LCD van RTX 5080 Master Ice

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MakaveliX3
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 15-03 14:48
Vorige week heb ik bij Megekko een Gigabyte RTX 5080 AORUS Master Ice aangeschaft.
Toen ik probeerde een afbeelding te uploaden naar het LCD-schermpje (via Gigabyte Control Center), werd het scherm ineens zwart. Sindsdien doet het LCD helemaal niets meer: het blijft zwart, ook na het herstarten of volledig aan/uit zetten van de pc. Het reageert nergens meer op. Ook de control center verwijderd en opnieuw gedownload.

Alle reacties

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:41
Heb je wel juiste software gedownload (dus de ice variant ipv de normale 5080 Aorus Master).
Volgens mij was er namelijk wel een bug als je de verkeerde software draait dat het schermpje niet meer functioneert.

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:37
MakaveliX3 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 02:01:
Vorige week heb ik bij Megekko een Gigabyte RTX 5080 AORUS Master Ice aangeschaft.
Toen ik probeerde een afbeelding te uploaden naar het LCD-schermpje (via Gigabyte Control Center), werd het scherm ineens zwart. Sindsdien doet het LCD helemaal niets meer: het blijft zwart, ook na het herstarten of volledig aan/uit zetten van de pc. Het reageert nergens meer op. Ook de control center verwijderd en opnieuw gedownload.
Het is goed om de firmware van het lcd'tje te updaten: https://www.gigabyte.com/.../support#Support-Firmware

Kijk ook eens naar de changelog van de update van mei 2025 (de laatste is van augustus 2025), met name naar punt 2 ;) :
Fixed LCD known issues:
1. Custom GIFs/GPU data not displaying on screens.
2. LCD black screen after upload/shutdown.
3. For F1.3 Flash
(please turn off the power and power on before performing the installation update)