Wij willen een Mitsubishi heavy industries airco laten installeren in onze woonkamer. Nu is onze woonkamer niet een standaard woonkamer waardoor ik het lastig vind om de juiste capaciteit te kiezen. Zoals te zien op de plattegrond is de woonkamer 12 meter breed met zowel aan de voor als achterkant een (grote) raampartij. Aan de voorzijde is het oud dubbelglas en achter is het hr+ glas. Woning heeft energielabel a (hoewel sommige woningen in de straat ook energielabel b hebben). Verder bevind de woonkamer zich op de eerste verdieping en is het plafond zo'n 2.43m hoog. Vloeroppervlakte van de ruimte is 45 m2.
We willen de airco plaatsen op de plek waar ik een blauwe omcirkeling heb gemaakt. Onze bank staat tussen de twee pilaren in.
/f/image/7pPYqu5EjZolfX6fjfmil6r7.png?f=fotoalbum_large)
Wie kan mij adviseren voor de juiste koelcapaciteit?
Ik lees dat 5kw tot 50m2 moet kunnen koelen, maar gezien de grote raampartij twijfel ik of 6kw (of meer) beter zal zijn in ons geval.
We willen de airco plaatsen op de plek waar ik een blauwe omcirkeling heb gemaakt. Onze bank staat tussen de twee pilaren in.
/f/image/7pPYqu5EjZolfX6fjfmil6r7.png?f=fotoalbum_large)
Wie kan mij adviseren voor de juiste koelcapaciteit?
Ik lees dat 5kw tot 50m2 moet kunnen koelen, maar gezien de grote raampartij twijfel ik of 6kw (of meer) beter zal zijn in ons geval.