Platenspeler(set) voor dochter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:32
Ik zoek een?
Platenspeler

Budget
200-400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Plaatjes draaien

Wat heb je zelf al gevonden?
uitvoering: Teac TN-280BT-A3/B Teac TN289 platenspeler in combinatie met een
uitvoering: Fosi Audio BT20A PRO Fosi Audio BT20. Op de Fosi hang ik dan 2 gloednieuwe Polk speakers die ik nog in door heb staan.

Of

Qlearsoul SoulBox S1 vinylplatenspeler met stereoluidsprekers, draaitafel met ingebouwde voorversterker, S-vormige toonarm, 33/45 RPM https://amzn.eu/d/0bncURub

Welke vragen heb je hier nog over?
Dochter gaat 18 worden *O* :/ En wil eindelijk eens haar zelf gekochte vinyl gaan draaien.
Ik zit heel erg te dubben of ik een simpel complete set koop (zijn tig soorten te krijgen, da's ook al beetje door bomen bos niet zien)met speakers er al bij of losse platenspeler met losse versterker en Polk speakers die ik al heb.
Voorwaarde van de jongedame is wel dat in ieder geval de platenspeler houtlook heeft. Verder mag papa het uitzoeken.
Wat vinden jullie van de Teac? Geen autostop etc wel anti-skating en ook wel op te graden met een andere element.

Een complete set is natuurlijk makkelijker maar veel beperkingen mbt functies en eventuele upgrades.

Beste antwoord (via ManiacsHouse op 07-03-2026 18:22)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
Deze, klikkerdeklik, lijkt mij ook wel aardig, ben je in een keer klaar. Is ook wel een gerenommeerd merk wat in de jaren 70 van de vorige eeuw hele goede draaitafels maakte, en nu vinyl een opmars maakt weer aan de slag is gegaan met de productie van platenspelers.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Yaksa
Deze, klikkerdeklik, lijkt mij ook wel aardig, ben je in een keer klaar. Is ook wel een gerenommeerd merk wat in de jaren 70 van de vorige eeuw hele goede draaitafels maakte, en nu vinyl een opmars maakt weer aan de slag is gegaan met de productie van platenspelers.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• ManiacsHouse
Yaksa schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:32:
Die en de wat goedkopere types van Lenco heb ik me ook al blind op zitten staren. Er is ook een goedkopere 500 versie. Kom we niet echt uit wat het verschil is.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:25
Het huidige Lenco heeft niets meer te maken met het Zwitserse bedrijf wat vijftig jaar geleden goede platenspelers maakte, zie bv Wikipedia.
Ik zou een losse speler met actieve speakers nemen. Deze Audio-Technica AT-LP60X zie je regelmatig aanbevolen, deze heeft de benodigde voorversterker ingebouwd. Als speakers bv HiVi Swan M10.

• ManiacsHouse
martyw schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:56:
Het huidige Lenco heeft niets meer te maken met het Zwitserse bedrijf wat vijftig jaar geleden goede platenspelers maakte, zie bv Wikipedia.
Ik zou een losse speler met actieve speakers nemen. Deze Audio-Technica AT-LP60X zie je regelmatig aanbevolen, deze heeft de benodigde voorversterker ingebouwd. Als speakers bv HiVi Swan M10.
De LP60X stond ook op het lijstje. Maar alleen verkrijgbaar in zwart/grijs. En 1 van de dingen waar ik niet vanaf mag wijken is de looks. Ze wil graag een houtkleur.

• Yaksa
martyw schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:56:
Ik vraag me werkelijk af of deze website dan een scam is of dat misschien wikipedia niet helemaal de juiste info heeft.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:20
Yaksa schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:04:
[...]

Ik vraag me werkelijk af of deze website dan een scam is of dat misschien wikipedia niet helemaal de juiste info heeft.
Hoezo? Op wiki staat toch dat de merknaam overgenomen is door een Nederlands bedrijf. Dat die zich (voor de Nederlandse markt) graag presenteren als Nederlands bedrijf, terwijl ze inmiddels deel uit maken van een groter concern lijkt me niet direct een scam toch?

Zo lang je er dus maar niet vanuit gaat dat je met een Lenco van vandaag dezelfde kwaliteit in huis haalt als vroeger. Zo als @martyw eerder al aan gaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Charly op 03-03-2026 15:12 ]

• ManiacsHouse
Yaksa schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:32:
We zijn (om te beginnen) voor een simpele set gegaan.
https://www.amazon.nl/ANG...G9uZV9zZWFyY2hfYXRm&psc=1
Recensies zijn redelijk tot goed. Ook nog wat afstelmogelijkheden. Dit VU-meters erop is een leuke gimmick en dat gaat ze helemaal geweldig vinden :*) Mocht ze het echt leuk vinden dan kan ze altijd tzt op zoek naar wat beters.
Ik laat nog even weten of het ding okay is.
Pagina: 1