hahn ik heb gewoon op het bericht geklikt (Seagate levert eerste harde schijven van 44TB) en mijn mening gegeven, dat jullie het verkeerd plaatsen is niet mijn probleem. Dus of verwijderen of zelf verplaatsen. Bedankt voor de verduidelijking welke ik niet zie of zag.

• Hahn
japs.prins schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:43:
@Hahn ik heb gewoon op het bericht geklikt (Seagate levert eerste harde schijven van 44TB) en mijn mening gegeven, dat jullie het verkeerd plaatsen is niet mijn probleem. Dus of verwijderen of zelf verplaatsen. Bedankt voor de verduidelijking welke ik niet zie of zag.
Jullie :? Ik ben net zoals jij ook een bezoeker.

Maar blijkbaar heb je op 'Feedback' geklikt, in plaats van onder het nieuwsbericht een reactie achter te laten onder 'Reageer'. De knop 'Feedback' is niet om inhoudelijk te reageren op nieuwsberichten, maar om aan te geven als er bijvoorbeeld iets fout is (ergo: feedback om het artikel te verbeteren).

• japs.prins
Nou ja, ook goed, dan hadden 'ze' de site maar van een betere ux moeten voorzien, ik vind het wel prima zo en ga er verder niets mee doen. :)

• Hahn
japs.prins schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:53:
Nou ja, ook goed, dan hadden 'ze' de site maar van een betere ux moeten voorzien, ik vind het wel prima zo en ga er verder niets mee doen. :)
Mwa, ik ben Senior UX Designer met 12 jaar ervaring en ik durf toch wel te stellen dat het feit dat de knop 'Feedback' zei, en je in een topic terechtkomt waar alleen iemand feedback geeft over een mogelijke fout, het duidelijk genoeg maakt dat dit niet de plek is om inhoudelijk te reageren.

Maar goed, als jij niet wilt dat je reactie gezien wordt op de juiste plek (wat met een copy/paste minder moeite was dan deze 2 reacties typen), dan is dat je goed recht.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Laten we maar gewoon even wachten op de redactie, we gaan een beetje Offtopic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.