Delay in posten per thread of subforum

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?
Bij verhitte discussies zie je soms bijna slowchat tussen een paar users die daarmee een topic kapen over een detail, of users die een stroom oneliners posten om een punt te blijven maken.

2. Waarom is dat een probleem?
Omdat dat de discussie platslaat/reduceert en meer waardevolle posts sneller gemist worden door een stroom onzin.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Vaker dan nooit, hangt een beetje af van hoe hard er dingen in de fik staan/

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Per topic (omdat AWM zo breed is), anders per subforum een instelbare limiet: je mag iedere x minuten posten. Het is een paardenmiddel en zal soms leiden tot afhaken van users, maar geeft wel ruimte voor iedereen om ergens iets van te vinden, voordat de harde kern (waar ik soms ook toe behoor) alweer door is naar het volgende punt. Hoe groot x moet zijn zal afhangen van factoren. Vaak zal 5 zat zijn, soms is 15 misschien nodig.

Wijzigen van je post moet overigens nog wel kunnen. Een risico is wel dat "ik edit mijn reactie op jouw nieuwe post wel in mijn vorige post" een ding wordt, maar dat is er hopelijk wel uit te trainen. Komt de leesbaarheid niet ten goede namelijk.

Ik verwacht ook dat het de mods makkelijker maakt omdat er minder opgeruimd hoeft te worden als iedereen niet meteen verhit op alles kan reageren.

[ Voor 21% gewijzigd door Bundin op 01-03-2026 10:57 ]

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:46
Ik vrees dat er dan nog meer troep komt omdat er dan reacties door elkaar kunnen gaan of iemand extra wil reageren op berichten die tussendoor zijn geplaatst.