Als vaste treinreiziger loop ik er steeds tegenaan dat de bestaande trein-apps niet precies doen wat ik zoek. Ik sta te vaak op het perron te wachten op een vertraagde trein omdat een notificatie niet (of te laat) doorkomt. Die onbetrouwbaarheid op iOS en het gebrek aan een echt goede traject-widget in de officiële NS-app waren voor mij een doorn in het oog. Daarom ben ik zelf een app gaan bouwen.
/f/image/wDY1A6EefrItyECuWaHuZXzV.png?f=fotoalbum_large)
Voor de treintijden gebruik ik de NS API's, maar draai alle logica op mijn eigen Raspberry Pi. Die monitort de ritten en stuurt via APNs direct een pushbericht af bij vertraging of uitval. Zo ben je niet afhankelijk van iOS om de app op het juiste moment wakker te maken.
/f/image/yeT12iOjcYFGqSdpkooqBsK4.png?f=fotoalbum_large)
Verder mis ik in de officiële iOS NS app traject widgets, de beschikbare widgets missen net de content die ik nodig heb. In de ochtend wil ik graag de treintijden voor de heenweg zien, en v.v. in de middag.
/f/image/ObtT7BJNnLalY4furnd6eGkO.png?f=fotoalbum_large)
De app is alleen beschikbaar voor iOS. De officiële NS-app schijnt op Android sowieso een stuk stabieler te werken. Aangezien ik vast zit in het Apple eco systeem, had iOS prioriteit
De app is gratis, maar heeft een Pro-versie om de serverkosten te dekken. Omdat ik de mening van Tweakers enorm waardeer, heb ik een aantal gratis Pro-codes liggen voor mensen die willen testen. Laat een reactie achter of stuur een DM, dan stuur ik je er eentje!
App Store link: https://apps.apple.com/nl/app/treinreis/id6757955837
Het blijft een hobbyproject, dus je gaat ongetwijfeld nog wat bugs tegenkomen. Ben er ondertussen we achtergekomen hoe complex het spoorsysteem in elkaar zit en hoeveel edge cases er zijn
. Verder ben ik ook bezig te kijken of ik de backend van mijn Pi naar een cloud-omgeving moet migreren. Ik heb wel een load test gedaan, maar ben benieuwd hoe de server met real-world traffic aan kan..
Groeten,
Maurits
/f/image/wDY1A6EefrItyECuWaHuZXzV.png?f=fotoalbum_large)
Voor de treintijden gebruik ik de NS API's, maar draai alle logica op mijn eigen Raspberry Pi. Die monitort de ritten en stuurt via APNs direct een pushbericht af bij vertraging of uitval. Zo ben je niet afhankelijk van iOS om de app op het juiste moment wakker te maken.
/f/image/yeT12iOjcYFGqSdpkooqBsK4.png?f=fotoalbum_large)
Verder mis ik in de officiële iOS NS app traject widgets, de beschikbare widgets missen net de content die ik nodig heb. In de ochtend wil ik graag de treintijden voor de heenweg zien, en v.v. in de middag.
/f/image/ObtT7BJNnLalY4furnd6eGkO.png?f=fotoalbum_large)
De app is alleen beschikbaar voor iOS. De officiële NS-app schijnt op Android sowieso een stuk stabieler te werken. Aangezien ik vast zit in het Apple eco systeem, had iOS prioriteit
De app is gratis, maar heeft een Pro-versie om de serverkosten te dekken. Omdat ik de mening van Tweakers enorm waardeer, heb ik een aantal gratis Pro-codes liggen voor mensen die willen testen. Laat een reactie achter of stuur een DM, dan stuur ik je er eentje!
App Store link: https://apps.apple.com/nl/app/treinreis/id6757955837
Het blijft een hobbyproject, dus je gaat ongetwijfeld nog wat bugs tegenkomen. Ben er ondertussen we achtergekomen hoe complex het spoorsysteem in elkaar zit en hoeveel edge cases er zijn
Groeten,
Maurits