Budgetvriendelijke vervanging Dell 9570

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13
Mijn Dell 9570 heeft na 7 jaar de geest gegeven dus ik ben op zoek naar wat nieuws. Ik wil niet nog eens 1300 euro uitgeven en ik was eigenlijk nog steeds best happy met wat het ding deed qua performance dus ik ben op zoek naar iets dat vergelijkbaar presteert voor een stuk minder geld, als het kan <600 euro.

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 11 machine. Zal gebruikt worden om fillmpjes op af te spelen tot aan 1080p en om zo nu en dan samen op de bank een serietje op te kijken dus het scherm moet niet een al te brakke kijkhoek bieden.

Verder wil ik minimaal dezelfde GPU performance als de Dell. Ik heb er zelf geen 3D Mark op gedraaid maar ik begrijp dat hij ongeveer op 7000-8000 punten scoort in Night Raid. Een losse GPU is geen noodzaak, als ik integrated graphics heb die hetzelfde doen is dat prima. Ik vind het moeilijk benchmark data te vinden die vergelijkbaar is, als ik deze tabel zie dan lijkt zowat alles sneller dan dat, maar klopt dat wel?

Best Buy Guide: Beste allround laptops tot 1000 euro

Minimaal 16Gb geheugen en 512GB SSD. Als ik mijn oude M2 SSD uit de Dell mee kan nemen via een tweede slot is dat een nice to have.

Wat is je budget?
Liefst minder dan 600 euro maar weet niet of dit haalbaar is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, veel in de trein. Accuduur niet heel belangrijk maar minimaal 4 uur is toch wel fijn en lichter is beter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Eigenlijk best teleurgesteld in de Dell XPS lijn, veel issue met deze machine gehad en ook customer service van Dell was matig, dus ik kies niet snel weer voor een premium product.

These are my principles. If you don't like them, I have others.