Mijn upgegrade pc heeft wazige problemen ;-((

Pagina: 1
Acties:

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Mijn nieuwe upgegrade pc (athlon 1.1 Gigahertz, 512 mb geheugen, msi k7t-turbo en een Pci 2mb videokaartje (s3-chipset)) heeft onbegrijpelijke problemen.

Ik heb win 2000 geinstalleerd zonder foutmeldingen wat dan ook, echter na installatie beginnen de problemen. Na het opstarten duurt het erg lang voordat de icoontjes links bovenin het scherm verschijnen. Verder verschijnen er na een tijdje wazige witte strepen in het beeld. Deze strepen worden steeds erger totdat de pc vastloopt. |:(

Wat ook vreemd was, is dat ik het niet voor elkaar krijg om een andere pci-videokaart geinstalleerd te krijgen. De pc start dan met een pieptoon en zonder beeld op. (ook na de bios reset te hebben)

De volgende zaken heb ik reeds geprobeert:

- Nieuwste biosupdate
- Alle moederbord drivers geinstalleerd
- De videokaart in andere sloten gestoken
- Videokaart in een andere pc gechecked (werkt excellent)
- Andere IDE-kabels
- Posting bij GoT (bij deze dan) :)

Graag hulp bij dit wazige probleem!

Bij voorbaat dank !

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat PCI 2.1 compliance wel aan? Omdat je nl geen andere pci vidcards kunt installen?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou kunnen proberen alle andere kaarten (geluid, netwerk ed.) eruit te halen en dan te kijken of je probleem nog steeds bestaat.

Ik ken dat bord niet zo goed, heeft ie misschien onboard video wat je uit zou moeten schakelen?

En kun je niet ergens even een agp-kaart vandaan halen om te testen?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Misschien weer het al oude 'mijn voeding trekt het niet'-verhaal ??

Hoeveel wat voeding heb je? 300W is toch wel minimaal eigenlijk. (Een S3 vreet niet zoveel stroom, maar als je bijv een tnt of een geforce erin hebt zitten, dan kan een te zwakke voeding wel eens problemen geven)

webOS all the way!

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Eventjes nog een toevoeging:

Het is een moederbord zonder veel bijzonderheden. Slechts onboard geluid. Geen Netwerkmuk of videoadapters. Dus dat kan het niet zijn. Toen ik nog in Windows 2000 kon ben ik wel o.a. de hardwaresectie afgelopen en daar was geen enkel conflict te herkennen.

Met PCI 2.1 compliance ben ik helaas niet bekend. Is dat een bios instelling? Dat is echter niet het grootste probleem. Het irritante is, is dat wanneer ik win 2000 installeer, ik ervan verzekerd ben dat het na een paar uur niet meer opstart. Steeds meer wazige problemen :( (waaronder altijd die witte strepen)

Ik heb een standaard 250 watt voeding. Niet echt veel, maar er zit verder ook bijna niets in. (1x cd-rom, 1 hd, 1 videokaart zonder actieve koeler, slechts 1 koeler op de proc) Ik heb helaas geen agp-kaartje bij de hand.

Thanks 4 jullie hulp!