Bunq moet van rechter ruim 3 ton betalen voor deblokkeren…

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Artikel: nieuws: Bunq moet van rechter ruim 3 ton betalen voor deblokkeren van faillie...
Auteur: @JaspB

Er is geen sprake van een boete hier. Er is sprake van terugbetaling door bunq voor het opgenomen geld van een rekening die ten onrechte gedeblokkeerd was.

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:02

JaspB

Nieuwsredacteur
Klopt, dat schreef ik verkeerd op. En een andere tweaker wees me er zojuist ook op. Dus heb ik het snel gecorrigeerd.
Dank voor je scherpe blik!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-03 21:39
De term "ton" zorgt ook voor gefronsde wenkbrauwen onder onze Belgische lezers, aangezien deze spreektaalterm blijkbaar vooral in Nederland gebruikelijk is (wist ik voor vandaag ook niet, trouwens). Ik zou hier gewoon "315.000 euro" van maken, net als in de openingsalinea.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:07
Is ton niet spreektaal die slechts in een deel van het Nederlandse taalgebied gebruikt wordt?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Warpozio schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:31:
Is ton niet spreektaal die slechts in een deel van het Nederlandse taalgebied gebruikt wordt?
Naar mijn weten is het in heel Nederland een ding, en ook op Wikipedia staat alleen dat het spreektaal is, niet dat het regionaal binnen Nederland zou zijn.

The devil is in the details.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:57
Hahn schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:33:
[...]

Naar mijn weten is het in heel Nederland een ding, en ook op Wikipedia staat alleen dat het spreektaal is, niet dat het regionaal binnen Nederland zou zijn.
Het Nederlands taalgebied is groter dan Nederland, dat is net wat @MneoreJ voor het voetlicht probeert te brengen. Misschien wel handig om @JaspB even te taggen, zodat die ook weet dat er een nieuw punt onder de aandacht gebracht wordt.

iRacing Profiel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Wild Chocolate schreef op zondag 1 maart 2026 @ 22:46:
[...]

Het Nederlands taalgebied is groter dan Nederland, dat is net wat @MneoreJ voor het voetlicht probeert te brengen. Misschien wel handig om @JaspB even te taggen, zodat die ook weet dat er een nieuw punt onder de aandacht gebracht wordt.
Volgens mij zeggen we hetzelfde. Nederland kent het, België niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 02-03-2026 06:24 ]

The devil is in the details.

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:02

JaspB

Nieuwsredacteur
Verdraaid, 'ton' als term voor geld is inderdaad (erg) Nederlands! Dat wist ik niet (elke dag weer wat leren).
Weliswaar niet Nederland-Nederlands lees ik hier, maar toch in België nauwelijks gebruikt, lees ik hier: Wikipedia: Ton (geld)
Dus zojuist gauw aangepast. ✅
Dank voor de taalles en mij even taggen! 👍

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03 18:02
Even bevestigen, als Belg: ik kende de term ook niet dus bedankt voor het verduidelijken in de titel om zo een breder publiek aan te schrijven!
Pagina: 1