Vodafone vertraagt mobiel netwerk tijdens daluren om…

Pagina: 1
Acties:

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:57

Imre Himmelbauer

Redacteur
Jij bedankt voor het aankaarten ervan!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Leuk artikel @Imre Himmelbauer , scherp van @ernstoud ook , maar ik wil wel meegeven dat de kop mij op het verkeerde been zette (en ook heel erg de discussie heeft geframed.)

Ikzelf ben enorm schuldig aan koppen snellen, namelijk, en ik ben in de volgende valkuil getrapt en ik zie aan reacties dat mensen hetzelfde hebben gedaan:

de kop: "Vodafone vertraagt mobiel netwerk tijdens dalmomenten om energie te besparen"

Mijn eerste gedachte "Oh, ze schakelen 's nachts wat banden uit". Na het skimmen van het artikel was ik ook die kant op gegaan in mijn commentaar.

Maar toen ik het echt even met aandacht las, kwam ik erachter dat die "daluren" maar liefst 20 uur van de dag zijn (Dat is ruim meer dan 80%!).

"Bij Vodafone is pieksnelheid slechts 4 uur per dag mogelijk" zou als kop net zo goed de lading dekken, maar maakt het wel een andere discussie in de comments.

De beste kop zal mogelijk ergens in het midden leggen, maar ik wil het wel meegeven. Mijn eerste reactie op de kop ("ach, dat is toch niet zo'n drama, misschien zelfs niet nieuwswaardig") vs. daadwerkelijke inhoud ("Jeetje, dat is wel heel veel daluren en je kunt vraagtekens zetten bij het feit dat ze dan wel adverteren met meer betalen voor snellere abonnementen") lagen wel erg ver uit elkaar.

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:57

Imre Himmelbauer

Redacteur
Hey @Keypunchie,

Dankjewel voor je fijne reactie en je opbouwende feedback! Ik snap je punt erg goed. Het moeilijke is dat Vodafone zelf zegt dat het systeem dynamisch is en dat het niet op vaste uren werkt. Daardoor is het lastig om te zeggen dat het zoveel uur per dag is, omdat dat volgens de provider zelf dus verschilt afhankelijk van de hoeveelheid gebruikers en het type verbruik. Of die banden wat laat aanschakelen is de vraag die je daarbij denk ik wel kan stellen, maar als ik zeg 'Vodafone schakelt de banden 20 uur per dag uit' klopt dat in feite ook niet. Hoop dat ik je daarmee een beetje inzicht heb kunnen geven in mijn keuzes!