Toon posts:

Midi geluid via mijn Roland rd-150 piano?

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe stage piano gekocht, en nu wil ik in Cakewalk de midi's afspelen met de geluiden van mijn digitale piano. Ik heb enorm gezocht, maar ik kan he nergens vinden, en bljif de geluiden van mijn geluidskaart krijgen.

Ik heb een SBLive, Cakewalk pro audio 9, Roland rd-150

Weet iemand dit? (het moet heel simpel zijn.. maarja)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Juiste MIDI-uitgang kiezen. Niet de MIDI-synth nemen, maar de juiste uitgang van je kaart, afhankelijk van de MIDI-poort waaraan je piano hangt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 14:20 schreef Hillie het volgende:
Juiste MIDI-uitgang kiezen. Niet de MIDI-synth nemen, maar de juiste uitgang van je kaart, afhankelijk van de MIDI-poort waaraan je piano hangt.
Het juiste antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze allemaal geprobeert, en krijg he toch niet voor elkaar. :'( (ik krijg wel input van mijn keyboard)
Ik heb:

A:SB Live! Midi synth
B:SB Live! Midi synth
SB Live! Midi-UART
Microsoft Midi Mapper
Microsoft GS Wavetable SW Synth

Welke zou het moeten zijn?

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
Je midi out van je roland naar je midi-in van je geluidskaart. Je midi out van je geluidskaart naar je midi-in van je roland. Dan SB Live! Midi-UART kiezen voor input en output en tzou moeten werken.

In God I trust, everyone else pay cash.

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
Dit is wellicht handig eens te bekijken http://users.bart.nl/~vanoijen/midi.html

In God I trust, everyone else pay cash.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

hm, ik lees dit oz en ik vraag me even af, heeft die roland rd150 een gm compatible soundbank..?
anders dan kan het zijn dat je mid files nog wel eens raar kunnen klinken...
staat welin je handleiding, maar ik denk het niet. die rd serie is, voor zover ik weet, echt een stage piano...
(ik ken de rd500..)

misschien dat het toch kan, maar dan weet je wellicht waar het evt. aan ligt dat je wel geluid maar niet het goede hoort.

groetjes

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, de Roland RD series hebben geen GM comp. banks, maar je kunt gewoon midi data verzenden in cakewalk via de diverse midikanalen. Zolang je geen patches probeert te definieren in Cakewalk dan gebruikt hij alleen de geluiden van de Roland. Dus is Cakewalk alleen instellingen kiezen voor channel, volume/pan etc, maar geen bank/patch. Verder zul je de goeie PORT moeten gebruiken:
dubbelklik eens op patch of bank, en je krijgt een menu. Klik op instruments en je krijgt een nieuw window te zien. Hierin moet je dus ff kijken welke port wordt gebruikt door de midi-out van je sblive. De volgorde is hetzelfde als in het rijtje settings in Options > Midi Devices. Als je bijvoorbeeld de Midi-out als 3e device hebt staan, dan moet je dus Port 3 kiezen in Cakewalk... Deze port heeft als het goed is ook de benaming van de Midi-out gekregen.
Zo kun je dus ook per track aangeven van welke port je gebruikt maakt. Heb je wave-files gebruikt? Selecteer dan je Wave-out als port.
Piece of Cake(walk) ;)
Pagina: 1