Nederlands taal is soms incorrect.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• keshoe
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-03 15:44
Mijn vraag
...
Mijn taal staat ingesteld op Nederlands maar bij sommige websites of films (Netflix) is er een incorrect omschrijving. Welke taal dat is kan ik niet achterhalen. Wat kan ik hier aan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac 2024 24 GB (sinds sinds 26 februari 2026)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Taal veranderen in Engels, opnieuw opstarten en de taal weer terug veranderen in Nederlands.

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke versie van macOS gebruik je? Welke browser gebruik je? Wat bedoel je met 'incorrecte omschrijving'? Is dat een andere taal dan Nederlands of Engels? Kun je een screenshot plaatsen van het probleem?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:32
Wat ben je überhaupt aan het doen? Zit je in de Netflix app of op een website? De taal van je systeem kan invloed hebben op hoe sommige dingen worden weergegeven, maar als je een buitenlandse website opent kan het ook zomaar zijn dat je die taal te zien krijgt. Daar helpt de taal van je systeem veranderen bar weinig aan. Zit je in Safari? Een andere browser? Heb je add-ins die meehelpen met vertalingen, welke?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
keshoe schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:44:
Mijn vraag
...
Mijn taal staat ingesteld op Nederlands maar bij sommige websites of films (Netflix) is er een incorrect omschrijving. Welke taal dat is kan ik niet achterhalen. Wat kan ik hier aan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac 2024 24 GB (sinds sinds 26 februari 2026)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Taal veranderen in Engels, opnieuw opstarten en de taal weer terug veranderen in Nederlands.
Ik denk dat het komt doordat Nederlands op wereldschaal een kleine taal is, omschrijvingen/ondertitels/handleidingen worden vaak van Engels naar Nederlands vertaald door een progrmamma in plaats van een mens en kloppen om die reden niet altijd.

Invoegen doe je zo!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

keshoe schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:44:
Mijn vraag
...
Welke taal dat is kan ik niet achterhalen.
achterhalen van de taal zal je kunnen doen door de betreffende text in translate.google te copy-pasten (of eventueel over te typen)... deze zal dan een suggestie geven wat de taal is (en die is mits de zin wat langer is eigenlijk altijd wel correct ).
Je kunt dan iig vaststellen of het altijd dezelfde taal is of verschillende talen.

Verder, kun je de exacte situatie waarop de foute taal weergegeven wordt beter specificeren, nu blijft dat wat vaag "bij sommige websites of films (Netflix)"...

het gaat dan werkelijk op welke websites dit gebeurt, en welke pagina's, of je ingelogd bent (wat bv bij netflix vaak het geval zal zijn)..

de wergave van een specifieke taal is gewoon een functionaliteit die die betreffende website zal kiezen, per website kan dat anders ingesteld zijn, sommige gebruiken daarbij de taal-instellingen van de client, maar sommige ook bv een IP-locatiebepaling (wat bv bij netflix best belangrijk is omdat dat essentieel is voor hen welk aanbd ze weergeven)..

maar ook zullen veel platformen waarop je inlogt dit via een taalkeuze per ingelogde user doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen