Goedkoper thuisladen op kosten van Shell en BP? Sinds dit…

Pagina: 1
Acties:

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-03 14:25
Artikel: review: Goedkoper thuisladen op kosten van Shell en BP? Sinds dit jaar kan het
Auteur: @Hayte

Avond Hayte,

Goed informatief artikel maar de eerste zin is een beetje populistisch. Een bedrijf als Shell is bijvoorbeeld de grootste investeerder in duurzame energie in Nederland geweest de laatste jaren. En oliebedrijven zijn niet de vervuilers, dat zijn jij en ik die auto rijden, plastic consumeren en in vliegtuigen vliegen. Graag een nuance aanbrengen.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
"Vervuilende oliebedrijven ..."
Lijkt me feitelijk correct en niet persé populistisch.
Shell stoot *zelf* 60 megaton CO₂ per jaar uit, daarnaast veel roet, stikstofoxiden en koolwaterstoffen.

Die investeringen die ze in duurzame energie stoppen kan dat niet echt teniet doen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:15

Hayte

Nieuwsredacteur
Interessant om te zien dat greenwashing kennelijk werkt :) Voor de duidelijkheid: ik ga die zin niet aanpassen.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:04
Beetje vreemde opmerking, hebben we aanwijzingen dat deze persoon voor Shell werkt of investeringen erin heeft. Olieconcerns zijn de facto vervuilers.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:28
greenwash je eigen rommel maar @mathijshooi , dit is gewoon feitelijk juist. Blij dat Hayte het gewoon zo laat, dit is echt een onzin-verzoek.