Hallo, ik heb al een tijd terug bij ZelfBesparen Zonnepanelen (5+ jaar terug) en een Thuis Accu (~1+ jaar terug) gehaald, nu is een paar weken geleden ZelfBesparen failliet gegaan en werkt de thuis accu niet meer.. Het BBT systeem dat ze hebben is overgezet naar BBOLT, maar daar vragen ze een abbonnement van 6,50 per maand om gebruik te maken van uberhaubt het zelf-verbruik systeem.. Dat lijkt mij bijna afzetterij..
Nu heb ik de zonnepanelen met een Enphase systeem, en dat werkt allemaal nog prima, allee de accu doet nu niets, de vraag is hoe ik deze dus werkend krijg (lokaal het liefst) zodat het gewoon zelf-consumptie wordt, en of ik dat als techneut (maar wel leek kwa electriciteit) dat uberhaubt moet proberen..
Kwa hardware heb ik dus 8 440W zonnepanelen met omvormers, die gaan dan naar een eigen groep in de meterkast, de Thuisaccu is 15KWH en zit via een Growatt omvormer, die gaat met een ethernet kabel en P1 aansluiting naar een apart doosje + 2 groepen langs de meterkast...
Moet ik op een manier dus de zonnepanelen direct op de Growatt aansluiten (de PV aansluitingen?) zou dit willen werken.. of zou ik idealiter mijn meterkast met rust kunnen laten en dit anders voor elkaar kunnen krijgen?
:strip_exif()/f/image/VA2N6qoQJ4ttEgH06oEn51di.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sPMs2cikygOrnRHYrx9wwoaZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ug8lIGui6JzcMuesWFW7ltXJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik de zonnepanelen met een Enphase systeem, en dat werkt allemaal nog prima, allee de accu doet nu niets, de vraag is hoe ik deze dus werkend krijg (lokaal het liefst) zodat het gewoon zelf-consumptie wordt, en of ik dat als techneut (maar wel leek kwa electriciteit) dat uberhaubt moet proberen..
Kwa hardware heb ik dus 8 440W zonnepanelen met omvormers, die gaan dan naar een eigen groep in de meterkast, de Thuisaccu is 15KWH en zit via een Growatt omvormer, die gaat met een ethernet kabel en P1 aansluiting naar een apart doosje + 2 groepen langs de meterkast...
Moet ik op een manier dus de zonnepanelen direct op de Growatt aansluiten (de PV aansluitingen?) zou dit willen werken.. of zou ik idealiter mijn meterkast met rust kunnen laten en dit anders voor elkaar kunnen krijgen?
:strip_exif()/f/image/VA2N6qoQJ4ttEgH06oEn51di.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sPMs2cikygOrnRHYrx9wwoaZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ug8lIGui6JzcMuesWFW7ltXJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Themperror op 04-03-2026 23:17 ]
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090