Vraag
Alle reacties
Is het trouwens een vloer op de begane grond of verdieping? Zit er een kelder/kruipruimte onder? Misschien dat wat meer ervaren klussers hier een beter antwoord weten.
[ Voor 71% gewijzigd door twain4me op 01-03-2026 08:58 . Reden: overwegend AI tekst ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Zo te zien losse betonnen elementen en ik kan de naam Echo er uit halen en die fabriek bestaat nog steeds.
Belgisch bedrijf wat nu voorgespannen betonelementen maakt.
Ziet er uit als losse elementen die met gestort beton tot 1 geheel gemaakt zijn?
Geen heel gebruikelijke vloer, woon je meer in het zuiden van het land toevallig?
[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 01-03-2026 08:59 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Nee niet in het Zuiden, maar Oosten. Er zit een kruipruimte onder. Vloer 1e verdieping zijn gewone kanaalplaten.Asteroid9 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 07:55:
*knip*
Zo te zien losse betonnen elementen en ik kan de naam Echo er uit halen en die fabriek bestaat nog steeds.
Belgisch bedrijf wat nu voorgespannen betonelementen maakt.
Ziet er uit als losse elementen die met gestort beton tot 1 geheel gemaakt zijn?
Geen heel gebruikelijke vloer, woon je meer in het zuiden van het land toevallig?
[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 01-03-2026 09:00 . Reden: Geknipte qoute ]
Meestal moeten dit soort betonelementen op een bepaalde manier gefixeerd worden. Het lijkt erop dat de hele toplaag weg is en los is gekomen en dat er alleen nog beton tussen de elementen zit.
Nu is het jaren '70, dus qua zetting zal het meevallen. Maar als die elementen onderling kunnen bewegen kan je dekvloer gaan scheuren. Het kan ook zijn dat de constructie waar deze elementen op liggen ervoor zorgt dat er niks kan schuiven.
Ik zou de fabrikant een mailtje sturen met deze foto en jouw plan voor de vloer opbouw. Om ellende te voorkomen.
[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 01-03-2026 09:17 ]
Nou daar ben ik niet zo bang voor hoor. Hier zat geen toplaag op, maar 5/6cm oude isolatie en daarop zwevend vloerverwarming uit die tijd met dekvloer. Ik was gewoon benieuwd, geen paniek.TheGhostInc schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:07:
Ik zou Echo (@Asteroid9) ook even contacten.
Meestal moeten dit soort betonelementen op een bepaalde manier gefixeerd worden. Het lijkt erop dat de hele toplaag weg is en los is gekomen en dat er alleen nog beton tussen de elementen zit.
Nu is het jaren '70, dus qua zetting zal het meevallen. Maar als die elementen onderling kunnen bewegen kan je dekvloer gaan scheuren. Het kan ook zijn dat de constructie waar deze elementen op liggen ervoor zorgt dat er niks kan schuiven.
Ik zou de fabrikant een mailtje sturen met deze foto en jouw plan voor de vloer opbouw. Om ellende te voorkomen.
:strip_exif()/f/image/7vWV5WDA90hiqVETsvBjHYjz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DACSg7S25PQvstjHyp0jvtFy.jpg?f=fotoalbum_large)