V&A verkoop maar te kort lid van de website?

Pagina: 1
Acties:

• Smith86
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 21:32
Goedemorgen,

Ik ben persoonlijk opzoek naar een CPU Ryzen 7 5800x3d.
Nu heb ik ze gevonden bij jullie als aanbod.
Maar heb nu al twee keer gehad dat wanneer ik een gesprek aan ga met deze personen zei zich terug trekken en zeggen dat ze het liever verkopen aan iemand die langer actief is op tweakers.

Ik heb juist via tweakers in het verleden op mijn neefje zijn account mijn zelf build PC gemaakt en alles besteld, vandaar weet ik van Tweakers.

Wat kan ik doen om de personen over te krijgen?

Heb deze CPU echt nodig, dit is een laatste upgrade op mijn moederbord die ik nog kan doen zonder alles te hoeven vervangen(moederbord, GPU, Etc).

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF, want dit heeft verder geen bemoeienis van moderatoren nodig :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik begrijp het wel, maar als jij naar mij toe zou komen en contant betaalt, zou ik geen moeite hebben. Dan krijg je vanzelf positieve reviews en kan je mogelijk ook zaken op afstand kopen omdat men het vertrouwt.

• Smith86
Hoi,

Ja zo denk ik ook, ik ben altijd actief op marktplaats en ken Tweakers van mijn eigen pc te hebben gemaakt met hulp van tweakers.
Had geen account aangemaakt.

Zie de bijlage met hun reactie.

Ik kan dus helaas niet de CPU kopen die ik zou willen hebben.

Nu wordt het nog mooier, hij bied het aan op Marktplaats, maar hij herkend mij en reageerd dus daar ook niet op mijn berichten.

Ik heb geen kwade bedoelingen of voor de handel, echt voor eigen gebruik.

Maar ik laat het voor wat het is.

Bedankt voor uw begrip en reactie.

Fijne zondag :)

*knip* Het delen van privegesprekken is niet de bedoeling.

[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 01-03-2026 15:43 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29

Croga

The Unreasonable Man

(jarig!)
Smith86 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:42:
Niet veel.... Er is geen verplichting om te verkopen én geen verpllichting om een reden op te geven.
Je zou nog kunnen afspreken het op te komen halen en cash betalen, dat zou enig wantrouwen weg kunnen nemen. Maar de bottomline is nogsteeds dat als men niet wil verkopen, men niet zal verkopen.
Heb deze CPU echt nodig, dit is een laatste upgrade op mijn moederbord die ik nog kan doen zonder alles te hoeven vervangen(moederbord, GPU, Etc).
Gezien het feit dat X3D nou ook weer niet zó bijzonder is kun je ook voor een 5800/5900/5950 gaan. Keuze genoeg nogsteeds in AM4.

• Smith86
Hoi,

Dat klopt als ze het niet willen dan niet helaas.

Ik heb gekeken naar andere CPU's maar ik heb nu al de 5800x en de laatste upgrade die ik kan doen is een 5800x3d nemen die zijn net wat beter voor games die op de CPU leunen (escape From Tarkov)
Dit is de reden waarom ik deze specifiek zoek.

Maar ik laat het voor wat het is en zal kijken of ik hem ergens anders kan bestellen.

Bedankt voor uw reactie.

Mvg, Jan

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Helaas dat is eenmaal de werking van vraag en aanbod. Hetzelfde met marktplaats. Ik handel niet zomaar met nieuwe accounts omdat dat vaak ( niet altijd ) oplichters zijn.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Het is heel spijtig, maar Tweakers V&A zit tegenwoordig ook vol met rotvolk wat er alleen maar komt om de boel op te lichten. Ik heb altijd disclaimers onder mijn advertenties staan dat ik niet verkoop aan nieuwe mensen of mensen zonder enige vorm van bijdrage op de frontpage of forum. Je mag de samenleving bedanken hiervoor.

UNOX: The worst operating system

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

St@m

@ Your Service

Rare principes.. Wat kan je nou gebeuren. Je ontvangt geld en je geeft een pakketje af bij de postdienst.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij duurdere producten ga ik het meestal gewoon even ophalen en dan ofwel cash betalen ofwel ter plaatse een betaalverzoek van de verkoper gebruiken. Daar valt vrij weinig mee op te lichten, en dat is waar zij (in alle redelijkheid) bang voor zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
beetje raar. je krijgt geld je geeft een product.
Desnoods doe je alleen afhalen...

Maar goed misschien willen [~] of [~] over hun hart strijken en deze nieuwe tweaker toch een kans te geven.

of @Smith86 laat je neefje de cpu kopen. blijkbaar heeft hij een actievere account

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 01-03-2026 16:29 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:47
St@m schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:42:
Rare principes.. Wat kan je nou gebeuren. Je ontvangt geld en je geeft een pakketje af bij de postdienst.
Genoeg manieren om in een conflict te komen.
"Hij doet het niet, ik wil mijn geld terug".
"Het pakket is niet aangekomen".
"De pinnen zijn verbogen"

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

St@m

@ Your Service

jeroen3 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Genoeg manieren om in een conflict te komen.
"Hij doet het niet, ik wil mijn geld terug".
"Het pakket is niet aangekomen".
"De pinnen zijn verbogen"
Ja, en dan? Daar word je toch niet warm of koud van :? En als je al de bibbers krijgt van zulke berichten, die berichten kun je ook krijgen van iemand die hier eerder op het forum heeft gepost. Nee, echt onzin wat mij betreft.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Allemaal dingen waarvan je kan zeggen dat het niet jouw probleem is. Ervanuitgaande dat je niet iets defects hebt verstuurd, en ervan uitgaande dat volgens track & trace het pakket gewoon is aangekomen.

Anyway, zelf zie ik dus ook niet echt in welk gevaar je als verkoper zou lopen (met cash alleen maar groter risico op gedoe dan als het gewoon overgemaakt is), en ik zou nul problemen hebben met verkopen aan een nieuw account. Maar goed, dat schiet weinig op. Dus gewoon blijven proberen, of je neefje vragen of hij het voor jou wil kopen via zijn account.

• Smith86
Hoi mede tweakers.

Ik heb ook gezegd dat ik het vandaag zou willen ophalen cash of met een betaalverzoek, echter heb ik ze toch laten schrikken met mijn nieuwe account.

Ik verkoop veel via marktplaats ben daar al 18 actief, als ik het niet vertrouw spreek ik af.

Wat ik ga doen is vragen aan mijn neefje of hij dit kan bestellen.
Die is al meer dan 10 jaar actief op tweakers.

Die heeft me zojuist een bericht gestuurd dat hij contact gaat opnemen met 1 van de 2 personen.
Het is niet dat ik het niet begrijp vanaf hun kant. Maar voel me een beetje worden neergezet als oplichter :O en dat is wat ik juist niet ben :)

Wil jullie wel bedanken voor jullie reacties en begrip.

• Korvaag
Gelukkig is het totaal niet relevant van andere mensen vinden van het niet verkopen aan nieuwe mensen. Dat mag de verkoper helemaal zelf bepalen.

• Daan54
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:57
Ik heb inmiddels op @Smith86 gereageerd via de chat (Zie je inbox, Smith) Was inderdaad wat voorzichtig. Is een gewilde CPU en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar een iets meer ervaren tweaker.

Maar ik zie hier dat Smith wel echt z'n best doet deze CPU te bemachtigen, dus (spoiler) ik ben akkoord ;)

DG

• Sissors
  • Niet online
Korvaag schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:56:
Gelukkig is het totaal niet relevant van andere mensen vinden van het niet verkopen aan nieuwe mensen. Dat mag de verkoper helemaal zelf bepalen.
Daarom vraagt TS wat hij wel kan doen... Niemand heeft hier gesteld dat de verkoper dat niet zelf mag bepalen.

• Smith86
Update ik heb contact met de verkoper en heeft gezien dat ik actief ben op marktplaats hierdoor hebben we straks een afspraak :D

Bedankt voor de reacties en hulp en uiteraard de verkoper @Daan54 :d

• Korvaag
Sissors schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:00:
[...]

Daarom vraagt TS wat hij wel kan doen... Niemand heeft hier gesteld dat de verkoper dat niet zelf mag bepalen.
Er staan genoeg reacties onder die het allemaal onzin vinden en daar reageer ik op. Het is totaal niet relevant wat andere mensen dan de TS ervan vinden. De TS stelt een vraag over hoe het op te lossen en de meningen van anderen over verkopers doen er niet toe.

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:25
Fijn dat het gelukt is, ik twijfelde ook nog over om terug te komen bij jou, maar had al weer 2 reacties van een andere tweakers die de CPU graag wou overnemen. Vanwege de schaarste heeft de verkoper meer ruimte om de kopers uit te kiezen.

Zou je voor een CPU of een ander product gaan die volop wordt aangeboden dan vindt je altijd wel iemand die het aan je wil verkopen ongeacht hoe nieuw je account is of de reviews die je hebt.

CPU's, memory, moederborden etc geven vaker problemen bij doorverkoop deels door de onervarenheid van sommige tweakers, ik heb daar vaker meer werk aan achteraf. Bij mensen met een profiel kan ik daar een iets betere inschatting daar van maken (soms heb ik het ook helemaal mis).

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

br00ky schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:25:
Schopje naar SF, want dit heeft verder geen bemoeienis van moderatoren nodig :)
Schuif ik hem door naar VA Feedback, gezien het over V&A gaat. ;)

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Sissors
  • Niet online
Korvaag schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:02:
[...]

Er staan genoeg reacties onder die het allemaal onzin vinden en daar reageer ik op. Het is totaal niet relevant wat andere mensen dan de TS ervan vinden. De TS stelt een vraag over hoe het op te lossen en de meningen van anderen over verkopers doen er niet toe.
Ja? Een verkoper mag ervoor kiezen om niet aan iemand te verkopen. En ik mag dat onzin vinden... (Overigens zulk soort dingen zie ik dan weer meer bijdragen aan problemen het het soort volk op V&A...)

• Korvaag
Sissors schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:39:
[...]

Ja? Een verkoper mag ervoor kiezen om niet aan iemand te verkopen. En ik mag dat onzin vinden... (Overigens zulk soort dingen zie ik dan weer meer bijdragen aan problemen het het soort volk op V&A...)
ok

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Yorinn schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:33:
[...]

Schuif ik hem door naar VA Feedback, gezien het over V&A gaat. ;)
offtopic:
Ik had het in SF geplaatst vanuit de gedachten "handelen op het internet" wat in het beleid van SF staat :)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

br00ky schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:49:
[...]
offtopic:
Ik had het in SF geplaatst vanuit de gedachten "handelen op het internet" wat in het beleid van SF staat :)
offtopic:
Microkid wilde het topic graag hebben in VA Feedback, daarom had ik hem verplaatst. :P

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Smith86 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:42:
Goedemorgen,

Ik ben persoonlijk opzoek naar een CPU Ryzen 7 5800x3d.
Nu heb ik ze gevonden bij jullie als aanbod.
Maar heb nu al twee keer gehad dat wanneer ik een gesprek aan ga met deze personen zei zich terug trekken en zeggen dat ze het liever verkopen aan iemand die langer actief is op tweakers.

Ik heb juist via tweakers in het verleden op mijn neefje zijn account mijn zelf build PC gemaakt en alles besteld, vandaar weet ik van Tweakers.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
Beetje vreemde gedachtengang. Het risico van oplichting bij een internettransactie ligt namelijk primair bij de koper, niet bij de verkoper. Bij een transactie waarbij je vooraf betaald of komt ophalen en dan betalen, loopt de verkoper geen risico.
Waarom sommige personen dan niet willen verkopen aan een nieuwe gebruiker ontgaat mij geheel...
Maar ja, afdwingen kan niet. Als iemand dat in z'n hoofd heeft is het er vaak lastig uit te praten...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• hardware4live
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:25
Microkid schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:43:
[...]

Beetje vreemde gedachtengang. Het risico van oplichting bij een internettransactie ligt namelijk primair bij de koper, niet bij de verkoper. Bij een transactie waarbij je vooraf betaald of komt ophalen en dan betalen, loopt de verkoper geen risico.
Waarom sommige personen dan niet willen verkopen aan een nieuwe gebruiker ontgaat mij geheel...
Maar ja, afdwingen kan niet. Als iemand dat in z'n hoofd heeft is het er vaak lastig uit te praten...
Dat mag je vreemd vinden, maar goed ik heb bepaalde ervaringen waar ik het op baseer. Dus het is mijn mening en een uitleg waarom ik zo handel. Ik heb ook de keuze om een product op tweakers te zetten i.p.v. op marktplaats en mijn voorkeur gaat uit naar tweakers, is dat ook vreemd? Ik heb al meerdere malen achteraf gedoe gehad omdat bijvoorbeeld mensen de advertentie niet goed hebben gelezen etc of omdat mensen iets hebben gekocht wat niet compatibele is en dan beweren dat ik ze iets verkoop wat niet werkt, dus mijn mening en manier van handelen is ergens op gebaseerd.

Ik snap ook niet dat mensen nu massaal een mening geven over andermans meningen (dat is vrij zinloos). Volgens mij staat elke verkoper volledig in zijn recht aan wie hij zijn producten verkoopt.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hardware4live schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:56:
[...]

Ik snap ook niet dat mensen nu massaal een mening geven over andermans meningen (dat is vrij zinloos). Volgens mij staat elke verkoper volledig in zijn recht aan wie hij zijn producten verkoopt.
dat mag je vinden. maar het is voor iedereen zijn recht welke mening dan ook te hebben.

Ik snap persoonlijk jullie gedachte. En denk dat je met ophalen een hoop kan voorkomen.
Maar ik snap helemaal dat je het mogelijke gezeur, of mensen aan de deur niet wilt hebben.

Beetje het zelfde dat de AH mij niet meer binnen wilt hebben. Ik kan er wat van vinden. Maar uiteindelijk heb ik mij maar gewoon neer te leggen bij deze beslissing.

Ik ben blij voor ts dat het opgelost is.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1