Speaka TV beugel (voor aan plafond) koppelen met Broadlink

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mbd-tweakers
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-03 18:59
Hallo allemaal.

Ik heb onlangs een tv beugel voor aan het plafond gekocht.
Merk Speaka (Nedis heeft dezelfde trouwens).
Ik wil graag de afstandsbediening koppelen met Broadlink (RM3 Pro de "driehoek" versie), klikaan klikuit of Google home.
Ik weet inmiddels dat de A.B. met RF werkt.
Heeft iemand een idee hoe ik dat moet doen?
Wat ik ook probeer, het lukt me niet.

[ Voor 4% gewijzigd door mbd-tweakers op 01-03-2026 14:40 ]

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kun je eens linken naar de specifieke beugel die je hebt, liefst inclusief handleiding?

Speaka en Nedis lijken me na een korte online zoekactie merken die niks zelf maken, maar hun label vooral plakken op Tuya-producten. Wellicht helpt dat bij je zoektocht. Tuya zou nog van alles kunnen zijn qua radioprotocol (wifi, zigbee, 433Mhz etc.).

Staat er op de achterkant van de afstandsbediening iets qua frequentie/protocol?

Verder geef je aan dat je de bijbehorende afstandsbediening wil koppelen met een ander systeem. Maar op bijvoorbeeld deze pagina lees ik juist een andere route, dat je de beugel zelf koppelt aan een reguliere afstandsbediening. Dat zou je dan met je Broadlink kunnen doen. Dat staat dan verder los van de afstandsbediening die je bij de beugel kreeg:
Gebruik uw eigen afstandsbediening
Weer een extra afstandsbediening op uw nachtkastje? Geen nood, want dat is niet nodig als u dat niet wilt. Deze Speaka TV-beugel voor aan het plafond beschikt over een leermodus voor de meest gangbare merken en modellen afstandsbedieningen.
Dat gaat dan over de SpeaKa 23-55Z. Geen idee of dat voor jou relevant is, want je noemt niet welke beugel je hebt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mbd-tweakers
Hi. Dank voor je antwoord.
Hier is de link

https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

Het type nummer kannik niet vinden helaas.
Uit de handeling heb ik begrepen dat ie met 4.2 GHz werkt.
Broadlink kan helaas alleen 433 MHz aan.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is dezelfde beugel waar ik naar link. Die beugel kun je volgens de beschrijving dus bedienen met elke willekeurige infrarood afstandsbediening, door de beugel die afstandsbediening aan te leren:
Weer een extra afstandsbediening op uw nachtkastje? Geen nood, want dat is niet nodig als u dat niet wilt. Deze Speaka TV-beugel voor aan het plafond beschikt over een leermodus voor de meest gangbare merken en modellen afstandsbedieningen.
Je Broadlink kan zich gedragen als een infrarood afstandsbediening, dus volgens mij heb je hier je oplossing te pakken :)

edit: op pagina 68 in de handleiding staat uitgelegd hoe je de beugel laat werken met een programmeerbare infrarood afstandsbediening, dus dat zou moeten lukken met je Broadlink.

[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 02-03-2026 12:13 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mbd-tweakers
Oke. Dit is een andere handleiding dan die ik in de doos heb. Wat hier beschreven staat heb ik niet in mijn handleiding staan. Ik wil die van jou graag downloaden maar dat lukt niet. Heb je een linkje waar ik hem kan downloaden?

Super bedankt voor je hulp.

• mbd-tweakers
Nou, helaas @Gizz.

Als ik op de SET toets druk (en moet wachten tot de led blijft branden) zie ik dat de led direct al blijft branden.
Ook hoor ik geen pieptoon. Ben bang dat het bij deze AB niet gaat werken.

By the way ..... ik zie ook nergens op de unit een ontvangers ledje of zo iets wat je normaal ziet op bijvoorbeeld een TV of zo.
En als de A.B. infra rood zou zijn , dan moet je het zend ledje kunnen zien oplichten als je hem met een camera (telefoon) bekijkt. Dat zie ik dus ook niet.

Edit: ik zie in deze beschrijving ook dat er een aparte infrarood ontvanger bij zou moeten zitten. Helaas, die zit er niet bij.

[ Voor 52% gewijzigd door mbd-tweakers op 02-03-2026 15:27 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@mbd-tweakers vervelend. Is het een idee om het probleem terug te leggen bij de verkoper? Die heeft jou een product verkocht waarbij ze zelf vermelden dat je elke andere afstandsbediening kunt koppelen. Als dat in jouw handleiding niet staat en je niet verder komt mogen zij je uitleggen hoe dat koppelen werkt.
mbd-tweakers schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:05:
Edit: ik zie in deze beschrijving ook dat er een aparte infrarood ontvanger bij zou moeten zitten. Helaas, die zit er niet bij.
Dat staat ook op de pagina waar je het product hebt gekocht, in de lange lijst van onderdelen die erbij horen te zitten:
Levering:
(..)
Infraroodontvanger
Infrarood afstandsbediening
Netvoeding (24 V/1,5 A)
Montagehandleiding.
Als je die niet hebt, dan hebben ze niet geleverd wat ze adverteren.

[ Voor 47% gewijzigd door Gizz op 02-03-2026 15:44 ]

• mbd-tweakers
Hi Gizz.
Helaas zijn er denk ik 2 versies in omloop.
1 met en 1 zonder IR.
Ik heb de versie zonder.
Er staat ook nergens beschreven dat de a.b. IR is.
Ook het IR kabeltje wordt nergens genoemd.
Dikke pech voor mij dus .....

Toch heel erg bedankt voor je hulp.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mbd-tweakers schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:54:
Hi Gizz.
Helaas zijn er denk ik 2 versies in omloop.
1 met en 1 zonder IR.
Ik heb de versie zonder.
Er staat ook nergens beschreven dat de a.b. IR is.
Ook het IR kabeltje wordt nergens genoemd.
Dikke pech voor mij dus .....

Toch heel erg bedankt voor je hulp.
Bol.com noemt het wel in de productomschrijving, dus als dat niet werkt kan je wel terug naar bol dat de beugel niet aan de verwachtingen voldoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGFkqcZYLOV8u6MNdycBq8yYH1c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1BX5IP0oUa18IpUfZjybUp9Q.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EktkWYn0GHVfZXQmAIA5RkvEN9A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nWiQZdyKqzLHt3Ic45sY94sN.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 02-03-2026 17:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mbd-tweakers
Ik zag het en heb ook direkt een bericht via Bol naar de verkoper in Duitsland gestuurd.

Afwachten maar
Pagina: 1