Gmail toevoegen aan mail app lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Tim12345678
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 14:21
Goedendag,

Mijn Gmail account heeft het altijd goed gedaan op de standaard iOS mail app.

Laatst heb ik mijn wachtwoord van Gmail veranderd. Hierdoor kon ik Gmail niet gebruiken in de mail app.

Ik dacht even het wachtwoord weer in te voeren en dan weer door te kunnen, maar dat is helaas niet zo.

Ik probeer Gmail account opnieuw toe te voegen via de instellingen, maar dat lukt dus telkens niet.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Wat lukt telkens niet?

• Tim12345678
Sorry dat was inderdaad niet duidelijk.

Het google account wordt niet toegevoegd en wordt niet zichtbaar in de mail app zelf. Ook niet in de instellingen. Mail —> mail accounts —> nieuw account .

Als ik daar de stappen volg en wachtwoord etc invoer en goedkeuring geef, krijg ik alsnog nergens het Gmail account te zien.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:36
Gmail heeft zoiets als app-specific passwords; een eigen wachtwoord voor een bepaalde app, is dat geen vereiste?

https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=en

• Tim12345678
Dit zegt mij even niet direct iets.

Als ik mijn wachtwoord invoer, dan krijg ik nog wel een pop up en moet ik verifiëren dat ik het ben. Hierna gebeurt er helaas niets meer.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:14
Je kan natuurlijk de Gmail app gebruiken, maar dat is blijkbaar niet wat je wil. Voor de zekerheid, je gebruikt de optie om je e-mail adres in te voeren of heb je op 'choose from list' geklikt en toen de Google optie geselecteerd?
https://support.google.co...010158-EU#zippy=%2Ciphone
Tim12345678 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:12:
Als ik daar de stappen volg en wachtwoord etc invoer en goedkeuring geef, krijg ik alsnog nergens het Gmail account te zien.
Kan het zijn dat je simpelweg in een ander e-mail account zit en even terug moet (pijltje linksboven) en het juiste account of 'all mailboxes' moet kiezen?

[ Voor 36% gewijzigd door Archer_VC10 op 04-03-2026 10:01 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:17

ResuCigam

BOFH

Tim12345678 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:40:
Als ik mijn wachtwoord invoer, dan krijg ik nog wel een pop up en moet ik verifiëren dat ik het ben. Hierna gebeurt er helaas niets meer.
Ik weet niets van IOS maar hier lijkt mij het probleem te zitten, Gmail heeft verplicht 2FA op nieuwe apparaten tegenwoordig.

We do what we must because we can.

• Tim12345678
Ik heb de optie voor gegenereerd app wachtwoord nu geprobeerd. Nu werkt het wel.
Bedankt voor de tip!

De Gmail app zelf vind ik inderdaad niet fijn in gebruik.
Pagina: 1