Vraag

• Lemodile
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-03 20:07
Hi,

Ik zoek een telefoon voor het snel kunnen maken van foto's van mijn kleine beweeglijke kinderen. Ik had vroeger een Pixel 4A die voor mij goed werkte: de camera startte snel op èn hij maakte consistent goede plaatjes in combinatie met "Top shot", wat echt enorm hielp om de mooiste gezichtsuitdrukkingen eruit te halen. Ik heb liever een 1 MP plaatje dat perfect het moment vastlegt dan een 50 MP plaatje waar ik vooral van baal dat het net niet is..

Helaas, de 4A is verouderd en de batterij te ver achteruit gegaan. Ik heb nu een Motorola G84 en ben teleurgesteld t.o.v. de Pixel 4A. Hij is trager, wispelturiger en hoewel ik "Actieve foto's" op 'aan' heb staan hanteert Motorola allerlei uitzonderingen waarbij hij het vertikt...

Voor mij dus relevant is hoe snel ik van telefoon oppakken naar afdrukken kan gaan, en de zekerheid dat Top Shot (of vergelijkbaar) altijd aan staat en gewoon werkt.

Vaak als ik lees over dat een telefoon een "goede cameraphone" zou zijn gaat het over allerlei instellingen waar ik totáál geen tijd voor heb om over na te denken.

Ik ben verder een hele lichte telefoongebruiker die geen zware hardware nodig heeft. Geen games, tiktok etc.

Ik heb geen specifiek budget in gedachten, belangrijker dat ik een apparaat op zak heb dat deze unieke periode en mijn ongeduld bij kan benen.

Wat raden jullie aan? Veel dank alvast.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:01
Ik gok dat je de Motorola kocht om de prijs laag te houden in plaats van weer een Pixel te nemen waar je wist dat het goed zat?
Mijn advies, ga naar een winkel waar je de telefoons die er staan kan testen en probeer de response uit.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-03 21:00
Veel fabrikanten hebben hun eigen software om de camera heen zitten.
Als je erg blij was van je Pixel 4a, dan zou ik zeker weer kijken naar een Pixel, omdat je dan dezelfde (of mogelijk betere) software krijgt voor je camera.
Ondertussen is Pixel aangekomen bij versie 10 en volgens mij is de 10a ook al uit.
Aan de andere kant kan je wellicht voor een interessant prijs de vorige generatie vinden... de 9 of 9a.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD