Hi allen,
Ik ben verzekerd (via een tussenpersoon) bij NH1816, met een doorlopende uitgebreide reis/annuleringsverzekering.
Nu heb ik maanden geleden reeds een losse vlucht + hotel geboekt naar de VAE.
De vetrektdatum is eind april, echter gezien de situatie (nu, maar ook richting de nabije toekomst) en het afgegeven negatieve reisadvies zouden we deze het liefst willen annuleren.
Mijn tussenpersoon geeft aan dat een negatief reisadvies überhaupt geen grond is voor vergoeding (wat haaks staat op de polisvoorwaarden)
Ik ben verzekerd (via een tussenpersoon) bij NH1816, met een doorlopende uitgebreide reis/annuleringsverzekering.
Nu heb ik maanden geleden reeds een losse vlucht + hotel geboekt naar de VAE.
De vetrektdatum is eind april, echter gezien de situatie (nu, maar ook richting de nabije toekomst) en het afgegeven negatieve reisadvies zouden we deze het liefst willen annuleren.
Mijn tussenpersoon geeft aan dat een negatief reisadvies überhaupt geen grond is voor vergoeding (wat haaks staat op de polisvoorwaarden)
Mijn vraag was meer vanaf welke datum accepteren ze een negatief reisadvies als annuleerbaar? Ik kan het nergens terugvinden.Welke schade vergoeden wij?
voor uw reisbestemming in de geboekte reisperiode een negatief reisadvies
(code oranje of rood) is afgegeven door het Nederlands Ministerie van
Buitenlandse Zaken. En er op moment van boeken van uw reis nog geen negatief
reisadvies van toepassing was. Zie ook artikel 1.5.4 in deze voorwaarden;
The best is yet to come