Toon posts:

Geluidsproductie maxtor 40gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus van de week een nieuwe comp in elkaar geknutseld en ik had daar in eerste instantie een imb 40 gb hdd bijbesteld, maar die was niet leverbaar bij gistron en toen zeiden ze dat ze nog wel een maxtor 40 gb 7200 rpm hadden liggen dus daar heb ik toen meeingestemd. Ik had al een 20 gb maxtor en daar ben ik heel tevreden over, dus ik dacht dat zit wel goed. Maar die nieuwe 40 gb maxtor maakt ontzettend veel herrie naar mijn mening. Ik heb express een Noisecontrolled silverado gekocht en nou hoor ik constant mijn hdd draaien, nog harder dan het geluid van m'n koeler van m'n vorige pc.
Mijn vraag is nu zou of een ibm stiller is dan die maxtor want dan ga ik hem gewoon proberen om te ruilen. Ik heb al wel wat posts gelezen en daar zegt men ook wel dat ibm's stiller zijn maar minder betrouwbaar. Maar ik lees ook dat sommige deze maxtor juist heel stil vinden NOU ik dus niet (lijkt wel of er een vliegtuig rond vliegt)

Ik heb dat proggie van maxtor ook al geprobeerd amset maar dat helpt ook niets gezien het feit dat maxtor's standaar in de stilste mode aangeleverd worden.

Dus maxtor of IBM (ik weet dat deze vraag al veel gesteld is maar dit is wel een specifiek geval dus a.u.b. niet meteen op slot)

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 23:55
Dat wil ik ook wel even weten ja , ik heb toevallig net een uur geleden bij Gistron deze zelfde HD besteld :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik m'n comp net heb opgestart is ie nog stil maar na een tijdje begint ie meer toeren te maken en dus ook meer geluid te produceren, en daar houdt ie niet meer mee op. Ik vind het echt irritant |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
hebben meer mensen last van hun maxtor 40gb 7200 rpm? Ik bedoel na een tijdje lijkt het wel of ie op gaat stijgen, heb trouwens met leverancier gebeld ik kan hem ruilen tegen een ibm. deze zijn toch stiller dan de maxtor?? graag wat input....

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 14:06 schreef Levison het volgende:
als ik m'n comp net heb opgestart is ie nog stil maar na een tijdje begint ie meer toeren te maken en dus ook meer geluid te produceren, en daar houdt ie niet meer mee op. Ik vind het echt irritant |:( |:(
Dat lijkt me eerder je voeding dan je HDD. Je HDD heeft een vast toerental.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 19:39

Professor_Botje

Administrator

DIT is wel heel typish!!!
ik heb een Maxtor 20Gb die maakt VEEL herry
ik heb een MAXtor 30Gb 7200 ATA100
en maakt bijna geen geluit teminsten je hoort hem zo niet pas als je met je oor er op gaat liggen dus..

en ik heb ook de 40Gb maxtor ATA100 7200 en ook deze maakt geen geluid :P

nu moet ik zeggen een klas genootje van mij heeft een Maxtor in IDD dat is ook een 40Gb 7200 ATA100 en IDD dat is een herry beest :)
Op donderdag 20 september 2001 13:36 schreef Levison het volgende:
Ik heb dus van de week een nieuwe comp in elkaar geknutseld en ik had daar in eerste instantie een imb 40 gb hdd bijbesteld, maar die was niet leverbaar bij gistron en toen zeiden ze dat ze nog wel een maxtor 40 gb 7200 rpm hadden liggen dus daar heb ik toen meeingestemd. Ik had al een 20 gb maxtor en daar ben ik heel tevreden over, dus ik dacht dat zit wel goed. Maar die nieuwe 40 gb maxtor maakt ontzettend veel herrie naar mijn mening. Ik heb express een Noisecontrolled silverado gekocht en nou hoor ik constant mijn hdd draaien, nog harder dan het geluid van m'n koeler van m'n vorige pc.
Mijn vraag is nu zou of een ibm stiller is dan die maxtor want dan ga ik hem gewoon proberen om te ruilen. Ik heb al wel wat posts gelezen en daar zegt men ook wel dat ibm's stiller zijn maar minder betrouwbaar. Maar ik lees ook dat sommige deze maxtor juist heel stil vinden NOU ik dus niet (lijkt wel of er een vliegtuig rond vliegt)

Ik heb dat proggie van maxtor ook al geprobeerd amset maar dat helpt ook niets gezien het feit dat maxtor's standaar in de stilste mode aangeleverd worden.

Dus maxtor of IBM (ik weet dat deze vraag al veel gesteld is maar dit is wel een specifiek geval dus a.u.b. niet meteen op slot)

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Professor_Botje

Professor_Botje

Administrator

:) nee maar ik heb wel last van mijn
http://www.seagate.com/support/disc/specs/scsi/st39102lw.html
schijven die blijven maar op toeren komen man als ik mijn 2de Dual P2 server aan zet :) das echt niet normaal maarja dei SEEKTIME is er wel naa :9
Op donderdag 20 september 2001 19:06 schreef Levison het volgende:
hebben meer mensen last van hun maxtor 40gb 7200 rpm? Ik bedoel na een tijdje lijkt het wel of ie op gaat stijgen, heb trouwens met leverancier gebeld ik kan hem ruilen tegen een ibm. deze zijn toch stiller dan de maxtor?? graag wat input....

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 13:36 schreef Levison het volgende:

Ik heb in mijn pc 2 harde schijven van Ibm liggen, eentje van 30 Gb en de ander van 40 Gb, allebei 7200 RPM en 2 mb cache.

Qua geluid heb ik er geen last van, oftewel je hoort niks nauwelijks lezen of schrijven.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:02
Ik heb vandaag een IBM 40Gb 7200/100 besteld :)
Hopen dat ie wel heel stil is (ik heb zitten twijfelen tussen Maxtor en IBM..)

.

• Professor_Botje

Professor_Botje

Administrator

ik denk dat je bij maxtor beter af was vanwegen de hogen uitval bij IBM en dan is de garantie geen probleem maar wel al je software die er op stond dus...

maar goed hopen dan maar dat i stil is he :)

Pagina: 1